Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Vergaderen is saai, hoor je vaak. Maar waarom zou het saai zijn als je samen iets wilt bereiken? Waarschijnlijk omdat de energie snel weglekt door de manier waarop veel overleg verloopt.Dat kun jij veranderen! Door de deelnemers actief te houden, kun je vergaderen op een manier die juist energie geeft. In dit boek biedt Dook Kopmels je de tien beste tips voor actieve én productieve bijeenkomsten. Je leest onder meer hoe je:de communicatie verbetert en iedereen kan laten bijdragen;verrassende technieken gebruikt zoals tekenen en ?de horizon?;meer resultaat krijgt door stapsgewijs te vergaderen.(https://shop.bazalt.nl/zet-ze-aan-het-werk)
Vergadertechnieken --- Vergaderen --- Communicatie --- Mondelinge communicatie
Choose an application
‘We besteden talloze uren in nuttige en minder nuttige vergaderingen. Martine beschrijft toegankelijk en praktisch hoe we onze meetings op een simpele manier radicaal beter kunnen maken: doe ze wandelend!’ Rick Pastoor Hele dagen binnen zitten, te weinig bewegen en eindeloos vergaderen: miljoenen mensen worstelen ermee. Weeting – een samenvoeging van walking & meeting – maakt hier een einde aan. Buiten lopen, mag je dat werken noemen? Martine de Vaan doet al jaren dagelijks wandelmeetings. Ze maakt je met aanstekelijk enthousiasme warm voor deze toevoeging aan je werkdag. Walk your meeting laat zien hoe wandelmeetings werken, van een simpel 1-op-1-overleg tot werkvormen voor verschillende soorten vergaderingen. Ook krijg je volop praktische tips, van aantekeningen, schoenen en de ideale route, tot hoe je weeting introduceert in je werkdag of bij je organisatie. Martine de Vaan behandelt een aantal overtuigende wetenschappelijke inzichten, bijvoorbeeld over de relatie tussen bewegen en de groei van de hersenen. Dit maakt je bewust van de ingesleten routines op kantoor en de noodzaak om die te verbeteren. Dit is het eerste boek over wandelmeetings: een must-have voor iedereen die beter wil vergaderen en een onmisbaar naslagwerk voor de ervaren weeter die nieuwe toepassingen zoekt. Martine de Vaan is oprichter van Weeting en innovatiemanager van het Rijksvastgoedbedrijf. Sinds ze het weeting-concept bedacht, loopt ze 7 km per dag, zonder dat het tijd kost. Ze ontwikkelde weetingroutes en werkvormen en introduceerde de nieuwe manier van werken bij organisaties. Ze laat zien dat we productiever, creatiever en energieker kunnen werken en vergaderen, door op te staan en te gaan lopen.
Sociology of health --- Business management --- Wandelen --- Vergadertechnieken --- Réunion Vergadering --- vergaderen --- Vergadertechnieken. --- Wandelend vergaderen.
