Narrow your search

Library

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)


Resource type

audio (1)

book (1)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Leren durven coachen : Praktische gids voor coaching in het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 940149343X Year: 2022 Publisher: Uitgeverij LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leraren en docenten krijgen steeds meer de rol van coach. Ze verwachten dat leerlingen en studenten zelf hun stages, eindwerken, scripties en projecten in handen nemen. Hoe doe je dit nu concreet? Wat met studenten die liefst de leraar aan zet houden? Hoe zet je hen aan om zelf doelen te bepalen? LEREN DURVEN COACHEN reikt een helder coachingskader aan met rijke voorbeelden voor alle verschillende fases van procesbegeleiding. Het vertelt je over de verschillende rollen die je als leraar-coach kunt opnemen en hoe je leerlingen elkaar laat coachen. Dankzij dit boek leer je gepast reageren op wat je studenten nodig hebben, werk je efficiënter en genereer je meer impact.

Keywords


Audio
Squaring the circle
Authors: ---
Year: 2022 Publisher: Gent el NEGOCITO Records

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Squaring the Circle is a musi­cal answer on Pi, a key work by artist Johan de Wilde and part of the S.M.A.K. col­lec­tion. It is a piece for 4 per­cus­sion­ists and elec­tron­ics.H.V.H. manip­u­lat­ed Pi by using the sequence of num­bers main­ly to cre­ate chaos and unpre­dictabil­i­ty.Visually there is a link with the ver­ti­cal aspect of Johan De Wilde’s work through the choice of a set of tubu­lar bells per play­er and a ref­er­ence to the title through the large num­ber of round instru­ments on stage such as 2 tim­pani, 2 bass drums, 8 gongs, cym­bals etc. .In ref­er­ence to the title, it was a chal­lenge to shape the idea of​fight­ing squares and cir­cles. Elsewhere a canon of cir­cles can be heard and in still oth­er places you hear har­mon­ic or melod­ic squares.The strug­gle for a sense of free­dom, nat­u­ral­ness and direct­ness is cen­tral to all her com­po­si­tions. By also using Pi at times for the rhyth­mic orga­ni­za­tion, a sense of unpre­dictabil­i­ty and free­dom nat­u­ral­ly aris­es. Sometimes that free­dom is not­ed tight­ly, some­times a lit­tle less tight­ly to com­plete­ly free.

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by