Narrow your search

Library

UCLouvain (5)

ULiège (4)

KU Leuven (3)

UGent (3)

Odisee (2)

ULB (2)

AP (1)

FARO (1)

LUCA School of Arts (1)

NATO Library (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

English (4)

French (2)


Year
From To Submit

2021 (6)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Media and society : power, platforms, and participation
Author:
ISBN: 9781529707953 9781529707960 1529707951 152970796X 1529757630 1529757649 1529757657 Year: 2021 Publisher: Thousand Oaks (Calif.): Sage,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Media and Society focuses on the changing participatory nature of media audiences and reception in the digital era. Secondly, it follows an openly critical political economy theoretical framework, focusing on hegemony, control and power in today's media landscape. So much has changed across digital and social media since the last edition; in this edition, UGC, participatory culture, algorithmic culture, platformization, surveillance, and datafication are weaved throughout"--


Book
Dirigeants de médias : sociologie d'un groupe patronal
Authors: ---
ISBN: 9782753580404 2753580405 2753585768 Year: 2021 Publisher: Rennes: Presses universitaires de Rennes,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Qu'est-ce qu'un dirigeant de médias ? Comment sont définies les frontières du groupe ? Alors que la sociologie française a produit une littérature féconde sur les élites économiques politiques, étatiques intellectuelles et artistiques, le patronat de presse est resté à l'écart des terrains d'enquête. Cette situation tranche avec l'abondante littérature anglo-saxonne sur le personnel de direction des médias d'information. Résultat : dans les discours journalistiques et militants, le registre de l'autocélébration médiatique et son pendant symétrique, la dénonciation, alimentent le mythe du dirigeant de média tout puissant. L'objectif de cet ouvrage est de rompre avec ce sens commun en prenant pour objet d'analyse ce groupe professionnel. Il entend dépasser la personnification et l'anecdote pour dégager des logiques internes et externes, éclairer les différentes facettes de cette population, mettre en évidence les rouages de leur sélection. Comment se fabrique un dirigeant de média national, en France ? Au terme de quel processus ? Quelles sont les ressources et les capitaux qui sont valorisés ? Quels rapports de force entre segments de l'élite révèlent-ils ? [4e de couv.]


Book
Setting the agenda : the news media and public opinion
Authors: ---
ISBN: 9781509535798 9781509535804 1509535799 1509535802 1509535810 Year: 2021 Publisher: Cambridge: Polity press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"An anticipated third edition of the go-to text on agenda-setting"--


Book
Statebuilding missions and media development : a context-sensitive approach
Author:
ISBN: 9781000432701 100043270X 9780429356445 0429356447 9781000432718 1000432718 9780367405069 9781032063874 Year: 2021 Publisher: Oxon, UK ; New York, NY : Routledge, Taylor & Francis Group,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book examines the effects of media interventions in the global South, and argues for a more adaptive, context-sensitive media development. The work investigates media development as part of statebuilding, and the effects that Western-led media has in, and on, a newly built state. Drawing on extensive fieldwork, including interviews, observations and social surveys, it analyses the effect media interventions has on global South countries, from the population's point of view. The findings show that in practice media development can be alien to the societies in which a free press is implemented, which can lead to unintended and negative consequences for social relations in a country. While the book uses South Sudan as a case study, it also presents different perspectives and shows that local views on the media are different from those of Western experts and policymakers. Therefore, the book advocates taking local views seriously and an adaptive media development that is sensitive to the context in which it is set up.


Book
Histoires des médias : des signaux de fumée aux réseaux sociaux, et après
Author:
ISBN: 9782213717265 2213717265 Year: 2021 Publisher: Paris: Fayard,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

« Depuis toujours, l'homme a besoin de savoir ce qui le menace, ce qui nuit aux autres ou les sert. Et pendant longtemps, seule une poignée de puissants, souverains, religieux, marchands, ont eu le monopole de l'information, de sa fabrication à sa circulation. Une information libre, diffusée par des médias accessibles à tous et établie par des professionnels cherchant la vérité est le fruit d'une histoire récente, inattendue, fascinante. Et elle est à présent terriblement menacée.Comment distinguer le vrai du faux, l'information de la distraction  ? Quel rapport entre informer, convaincre, enseigner, distraire  ? Comment la démocratie résistera-t-elle aux formes de censure et de surveillance  ? En quoi le déluge actuel et à venir d'informations, vraies ou fausses, influera-t-il sur notre façon de gérer les grands problèmes d'aujourd'hui et de demain  ? Les réseaux sociaux, outils de surveillance généralisée, qui font de chacun le journaliste de lui-même, seront-ils balayés par une vague technologique plus puissante  ? Les journalistes seront-ils remplacés par des automates ou resteront-ils des acteurs irremplaçables de la démocratie  ?Tels sont les sujets de ce livre. Encore une fois, comme pour tous les autres domaines dont j'ai tenté jusqu'ici de prévoir le devenir, celui des médias, vertigineux, ne peut être imaginé et maîtrisé qu'en remontant très loin dans son histoire, ou plutôt ses histoires. Ses passionnantes histoires.»


Book
Abundance : on the experience of living in a world of information plenty
Author:
ISBN: 0197565786 019756576X 0197565778 0197565743 9780197565742 0197565751 9780197565759 Year: 2021 Publisher: New York, N.Y.: Oxford university press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The book examines the experience of living in a society that has more information available to the public than ever before. It focuses on the interpretations, emotions, and practices of dealing with this abundance in everyday life. Drawing upon extensive fieldwork and survey research conducted in Argentina, the book inquiries into the role of cultural and structural factors that mediate between the availability of information and the actual consequences for individuals, media, politics, and society. Providing the first book-length account of the topic in the Global South, it concludes that the experience of information abundance is tied to an overall unsettling of society, a reconstitution of how we understand and perform our relationships with others, and a twin depreciation of facts and appreciation of fictions

Listing 1 - 6 of 6
Sort by