Choose an application
Goede verslaglegging voor een betere samenwerkingSchrijf in minder tijd verslagen die doelgericht, beknopt en objectief zijn, zodat jouw verslaglegging ook daadwerkelijk bijdraagt aan de kwaliteit van de hulpverlening. Goede verslaglegging zorgt voor een betere samenwerking met collega's die voor jou waarnemen bij afwezigheid, met hulpverleners van andere zorgorganisaties, en ook met verzekeraars en de rechterlijke macht.Technieken, advies, richlijnen en voorbeeldenVerslagleggen in de ggz biedt je: schrijftechnieken die garanderen dat collega's je verslag, rapport of brief snel kunnen lezen; adviezen om een behandeltraject in enkele zinnen of alinea's begrijpelijk samen te vatten; krachtige richtlijnen voor een respectvolle toon naar je cliënt, zodat deze zich in het verslag kan herkennen; heldere formats en voorbeelden voor diverse soorten verslagen, rapporten en brieven; praktische en concrete aanwijzingen om te voldoen aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).https://www.boompsychologie.nl/alle-uitgaven/100-9666_Verslagleggen-in-de-ggz
Notuleren --- Verslaggeving --- Geestelijke gezondheidszorg --- GDPR --- Vergaderen --- Rapporteren --- Schrijftechniek
Choose an application
Industrial psychology --- Organization theory --- Personnel management --- teamwork --- vergaderen --- coaching --- werkvormen
Choose an application
Binnen het hoger onderwijs staat het ontwikkelen van communicatie- en sociale vaardigheden steeds meer centraal. Dit handboek biedt studenten een uitstekende basis om op een effectieve manier te leren communiceren en samenwerken in groepen. Het verwerven van deze cruciale competenties zal hen toelaten om de professionele loopbaan met vertrouwen tegemoet te stappen. Het boek onderscheidt zich van vele andere werken doordat bewust wordt gekozen voor een evidence-based aanpak. De vele bruikbare suggesties en concrete tips zijn gepuurd uit toegepast wetenschappelijk onderzoek. Kortom, een handige en gefundeerde leidraad voor studenten uit verschillende disciplines. https://www.academiapress.be/nl/effectief-communiceren-en-samenwerken-0
Communicatie. --- Sociale vaardigheden. --- Communicatie --- Effectieve communicatie --- Teamwerk --- Feedback --- Vergaderen --- Vergadertechnieken --- Onderhandeling --- Besluitvorming --- Communicatieve vaardigheden --- Interculturele communicatie
Choose an application
Zoomlezingen --- Vergadertechnieken --- Telewerk --- Videoconferencing --- Digitale communicatie --- Telewerken --- Mass communications --- Computer architecture. Operating systems --- Computer. Automation --- bedrijfssoftware --- mediawijsheid --- vergaderen --- computerprogramma's --- groepswerk --- Videoconferentie --- Videotelefonie
Choose an application
We kunnen er niet meer omheen: hybride samenwerken is de nieuwe manier van werken. Centraal daarbij staat de interactie tussen mensen. Dit boek richt zich op hoe je die interactie vormgeeft door het organiseren en faciliteren van effectieve en sprankelende bijeenkomsten. Je krijgt tips, tools en praktische werkvormen aangereikt voor online en hybride bijeenkomsten die zorgen voor energie, betrokkenheid én effectiviteit in de interactie.Hoe werk je op een inspirerende manier samen? Welke soorten bijeenkomsten zijn er en welke kies je wanneer? Hoe zorg je voor betrokkenheid en energie? Waar moet je vooraf aan denken bij het organiseren en faciliteren van hybride bijeenkomsten? Welke technische mogelijkheden zijn er, zonder dat het ingewikkeld wordt? En ook: welke werkvormen zet je in?Hybride bijeenkomsten is bestemd voor iedereen die bijeenkomsten ontwerpt en begeleidt en daarbij als doel heeft dat deelnemers actief meedoen, goede resultaten behalen en er energie van krijgen. Een must voor trainers, voorzitters, actieve teamleden, docenten en facilitators.(https://www.managementboek.nl/boek/9789024444731/hybride-bijeenkomsten-matthijs-steeneveld)
Hybride werken --- Telewerk --- Vergadertechnieken --- Vergaderen --- Teamwerk --- Werkvorm --- Organization theory --- teamwork --- organisatiepsychologie --- Communication Communicatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Réunion Vergadering --- Télétravail Telewerken
Choose an application
