Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Die Theorie der Produktsprache stellte einen Paradigmenwechsel in der Designtheorie dar. An der Hochschule für Gestaltung (HfG) Offenbach in den 1970er und 1980er Jahren entwickelt, erweiterte sie das funktionalistische Verständnis von Produkten hinsichtlich ihrer Zeichenhaftigkeit und Bedeutungsdimension. Dieser Band macht wichtige historische Dokumente aus dieser Zeit wieder zugänglich und kontextualisiert sie mit Interviews und Stellungnahmen von Zeitzeugen. Die Aktualität der Produktsprache, auch als wesentlicher Bestandteil der Lehre im Design, wird von Expertinnen und Experten aus Theorie und Praxis diskutiert. Als Ausblick werden aktuelle Forschungsfragen im Zusammenhang mit einer Weiterentwicklung der Theorie der Produktsprache formuliert.
DESIGN / History & Criticism. --- Design History. --- Design Theory. --- Design. --- Language. --- Product Semantics. --- Shaping. --- Produktsprache; Design; Designtheorie; Designgeschichte; Gestaltung; Produktsemantik; Sprache; Product Language; Design Theory; Design History; Shaping; Product Semantics; Language --- Hochschule für Gestaltung (Offenbach am Main, Germany) --- 1900-1999 --- Germany.
Choose an application
"Communicating Knowledge Visually: Will Burtin's Scientific Approach to Information Design presents an in-depth examination of the work of German designer, Will Burtin, by introducing him as a true pioneer in his approach to information design. Burtin's innovative theories emphasized making conceptual design decisions informed by research to develop a strong foundation and discover effective solutions. Colorfully illustrated with step-by-step descriptions of nine seminal projects, the authors provide a thorough analysis of his scientific approach to information design"--
Commercial art --- Graphic arts --- History --- Burtin, Will, --- Criticism and interpretation. --- grafisch ontwerp --- 766.071 BURTIN --- 766.01 --- 766.022 --- designtheorie --- Duitsland --- twintigste eeuw --- Burtin WIll --- information design --- informatiedesign --- grafische vormgeving --- grafisch design
Choose an application
Kapitalisme zou niet kunnen bestaan zonder de munten, bankbiljetten, documenten, grafische informatie, interfaces, branding en advertenties die we dagelijks gebruiken; alle (mede) vormgegeven door grafisch ontwerpers. Zelfs anti-consumentistische strategieën worden binnen kapitalistische samenlevingen toegeëigend om de economische groei te dienen. Het lijkt erop dat design opgesloten zit in een systeem van exploitatie en gewin, een cyclus die ongelijkheid en uitputting van menskracht en natuurlijke bronnen in de hand werkt. CAPS LOCK laat met heldere taal en veel visuele voorbeelden zien hoe grafisch ontwerp en kapitalisme onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Het boek bevat vele casestudies van ontworpen objecten en onderzoekt ook hoe educatie, het werkveld en de beroepspraktijk van ontwerpers de markteconomie ondersteunen en vice versa daardoor wordt beïnvloed.CAPS LOCK is opgebouwd rondom rollen die ontwerpers kunnen innemen (bijv The Educator; Engineer; Entrepreneur; Hacker; Futurist; Activist, etc.). Deze structuur maakt het mogelijk om het boek ook op een niet-lineaire manier te lezen. Ieder hoofdstuk is onderverdeeld in samenhangende artikelen waarin diverse voorbeelden van objecten en ontwerppraktijken aan bod komen. Het boek sluit met zes radicale designinitiatieven, die op hun eigen manier weerstand bieden aan het kapitalistische denken, in de hoop een tegenhanger te bieden tegen onderdrukkende mechanismen.bron : https://valiz.nl/publicaties/caps-lock.html
grafisch ontwerp --- designtheorie --- grafische vormgeving --- grafisch design --- 766.01 --- 130.2 --- neoliberalisme --- ecologie --- kapitalisme --- social design --- activisme --- reclame --- reclamevormgeving --- information design --- informatiedesign --- cultuurfilosofie --- kunst en economie --- economie --- politiek --- Grafische vormgeving --- Design thinking --- Geschiedenis --- Kapitalisme --- Marxisme --- Visuele communicatie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Graphic design --- History --- Social aspects. --- Graphics industry --- graphic design --- capitalism --- udc --- 766.049 --- Grafische vormgeving en kapitalisme --- Arteconomy --- Grafisch design ; reclamevormgeving rond geld en het bankwezen --- Brand Communication --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- Gebruiksgrafiek ; verschillende onderwerpen
Choose an application
This publication offers a critical assessment of the complicity of design in creating, perpetuating, and reinforcing social, political, and environmental problems, both today and in the past. It proposes going against the grain by problematising Western notions of design to foster situated, decolonial, and queer-feminist modes of disciplinary self-critique, and looks at design through the intersections of gender, culture, ethnicity, and class. Applying robust scholarly insight with engaging and accessible modes of conveyance and storytelling, an urgent and expansive array of voices and views emerge from those engaged in struggles with, against, or around the field of design.
Applied arts. Arts and crafts --- design [discipline] --- racial discrimination --- feminism --- art criticism --- graphic arts --- #breakthecanon --- Design and history. --- Design --- Political aspects. --- Social aspects. --- Design and history --- 770.6 --- ontwerpmethodiek --- ecologie --- sustainable design --- 905.2 --- design research --- LGBTQ+ (lesbian, gay, bisexual, transgender, queer and others) --- 771 --- designtheorie --- ontwerpprincipes --- storytelling --- History and design --- History --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Social aspects --- Political aspects --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- cultuurfilosofie, -psychologie en -sociologie --- productdesign, geschiedenis algemeen --- 7.011 --- Kunst en maatschappijkritiek --- Dekolonisatie --- Feminisme --- Gender en diversiteit --- Ecologisch design --- Intersectionaliteit ; kruispuntdenken --- Design ; ontwerptheorie --- Design ; sociale aspecten --- Kunst ; ontwerp, compositie --- design --- 373.67 --- productdesign --- kunstonderwijs --- designonderwijs --- 745.01 --- activisme --- homoseksualiteit --- gender studies --- feminisme --- postkolonialisme --- design en politiek --- social design --- dekolonisatie --- pedagogiek --- cultuurfilosofie --- Graphic arts
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|