Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Het ontwikkelen, ontwerpen en realiseren van fietsenstallingen bij stations is een vak apart waar geen opleiding voor is. In dit boek nemen projectmanager Folkert Piersma en planontwikkelaar en fotograaf Wout Ritzema je mee in die wondere wereld. Gepassioneerd blikken ze terug op de ontstaansgeschiedenis van dit fenomeen en geven zij antwoord op de meest gestelde vragen van professionals uit binnen- en buitenland. Twintig jaar geleden maakte het Rijk voor het eerst geld vrij om de fietsenstallingen bij stations uit te breiden en de kwaliteit ervan fors te verbeteren. Het markeerde een andere manier van omgaan met de fietser als belangrijke spil in de ontwikkeling van centrum- en stationsgebieden en het stimuleren van de fiets-trein combinatie als vorm van duurzame kwaliteit. Het markeerde ook het blijvend veranderde aanzicht van de stationsomgevingen in Nederland. De afgelopen twintig jaar hebben ProRail, provincies, gemeentes en NS gemiddeld 25.000 fietsparkeerplaatsen per jaar gerealiseerd. En het einde is nog lang niet in zicht. Door groeiend gebruik van zowel de trein als de fiets zijn er meer en steeds grotere fietsenstallingen verschenen in het stationsgebied: we bouwen inmiddels de grond in, de lucht in, onder de sporen en zelfs.. onder water. Een handboek en inspiratiegids voor beleidsmakers, stedenbouwkundigen, projectmanagers, architecten en ontwerpers, met praktische stappenplannen en handige checklists . Rijk geillustreerd met foto's, stalling ontwerpen en artist's impressions." Twintig jaar geleden maakte het Rijk voor het eerst geld vrij om de fietsenstallingen bij stations uit te breiden en de kwaliteit ervan fors te verbeteren. Het markeerde een andere manier van omgaan met de fietser als belangrijke spil in de ontwikkeling van centrum- en stationsgebieden en het stimuleren van de fiets-trein combinatie als vorm van duurzame kwaliteit.0Het markeerde ook het blijvend veranderde aanzicht van de stationsomgevingen in Nederland. De afgelopen twintig jaar hebben ProRail, provincies, gemeentes en NS gemiddeld 25.000 fietsparkeerplaatsen per jaar gerealiseerd. En het einde is nog lang niet in zicht. Door groeiend gebruik van zowel de trein als de fiets zijn er meer en steeds grotere fietsenstallingen verschenen in het stationsgebied: we bouwen inmiddels de grond in, de lucht in, onder de sporen en zelfs... onder water.00Het ontwikkelen, ontwerpen en realiseren van fietsenstallingen bij stations is een vak apart waar geen opleiding voor is. In dit boek nemen projectmanager Folkert Piersma en planontwikkelaar en fotograaf Wout Ritzema je mee in die wondere wereld. Gepassioneerd blikken ze terug op de ontstaansgeschiedenis van dit fenomeen en geven zij antwoord op de meest gestelde vragen van professionals uit binnen- en buitenland.
Bicycle parking --- Bicycle commuting --- 711.7(492) --- Fietsenstallingen; Nederland --- Duurzame stedenbouw ; fietsen gecombineerd met andere vervoersmodi --- Fietsparkeren --- 725.3 --- 725.381 --- 725.31 --- Nederland --- Bicycles --- Parking, Bicycle --- Cycling --- Commuting --- Architectuurtheorie --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; verkeer en vervoer ; Nederland --- Gebouwen voor verkeer, vervoer en opslag --- Parkeergarages (architectuur) --- Spoorwegstations (architectuur) --- Parking --- Bicyclettes --- Migrations alternantes --- Installations de stationnement --- Bicyclettes. --- 725.38 --- 711.4 <492> --- 711.4 <492> Gemeentelijke planologie. Stadsplanning. Stedenbouw--Nederland --- Gemeentelijke planologie. Stadsplanning. Stedenbouw--Nederland --- 725.31 Spoorwegstations. Stationsgebouwen. Metrostations --- Spoorwegstations. Stationsgebouwen. Metrostations --- 725.38 Gebouwen voor het wegverkeer --- Gebouwen voor het wegverkeer
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|