Al ruim veertig jaar het meest gebruikte communicatiehandboek in het hoger onderwijs; • biedt een stevige kennisbasis en volop mogelijkheid om nieuwe vaardigheden te oefenen; • aansprekend geïllustreerd en voorzien van uitgebreide digitale ondersteuning. Volgens het nieuwe wetsvoorstel Taal en Toegankelijkheid moeten universiteiten en hogescholen zich nadrukkelijker gaan richten op de bevordering van de uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands van hun studenten, zowel in Nederlandstalige als in anderstalige opleidingen. Dat betekent dat studenten over de volle breedte van het hoger onderwijs moeten beschikken over een uitgebreid repertoire aan mogelijkheden om adequaat te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk. Om uit dat repertoire steeds de juiste keuzes te maken, is ook goed inzicht in communicatieve situaties noodzakelijk, gebaseerd op kennis van belangrijke begrippen en modellen uit de professionele communicatie. Met Leren Communiceren wordt voor dit alles een stevig fundament gelegd. Dat maakt dit boek onmisbaar voor aankomende en beginnende professionals in elke beroepsgroep. In deze vernieuwde, achtste editie is veel van de vertrouwde opzet en inhoud van Leren Communiceren te herkennen. Maar er zijn ook belangrijke verbeteringen. Zo is er veel aandacht voor strategieën om te overtuigen zonder dat er meteen een beroep op de logica wordt gedaan. Het hoofdstuk over formuleren bevat concrete handvatten voor stijlkeuzes die optimaal aansluiten bij de communicatieve situatie. Nieuw is ook het uitgewerkte voorbeeld van een communicatieplan als een mogelijk beroepsproduct. In het hoofdstuk over tweegesprekken is er speciale aandacht voor het sollicitatiegesprek en voor technieken uit de motiverende gespreksvoering. Opvallend zijn de verwijzingen naar de klassieke retorica. Veel van de adviezen van de toenmalige communicatie-experts, de Griekse en Romeinse retorici, hebben nog niets van hun betekenis verloren. Vanzelfsprekend worden de adviezen van toen steeds toegepast op de communicatie van nu.
316.77 --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- vergadertechnieken --- Communicatie --- gespreksvaardigheden --- rapporteren --- Primary groups --- Didactics of Dutch --- Mass communications --- vergaderen --- brieven schrijven --- Mondelinge communicatie --- Schriftelijke communicatie --- Vergadertechnieken --- Gespreksvaardigheden --- #KVHA:Meertalige communicatie; Nederlands
Choose an application
Geef je een presentatie, een persoonlijke of zakelijke pitch, stel je een poster voor, voer je een telefoongesprek, woon je een vergadering bij of solliciteer je, zowel offline als online? Altijd zal dit boek je helpen.Als je mondeling communiceert, heb je maar één doel: je wil dat de persoon tegen wie je spreekt, jouw woorden en ideeën exact begrijpt zoals je dat wil. Te vaak echter zorgen stoorzenders voor communicatiestoringen. De elementen die duidelijke communicatie verhinderen, worden in dit boek helder benoemd en vervangen door facetten die leiden tot uitmuntende mondelinge communicatie. Of je nu student, lesgever, medewerker in een bedrijf of beleidsmaker bent - elke dag bevind jij je in één van de zes professionele situaties, beschreven in dit boek. Nu krijg je in vier delen handvatten aangereikt om van elke situatie een succesvol communicatief moment te maken:Deel 1: Enkele herkenbare foutieve mondelinge situaties met negatieve gevolgen. Deel 2: Zes mondelinge vaardigheden: klanken en woorden correct uitspreken, woorden juist schrijven, stem adequaat gebruiken, overtuigende en verbindende lichaamstekenen hanteren, krachtige beeldtaal toepassen en onweerlegbaar kritisch denken en argumenteren. Deel 3: Zes professionele situaties: presentaties, postersessies, pitches, telefoongesprekken, vergaderingen en sollicitaties. Deel 4: Effectieve, correcte en persoonlijke online communicatie. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/bij-wijze-van-spreken
