Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"De Romeinse Rijksgrens, ofwel de Limes, die dwars door ons land liep, is de afgelopen twintig jaar vaak onderwerp van archeologisch onderzoek geweest. De resultaten van deze onderzoeken en de nieuwe kennis die deze hebben opgeleverd, staan centraal in het rapport 'Romans on the waterfront. Evaluation of archaeological interventions (1997-2020) along the Dutch part of the Lower Rhine and Coastal Limes'. Het rapport is bedoeld voor archeologen, vrijwilligers in de archeologie en alle andere geïnteresseerden in de Romeinse geschiedenis van ons land."--uitgever.
Choose an application
Choose an application
Julius Zebra wil graag zijn vrijheid terug. Maar de Romeinse keizer wil dat hij nog één ding voor hem doet. Voordat Julius het weet, is hij op weg naar Engeland. Met veel stripachtige tekeningen in zwart-wit. Vanaf ca. 9 jaar.
Choose an application
Geschiedenis van het Romeinse rijk in grafieken, tabellen en kaarten.
Roman history --- Romeinse Rijk --- 932 --- klassieke oudheid --- Rome oudheid --- oudheid --- antiquité --- Romeinse oudheid
Choose an application
De lims is, van 40 tot 300 AD, de grens van het Romeinse Rijk. In onze streken loopt die grens voor een groot gedeelte langs de rivier de Rijn. Ten noorden ervan wonen de barbaren, ten zuiden overheerst de Romeinse beschaving. De Romein, Sextius Salvius, is met z'n jonge slavin Wendila, door dit grensgebied op weg naar Praetorium Agrippinae (Valkenburg, ZH).
Oudheid --- Romeinen --- Limes (Romeinse Rijk) --- Germanen --- Rijn --- Jeugdboeken 10-12 jaar --- Strips --- Historische verhalen
Choose an application
Sapiens shuffle is een spelletje bij de methode Sapiens waarbij historische begrippen geleerd worden. Spelvarianten, zie doosje.
Geschiedenis --- 1e leerjaar A secundair onderwijs --- 2e leerjaar A secundair onderwijs --- Prehistorie --- Oudheid --- Egypte --- Romeinse Rijk --- Hellas --- Historisch denken
Choose an application
Een vrije dans van een intieme waarheid - in woord en beeld - met een eeuwenoude collectieve wijsheidKristin Verellen laat haar gedichten en tekeningen in dialoog gaan met verzen uit de Upanishads: spiritueel-filosofische teksten van lang geleden die aan de grondslag liggen van filosofie, wetenschap, spiritualiteit en yoga in Oost en West. Beide stellen de vraag naar de relatie van het ik met alles wat is.Wie ben ik? Wat is de aard van de wereld? Waaruit bestaat geluk, vervulling en vrijheid? Nu zoals toen is er het verlangen naar een ruimer bewustzijn, de ervaring dat we diep verweven zijn met elkaar, met alles, altijd.https://www.lannoo.be/nl/meer-dan-ik
Graphic arts --- Dutch literature --- Poëzie --- Spiritualiteit --- Filosofie --- Yoga --- Oudheid --- Duits --- België --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
?Niet de mens, maar mensen bewonen deze planeet. Pluraliteit is de wet van de aarde.?'Het leven van de geest' is het laatste hoofdwerk van Hannah Arendt. In dit boek ontvouwt ze haar ideeën over de mogelijkheden van de menselijke geest. Ze onderscheidt drie capaciteiten die iedereen bezit: denken, willen en oordelen. Tot haar dood bleef ze aan dit opus werken. Van het laatste deel, dat onvoltooid is gebleven, is hier het concept opgenomen. Dit is internationaal gezien de eerste editie die al het materiaal in één band samenbrengt.Bron: tekst achterflap
Filosofie --- Menselijk gedrag --- Denken --- Oordelen --- Verlangen --- Oordeel --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- 1 ARENDT, HANNAH --- 1 ARENDT, HANNAH Filosofie. Psychologie--ARENDT, HANNAH --- Filosofie. Psychologie--ARENDT, HANNAH --- Philosophy --- Cognitive psychology --- Filosofie (20e eeuw) --- Antropologie --- Politieke filosofie --- Philosophical anthropology
Choose an application
In oude tijden was vuur een bron van vrees en fascinatie. Er werden talloze mythen en verhalen verteld en geschreven waarin het vuur was toebedeeld aan God of de goden. Zo bleek vuur een krachtig instrument. Toen de moderne mens, geholpen door wetenschap en techniek, het vuur eenmaal had getemd, leken alle problemen verholpen: de controle over vuur en verbranding zorgde voor vrijheid en vooruitgang. Waar hadden we ons nog zorgen om te maken? Die achteloosheid krijgen we nu als een boemerang in ons gezicht terug: het massale gebruik van fossiele brandstoffen is ziekmakend voor mens én milieu.In Vuur ontwikkelt Ignaas Devisch, geïnspireerd door denkers als Peter Sloterdijk en Bruno Latour, een nieuw idee over de plaats van vuur in onze wereld. Als we onze levensstandaard willen behouden, kunnen we niet zonder een nieuwe bron die onze vrijheid en welvaart in stand houdt zonder de wereld en onszelf te vernietigen. De grootste vuurbol uit ons sterrenstelsel ? de zon ? heeft dit potentieel. Kunnen we leren het heliocentrisme werkelijk te omarmen?(https://www.debezigebij.nl/boek/vuur/)
172 --- 172 Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- Sociale ethiek. Sociale moraal. Sociale verantwoordelijkheid --- Philosophical anthropology --- Milieufilosofie --- Zingeving --- Klimaatveranderingen --- CO2-uitstoot --- Fossiele brandstoffen --- Vuur --- Filosofie --- Milieu --- Klimaatverandering --- Fossiele brandstof --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Vuur. --- !077973585!. --- Zonne-energie. --- Energietransitie.
Choose an application
Agora is de nieuwe reeks voor de specifieke vakken binnen de Humane wetenschappen (D-finaliteit, domeinoverschrijdend) en Maatschappij- en welzijnswetenschappen (D-finaliteit, domeingebonden). We brengen een apart leerwerkboek uit voor de verschillende vakken:Sociologie & psychologieFilosofie (domeinoverschijdend)Inleiding tot filosofie (domeingebonden)Kunstbeschouwing (domeinoverschrijdendMet Agora kun je volledig conform de nieuwe eindtermen aan de slag. Doorheen de reeks is er een duidelijke structuur en overzicht van de te kennen leerinhouden . Actief en onderzoekend leren staat centraal, activerende werkvormen leiden je leerlingen naar nieuwe inzichten.De didactiek wordt aangepast aan de specifieke leerdoelen van de aparte domeinen. We ondersteunen individueel leren, flexibele leeromstandigheden en differentiatie met ons actueel online aanbod via diddit.https://school.vanin.be/agora-3-psychologie-en-sociologie-leerwerkboek.html
Filosofie --- Onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Sport --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- filosofie ; secundair onderwijs --- kunstzinnige vorming ; secundair onderwijs --- sociologie ; secundair onderwijs --- psychologie ; secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- Kunstbeschouwing --- Psychologie --- Sociologie --- kunstbeschouwing --- secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Doorstroom finaliteit --- Maatschappelijke vorming --- Welzijnswetenschappen --- Katholiek Onderwijs Vlaanderen --- Gemeenschapsonderwijs --- secundair onderwijs. --- Katholiek onderwijs
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|