Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Verzameling van negentig interactieve werkvormen voor de leesbevordering van kinderen in het basis- en voortgezet onderwijs. Hoe krijg je kinderen enthousiast voor het lezen van boeken? Negentig ideeën rond negen thema's als kennismaken met boeken, interactief lezen en het beoordelen van boeken. Met enkele kleurenillustraties. Voor o.a. docenten van kinderen van ca. 9 t/m 15 jaar.
Didactics of languages --- Secondary education --- leesbevordering --- werkvormen
Choose an application
Weet je nog toen je voor het eerst met Alexander en Oom Trotter op stap ging? Of hoe je ooit uren slaap verloor om het geheim van de steen der wijzen te ontrafelen? Zo maak je een lezer toont met helder advies en kennis van zaken hoe je dergelijk leesplezier met de paplepel kan meegeven.Tegenwoordig worden we overrompeld met berichten over het belang van lezen. En met reden: de voordelen van lezen voor de ontwikkeling van een kind zijn gigantisch. Maar tegelijkertijd tonen de nieuwsberichten dat er werk aan de winkel is als het op het verspreiden van die leesmicrobe aankomt. En voor dat werk, is alle hulp welkom. Vandaar dit boek.Verspreid over vier hoofdstukken neemt Zo maak je een lezer je mee langs de verschillende fases van een kinderleven met leeftijdsgebonden suggesties om de liefde voor boeken aan te moedigen, tips om een ongeïnteresseerde lezer alsnog te betrekken en handige overzichten met waar je best op let of net voor oppast wanneer je je boekencollectie uitbreidt.De auteurs nemen doorheen deze onmisbare gids de tijd om fabeltjes te ontkrachten, de zorgen van ouders, leerkrachten en opvoeders te sussen en boven alles hun onbetaalbare levenslessen te delen op een positieve en laagdrempelige manier.Bron: uitgever
Leesbevordering --- Leesplezier --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Lezen --- Leesgewoonte --- Voorlezen --- Opvoeding --- Jeugdliteratuur --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Children's literature. Juvenile literature --- leesbevordering --- lezen --- Boeken --- Leesbevordering. --- leesbevordering. --- Didactics of Dutch
Choose an application
De ideeën van Boekie junior, de 20 opdrachtkaarten, willen jonge kinderen die op het kinderdagverblijf, de peuterspeelzaal of in de kleuterschool zitten, de kans geven om boeken op verschillende manieren te bekijken, hun fantasie erop los te laten, het verhaal te doorleven, hun eigen kijk op het boek te presenteren en hierover in gesprek te gaan met anderen. Ze ervaren dat een verhaal niet afgelopen hoeft te zijn als het boek uit is, vormen een eigen mening over het boek en ontdekken dat anderen deze mening niet altijd delen! Door samen aan de slag te gaan met een boek of een verhaal, wordt de nieuwsgierigheid geprikkeld. Boekie junior stimuleert de totale taalvaardigheid van kinderen door in de opdrachten bewust de verschillende taal- en leesdomeinen te integreren.
