Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

ULiège (2)

Hogeschool Gent (1)

LUCA School of Arts (1)

UGent (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Retail apocalypse
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9783856764142 3856764143 Year: 2021 Publisher: Zürich : gta Verlag,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Shopping is history, in both senses of the word. As shopping shifts online and the economic shocks associated with the COVID-19 pandemic push bankruptcies to unprecedented levels, retail is facing its own version of the end of days. The arsenal of commercial techniques that retail has developed can no longer function as usual. The entangled worlds of architecture, fashion, business and art that supplied those techniques now appear to us in a new way, as a museum of a culture that is now becoming extinct. At the same time, retail's techniques of attraction and distraction have become visible in a new way. Stripped of their use value, they reveal themselves as techniques of pure display. Retail Apocalypse presents a compendium of case studies, interventions, and object lessons rescued from the bonfire of retail culture. It ranges from Friedrich Kiesler's display windows to Gae Aulenti's Fiat showrooms, from J.G. Ballard's dystopian fantasies to TELFAR's critical utopias, from Rem Koolhaas to Herzog & de Meuron.


Book
Kiosk in de stad
Authors: --- ---
ISBN: 9789492095770 9492095777 Year: 2021 Publisher: Amsterdam : trancity x valiz,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De publicatie 'De KIOSK in de stad' presenteert de resultaten van een uitgebreid onderzoek door auteurs Thomas Rouw en Jacques Beljaars naar de ontstaansgeschiedenis van de verkoopkiosk. De publicatie bestaat uit twee onderdelen. Een chronologisch geordend essay (de hoofdtekst), waarin de geschiedenis van de kiosk wordt beschreven in het licht van belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen. En twaalf kioskverhalen, waarin aan de hand van casestudies wordt laten zien dat de kiosk een architectonische en vooral ook stedenbouwkundige opgave kan zijn. Enkele hedendaagse kiosken worden daartoe geanalyseerd op architectonische, stedenbouwkundige en stadssociologische waarde en betekenis voor de stad. Daarnaast belichten de casestudies specifieke thema's in verschijningsvorm of productaanbod en anekdotische ervaringen van ontwerpers, uitbaters, klanten en beleidsmakers. Zo is de publicatie niet alleen relevant voor ruimtelijk ontwerpers, maar ook interessant voor andere professionals en geïnteresseerden in stedelijke ontwikkeling.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by