Listing 1 - 10 of 132 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Une étude sur les critères pour juger de la qualité d'un film. L'auteur opte pour une démarche qui passe en revue les problèmes de la philosophie de l'esthétique, en dégageant la spécificité de l'objet cinéma. Six critères sont relevés : l'originalité, la cohérence, le caractère édifiant, le caractère émouvant, la technique et le succès. ©Electre 2021 – J’ai adoré.– Tu es fou ? C’était mauvais. Au cinéma, nous n’avons pas tous les mêmes goûts. Il existe quantité de raisons de s’enthousiasmer pour un film (ou de bâiller devant lui), et ce livre en fait le tour. Il ne tranche pas. Quels que soient mes goûts et ceux de mon voisin, je n’ai pas à me sentir inférieur ni supérieur à lui. Même s’il fait la moue quand je lui dis quel est mon film préféré. D’ailleurs la recette du bon film n’existe pas, sinon les réalisateurs l’appliqueraient depuis longtemps. Tout le monde fait de son mieux, de chaque côté de l’écran. Ce n’est pas facile. On ne sait pas toujours dire à l’avance quelles qualités un film doit posséder pour nous plaire. Et en sortant de la séance, on ne sait pas toujours quoi dire. Qu’est-ce qu’un bon film ? dédramatise la question. Acceptons nos différences. Suis-je forcément quelqu'un de bien si je préfère Carl-Theodor Dreyer à Patrice Leconte ? Un imbécile si " Fast and furious " me plaît davantage que " Pauline à la plage " ? Quels sont les critères pour juger de la qualité d'un film ? Comment le goût pour certains films se construit et, surtout, se justifie chez les amateurs et chez les professionnels ? Pour tenter de répondre à ces questions, l'auteur passe en revue six critères permettant a priori de juger de la qualité d'un film : l'originalité, la cohérence, le caractère édifiant, le caractère émouvant, la technique et le succès.Mais il insiste surtout sur la subjectivité de tout jugement : tout dépend en réalité de la façon dont nous " recevons " un film et de ce que nous lui " demandons " . Les raisons d'aimer le cinéma ou un film en particulier sont ainsi parfois partagées par de vastes communautés, d'autres fois elles ne se rencontrent que chez certains individus. Le tout est de rester lucide sur ces raisons d'aimer, et de s'abstenir d'en faire les fondements d'une prétention à les imposer.A ce titre, l'ouvrage est conçu comme une protestation contre l'intolérance culturelle de notre temps... Nouvelle édition d'un ouvrage publié par les éditions La Dispute en décembre 2002 et mai 2012.
Cinéma -- Appréciation --- Appréciation --- Motion pictures --- Film criticism --- Appreciation --- Aesthetics
Choose an application
Classical literature --- Classical literature --- Appreciation --- Appreciation
Choose an application
Art appreciation. --- Arts --- Philosophy.
Choose an application
The Routledge Companion to Aural Skills Pedagogy offers a comprehensive survey of issues, practice, and current developments in the teaching of aural skills. The volume regards aural training as a lifelong skill that is engaged with before, during, and after university or conservatoire studies in music, central to the holistic training of the contemporary musician. With an international array of contributors, the volume captures diverse perspectives on aural-skills pedagogy, and enables conversation between different regions. It addresses key new developments such as the use of technology for aural training and the use of popular music. This book will be an essential resource and reference for all university and conservatoire instructors in aural skills, as well as students preparing for teaching careers in music.
Choose an application
Is it possible to enjoy the Old Testament? Eric Seibert understands why many Christians find this part of the Bible confusing, theologically troubling, or just uninteresting. Offering dozens of practical exercises for hands-on interaction with the text, this unique resource equips readers with a variety of creative approaches to bring even the seemingly dry passages to life.
Bible. --- Bible. --- Appreciation.
Choose an application
In an episode of the British sitcom Peep Show, the hapless layabout Jez sits with a copy of Emily Brontèe's Wuthering Heights, which he has acquired in a bid to impress a woman. Struggling over the novel's opening pages, he turns to his flatmate Mark and asks in a puzzled and fragile voice, 'How do you read?' It is a comically simple question for a man in his thirties to ask, but it is also a good one. I think the answer has two parts. The first is to allow a poem to absorb our attention - to cut out distraction and concentrate on the aesthetic, emotional, and conceptual experience that the words afford. Jez struggles with this because he has the television on in the background ('everything bad begins with "turn the telly off" ... '), and we will struggle, too, the more distractions we have to hand. Find a quiet, comfortable space, exercise patience, and we will soon find ourselves grateful to immerse ourselves in contemplation of the words on the page. The second part, which a book such as this can do more to help with, involves reflecting on the experience of reading in ways that refine and deepen our appreciation of it. And that process of reflection might itself be divided up. First, it involves establishing accurately and in detail what is there on the page in front of us; it is an act of description.
Poetics. --- Poetry --- Appreciation.
Choose an application
"Twentieth- and Twenty-First-Century Song Cycles : Analytical Pathways Toward Performance presents analyses of fourteen song cycles composed after the turn of the twentieth century, with a focus on offering "ways into" the musical and poetic structure of each cycle to performers, scholars, and students alike. Ranging from familiar works of twentieth-century music by composers such as Schoenberg, Britten, Poulenc, and Shostakovich to lesser-known works by Van Wyk, Sviridov, Wheeler, and Sánchez, this collection of essays captures the diversity of the song cycle repertoire in contemporary classical music. The contributors bring their own analytical perspectives and methods, considering musical structures, the composers' selection of texts, how poetic narratives are expressed, and historical context. Informed by music history, music theory, and performance, Twentieth- and Twenty-First-Century Song Cycles offers an essential guide into the contemporary art-music song cycle for performers, scholars, students, and anyone seeking to understand this unique genre"--
Song cycles --- Song cycles --- Analysis, appreciation --- Analysis, appreciation
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 132 | << page >> |
Sort by
|