communicatie, presentatie, overtuigen --- BPB9999 --- Spreken --- Mondelinge communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Zakelijke communicatie --- Digitale communicatie --- Retoriek --- Lichaamstaal --- Beeldtaal --- Presentatievaardigheden --- Vergaderen --- Verbale communicatie --- Non-verbale communicatie --- Verbale expressie --- Presenteren --- Pitch --- Telefoneren --- Sollicitatiegesprek --- Fake news --- Kritisch denken --- Argumenteren --- Mass communications --- lichaamstaal --- mondelinge communicatie --- vergaderen --- solliciteren --- telefoneren --- non-verbale communicatie --- presenteren --- Communicatie --- Presentatie --- Solliciteren --- communicatie --- Bee Collection --- 499.4 --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- 001.817 --- Oral communication --- BPB2201 --- pratique de communication --- комуникационни умения --- комуникациски вештини --- komunikacijske vještine --- ħiliet ta’ komunikazzjoni --- viestintäkäytäntö --- scileanna cumarsáide --- τεχνική της επικοινωνίας --- Redegewandtheit --- pratica di comunicazione --- kommunikációs készségek --- kommunikation i praksis --- suhtlemisoskus --- schopnost komunikace --- abilități de comunicare --- umiejętność komunikacji --- prática da comunicação --- communicatie in de praktijk --- sposobnost komuniciranja --- bendravimo įgūdžiai --- praktisk kommunikation --- komunikačné schopnosti --- técnicas de comunicación --- aftësi komunikimi --- вештина комуникације --- communication skills --- sazināšanās prasme --- komunicēšanās prasmes --- bendravimo būdai --- комуникациска практика --- tehnici de comunicare --- komunikační metody --- kommunikationsförmåga --- komunikační schopnost --- praktika komunikimi --- communication practices --- комуникациски техники --- komunikační dovednosti --- комуникациска способност --- dorozumívací dovednosti --- presentatie --- spreekvaardigheid --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Spreekvaardigheid --- #KVHA:Presenteren --- #KVHA:Solliciteren --- #KVHA:Vergaderen --- horizoncollectie --- Langues --- Étude et enseignement. --- Étude et enseignement
Choose an application
Zijn er dingen die ze je op het werk niet vertellen? Zeker weten. Want werkgevers verwachten veel van de jonge professionals die uit de schoolbanken naar de arbeidsmarkt rollen. Ze gaan ervan uit dat je al een stevige basis hebt: een mix van vakkennis én soft skills. In dit boek staan je menselijke vaardigheden centraal, je soft skills.Feedback geven, schrijven, pitchen, leidinggeven, plannen, presenteren, jezelf organiseren, samenwerken... Het is maar een greep uit de vele soft skills die je terugvindt in Wat ze je op het werk niet vertellen. Allemaal zijn het vaardigheden waarmee je het verschil maakt op het werk.Het goede nieuws is dat je kunt groeien in die soft skills. Je eerste stap? Starten met de zelfmanagementcirkel: je leert jezelf (nog) beter kennen en ontdekt hoever je staat met je menselijke vaardigheden. Daarna maak je een actieplan, om bij te spijkeren waar dat nodig is en om je voorsprong te vergroten met je sterktes. Nieuwe kansen zullen blijven opduiken. Het is aan jou om ze te grijpen.(www.borgerhoff-lamberigts.be)
Management --- Coachen --- Feedback --- Leidinggeven --- soft skills --- Business management --- Mass communications --- zelfsturing --- zelfkennis --- mondelinge communicatie --- communicatie --- schrijfvaardigheid --- telefoneren --- schriftelijke communicatie --- presenteren --- managementvaardigheden --- projectmanagement --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie --- Mondelinge communicatie --- Interview --- Argumenteren --- Presenteren --- Pitch --- Vergaderen --- Telefoneren --- Schrijven --- Informatievaardigheden --- Tijdsbesteding --- Planmatig werken --- Motivatie --- Teamwerk --- Leiderschap --- Interculturele communicatie --- Multiculturele samenleving --- Interculturaliteit --- Conflicthantering --- Flexibiliteit --- Agile werken --- Probleemoplossend denken --- Netwerk (relationeel) --- Personal branding --- Projectmanagement --- Creatief denken --- Zakelijke communicatie --- 367.2 --- zelfontwikkeling --- personeelsbeleid, HRM --- Personeelsbeleid --- 658.3 --- HRM --- human resources management --- 658.3. --- Management. --- Personeelsbeleid. --- soft skills. --- zelfontwikkeling. --- Personeelsbeleid, HRM. --- Human resources management --- feedback --- samenwerken --- Competenties --- Vaardigheden --- Vaardigheidstraining --- Zelfmanagement (organisatie) --- HRM.
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|