Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Waarom leren juist wel prettig mag zijnKinderen en jongeren beschouwen we steeds meer als een investering die economisch moet renderen: op school moeten ze vooral een diploma halen zodat ze later hun rol opnemen in de samenleving. Toch zijn het, meer dan de cijfers op hun rapport, vooral de ervaringen die kinderen en jongeren in hun vroege leven opdoen en de relaties die ze aangaan die hen voor de rest van hun bestaan bepalen.De school van je leven geeft aan de hand van 12 lessen een brede kijk op lesgeven en opvoeden. Het gaat in tegen een te meetbare en te gecontroleerde pedagogische blik, en biedt een overtuigd pleidooi om het belang van het kind-zijn in de kindertijd zelf te plaatsen. Niet bij de volwassene die ze later moeten worden.Dit boek toont hoe je het 'echte' leven thuis en op school binnentrekt, en op welke manier je handelt in functie van kinderen en jongeren. Met als ultieme doel: ze niet zomaar leren hoe je je staande houdt op school, maar wel in het leven zelf.https://www.lannoo.be/nl/de-school-van-je-leven
Onderwijs --- Didactiek --- Ervaringsleren --- Schoolcultuur --- Klassfeer --- Opvoeding --- Pedagogie --- Authenticiteit --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijs --- ervaringsleren --- levenslang leren --- motiverend onderwijs --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Onderwijsvisies --- Onderwijsfilosofie --- Opvoeden --- Onderwijs en opvoeding --- onderwijsvisie --- onderwijsfilosofie --- 370.020 --- 370
Choose an application
Waarom is goede zorg meer dan remediëren alleen?Op welke manier deel je expertise met collega's?Hoe start je met kindgesprekken?Zorgvragen in de klas nemen alsmaar toe. Toch twijfelen veel leraren aan hun deskundigheid op dat vlak, en hoe ze daarin de beste ondersteuning voorzien. Met als gevolg dat de zorgcoördinator van de school in het brandpunt van alle vragen komt te staan.Elke leraar zorgleraar in het basisonderwijs duidt de leraar aan als belangrijkste aanspreekpunt voor de zorgbehoevende leerling. Leren en zorgen zijn geen verschillende werelden, maar horen onverbiddelijk samen. Bovendien versterkt een samengaan van beide alleen maar de vertrouwensrelatie tussen leraar en leerling.Dit boek biedt leraren talrijke werkinstrumenten en voorbeelden om het heft zelf in handen te nemen. Het toont aan dat goede zorg vertrekt vanuit de klas, maar daar zeker niet eindigt. De samenwerking met zorgcoördinatoren, andere leraren, leerlingen en ouders blijft essentieel om brede ondersteuning te voorzien, en van het zorgbeleid op school een verbindend geheel te maken.https://www.lannoocampus.nl/nl/elke-leraar-zorgleraar
454.23 --- zorgverbreding --- didactiek --- leraar --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Zorg --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactic strategies --- leermoeilijkheden --- onderwijsbeleid --- zorgbeleid --- leraren-leerling relatie --- Onderwijs --- Zorgverbreding --- Kind --- Leerling --- Schoolcultuur --- Organisatiecultuur --- Inclusief onderwijs --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Teacher education. Teacher's profession
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|