Didactics of languages --- Didactics of Dutch --- leesbevordering --- begrijpend lezen
Choose an application
Peuter --- Kleuter --- Leesmotivatie --- Boekpromotie --- Leesbevordering --- Kleuteronderwijs --- Verhaalbeleving --- Werken met jeugdboeken
Choose an application
Lager onderwijs --- Leesbevordering --- Kleuteronderwijs --- Jeugdliteratuur --- Lezen --- Boekenjuf / boekenmeester
Choose an application
Hoe krijg en houd je kinderen in het basisonderwijs, met weinig e?n meer ervaring, aan het lezen? Weten waarom je leest, is hierbij een belangrijk aspect. Met aandacht voor o.a. leesplezier, leeservaring, motivatie en voor elke groep uitgewerkte voorbeeldlessen. Voor leerkrachten en andere opvoeders van kinderen van ca. 4 t/m 12 jaar.Bron: bibliotheek.be
Jeugdliteratuur --- Lezen --- Leesbevordering --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Children's literature. Juvenile literature --- leesprocessen --- lesvoorbeelden --- basisonderwijs --- leesbevordering --- literatuuronderwijs --- jeugdliteratuur --- leesopvoeding --- leesonderwijs --- Kinderen --- Literatuuronderwijs --- Basisonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics --- Kind --- Young adultliteratuur --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Lezen ; kinderen --- Leesbevordering ; kinderen --- Leesbevordering ; kinderen. --- Lezen ; kinderen. --- lezen
Choose an application
Amina is lid van de atletiekclub en wordt geselecteerd voor het estafetteteam. Haar club mag meedoen aan een internationale wedstrijd! Amina loopt heel hard. Maar ze is zo zenuwachtig dat ze vergeet op haar teamgenoten te letten. De ene keer start ze te vroeg, de andere keer te laat. En als Amina hoort dat ze eerst twee weken op kamp gaan, slaat de schrik haar om het hart. Naar een kamp gaat ze nooit meer!Leesniveau: A1/A2 = makkelijkhttps://www.lezenvooriedereen.be/nieuwe-boeken/zet-m-op-amina
Niveau A1 (Europees referentieniveau) --- Niveau A2 (Europees referentieniveau) --- Makkelijk lezen --- Leesbevordering --- Leesprobleem --- NT2 --- Romans
Choose an application
De taalhelden komen in actie om samen met jou de monsters van het spelwoud te verslaan! Met dit educatieve bordspel oefenen kinderen hun begrijpend lezen vaardigheden en vergroten ze hun leesmotivatie. Kinderen kiezen hun favoriete taalheld, creëren een eigen spelwoud en werken samen om de monsters met hun taalkennis te verslaan!(https://mijn.kidsweek.nl/shop/product/taalhelden-spelwoud)
Taal --- Nederlands --- Lezen --- Leesbevordering --- Leesmotivatie --- Begrijpend lezen --- Fantasie --- Verhalend ontwerpen --- Verhaal
Choose an application
Hoi, ik ben Boekie! Ik ben dol op boeken. Ik vind het heerlijk om in boeken te kijken en die samen (voor) te lezen. Zo kan ik mooie plaatjes bekijken en kan ik allerlei avonturen beleven. Wanneer jullie in de groep met lezen aan de slag gaan, kom ik erbij zitten. Ik vind het heel leuk om samen met jullie over boeken te praten en ervan te genieten.Ga je mee ontdekken welke soorten boeken er allemaal zijn? Laten we samen verhalen proberen te begrijpen en er met elkaar over praten. We kunnen ook zelf van alles doen rond boeken, bijvoorbeeld zelf een boek maken. Ik ben klaar om te beginnen en heb er zin in!(https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/boekie-de-handpop.html)
Leesbevordering --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Lezen --- Boekpromotie --- Werkvorm --- Werken met jeugdboeken --- Handpop --- Dramatische vorming --- Poppenspel --- Bekpop
Choose an application
Met de Grote Dolfje Weerwolfje Leesquiz beleef je hoe leuk lezen is. En door het spel te spelen leer je ook nog eens beter lezen.De jongste persoon begint. Pak een kaartje van de stapel. Vraag of de persoon links van je een kennisvraag (3 punten) wil, een leesvraag (2 punten), of een challenge. (1 punt)Lees de gekozen vraag voor. Is het antwoord goed, schrijf dan het aantal punten op. Degene die net de vraag heeft beantwoord, pakt nu een kaartje. Ga zo door tot iemand 30 punten heeft gehaald. Die heeft gewonnen!(https://www.bol.com/nl/m/leesquiz/)
Leesbevordering --- Lezen --- Quizzen --- Jeugdliteratuur --- Werken met jeugdboeken --- Taalverwerving --- Quiz (spel) --- Young adultliteratuur --- Schrijven --- Spel --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Didactics of languages --- Primary education
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|