Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit onderzoeksartikel kijkt naar belangrijke ontwerpprincipes waarmee men een les rond controversiële thema's goed kan aanpakken
Choose an application
Vandaag de dag zijn er vele ingewikkelde thema’s die worden besproken op het nieuws of op het internet. Deze controversiële onderwerpen vinden hun weg naar leerlingen thuis en worden ook in het klaslokaal behandeld. Leerkrachten weten echter niet altijd hoe ze met deze onderwerpen aan de slag moeten gaan. Dit artikel stelt zich daarom de vraag: ‘hoe maak je controversiële thema’s bespreekbaar in de klas?’ Eerst en vooral definieert het artikel wat controversiële thema’s zijn, alsook het belang het bespreken van deze thema’s in de klascontext. Vervolgens behandelt het artikel hoe je een controversieel thema precies moet aanpakken in de klas. Hierop volgen enkele concrete voorbeelden, waarvan sommige in de praktijk getest zijn, om verder uit te diepen welke werkwijzen relevant zijn om een discussie rond een controversieel thema te faciliteren. Dit onderzoek gebruikt daarvoor zowel literatuur als gegevens uit de praktijk. Deze gegevens werden gegenereerd uit interviews, enquêtes en lesvoorbereidingen.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|