Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
The volume, entitled "ATEE 2020 -Winter Conference. Teacher Education for Promoting Well-Being in School. Suceava 2020", edited by Otilia Clipa, was published following the winter edition of the international scientific conference ATEE 2020 Teacher Education for Promoting Well-Being in School, which took place on July 6-7, 2020 in Suceava, Romania.
Choose an application
Quels sont les mécanismes en jeu dans l'apprentissage ? Comment un enfant mémorise-t-il ses leçons ? Comment comprend-t-il les énoncés de ses devoirs ? Comment perçoit-il les consignes ?Alors qu'apprendre à apprendre est un processus naturel pour certains, acquérir des connaissances est un parcours semé d'embûches pour d'autres. Leurs représentations mentales diffèrent de celles de l'adulte et cela peut conduire à des échecs scolaires, une perte d'estime de soi, voire un refus d'apprendre. S'appuyant sur de récentes études en métacognition, Catherine Vanham se penche sur ces problématiques. En exposant les concepts de « gestion mentale », elle permet à tout accompagnant d'accéder à la « planète tête » de l'enfant apprenant ainsi qu'à celle de l'enseignant. Grâce à des mises en situation concrètes, elle offre un guide pratique, accessible à tous, qui propose des idées d'accompagnement adaptées à chaque intelligence et à chaque difficulté.Un guide pratique et pédagogique pour accompagner l'enfant vers une plus grande autonomie d'apprentissage !À PROPOS DE L'AUTEURECatherine Vanham est logopède-orthophoniste depuis trente-cinq ans. Fondatrice de trois centres pluridisciplinaires d'accompagnement des troubles d'apprentissage à Bruxelles, elle coordonne Mathémô, spécifiquement tourné vers des prises en charge où la métacognition est centrale. Plongée dans la gestion mentale depuis 1992, elle enseigne également depuis une vingtaine d'années à l'Institut Libre Marie Haps (Bruxelles).
Choose an application
Tout le monde s'accorde pour constater l'inadaptation du modèle traditionnel de l'enseignement au monde actuel. D'autres modèles existent, comme les pédagogies dites alternatives ou positives, qui ont fait leurs preuves depuis longtemps. Comment se fait-il alors que celles-ci ne soient pas plus appliquées ? La raison tient en ce qu'on tente de changer de paradigme… mais sans quitter l'ancien : on est d'accord pour « ne laisser personne au bord du chemin », mais on continue de s'inquiéter « du programme à finir ». Cet ouvrage pointe ainsi 10 habitudes pédagogiques qu'il est urgent d'abandonner pour donner une chance de réussite au nouveau paradigme pédagogique dont notre société blessée a besoin. Ce paradigme, fondamentalement écologique, doit permettre à l'élève de se reconnecter avec l'ensemble de son environnement : avec les choses, avec ses semblables et avec la nature, c'est-à-dire avec la vie dans sa totalité et sa diversité. C'est à cette condition qu'une éducation redeviendra possible.
Choose an application
Les bases fondamentales et les grands concepts de la psychologie de l'éducation explicités et mis en scène dans un manuel clair et visuel. Chaque chapitre est structuré de la manière suivante : zoom sur les notions essentielles illustrées par 100 schémas et tableaux et 200 photos ; mise en avant de définitions et de renvois vers les sites web ; développement d'applications et de documents interactifs (lectures conseillées avec deux niveaux de difficulté, webographie). [Dunod].
Child psychology. --- Educational psychology. --- Learning, Psychology of.
Choose an application
Une enfant polyhandicapée anorexique qui se met à manger quand l'éducatrice lui chante une chanson qui parle d'elle ; un SDF qui accepte enfin de se laver quand l'AMP lui propose d'aller voir des avions, son ancienne passion ; une jeune autiste totalement absente qui pour la première fois vient toucher l'éducatrice qui fait mine de dormir par terre dans la cour… Ces « petits miracles » n'ont pas surgi par hasard, ils ont demandé des choix d'action ajustés. Mais les pratiques éducatives concrètes restent, à ce jour, massivement invisibles. Ceux qui interviennent dans la vie même de personnes en difficulté ont pourtant besoin de façons d'être et de faire spécifiques : comment faire du vivant avec les choses de la vie ? Ces « atouts » émanent de récits de professionnels : des histoires où ils ont « trouvé quelque chose ». Invitation à « jouer cartes sur table » : dire ce qu'on fait et regarder ensemble ce qu'on pourrait inventer... La recherche reste ouverte.
Educational psychology --- Special education --- Learning, Psychology of.
Choose an application
This book is based on one of the most important influences on student learning: teachers who believe that they can improve their students' achievements. Along with this, the book explores the notion that this powerful belief can also exist between students, enhancing their achievements but also preparing them for real world encounters and job demands.
Effective teaching. --- Learning, Psychology of. --- Academic achievement.
Choose an application
"Psychology for Coaches offers its readers a chance to ground their interpersonal skills in sound psychological theory and research. It provides a solid, synthetic overview of current concepts and research results, translating them into hands-on recommendations and examples of tools. The book was written in response to questions asked by trainee coaches eager to make sure they are doing their best to provide a safe, professional and valuable service. It offers clear, practical examples on how to apply presented concepts into coaching practice. It challenges popular strategies that may have unwanted side effects and offers to replace them with specific ideas on how to use coaching conversations to: support goal setting and consistent motivation encourage autonomy and responsibility assist self-reflection and manage learning increase awareness of emotions and manage them better identify and change beliefs and schemas build a healthier perception of oneself Psychology for Coaches will be essential reading for coaches in all areas, including those in training, who want an accessible fast introduction to the most relevant areas of psychology and an overview that will guide their further learning. It will also be an inspirational guide for people aiming to use coaching skills in other professional roles"--
Executive coaching. --- Mentoring. --- Learning, Psychology of.
Choose an application
This book describes the dynamic nature of the brain and its mechanisms to develop cognitive skills, specifically learning. It will facilitate the reader's appreciation and understanding of many concepts linked to cognition using a systemic approach to neuroscience.It introduces concepts of feedback control systems and self-organized systems that allow brain dynamics to be approached systemically, facilitating a holistic comprehension. The book is written in plain language and uses a wide variety of examples to facilitate its reading and understanding. It will serve to promote transdisciplinary communication in readers interested in the study of the fundamental dynamic aspects involved in the human learning process, both individually and socially.
Choose an application
The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is the world's largest, most powerful military alliance. The Alliance has navigated and survived the Cold War, the collapse of the Soviet Union, and the post-9/11 era. Since the release of the 2010 Strategic Concept, NATO's strategic environment has again undergone significant change. The need to adapt is clear. An opportunity to assess the Alliance's achievements and future goals has now emerged with the Secretary General's drive to create a new Strategic Concept for the next decade-an initiative dubbed NATO 2030. A necessary step for formulating a new strategic outlook will thus be understanding the future that faces NATO. To remain relevant and adjust to new circumstances, the Alliance must identify its main challenges and opportunities in the next ten years and beyond. This book contributes to critical conversations on NATO's future vitality by examining the Alliance's most salient issues and by offering recommendations to ensure its effectiveness moving forward. Written by a diverse, multigenerational group of policymakers and academics from across Europe and the United States, this book provides new insights about NATO's changing threat landscape, its shifting internal dynamics, and the evolution of warfare. The volume's authors tackle a wide range of issues, including the challenges of Russia and China, democratic backsliding, burden sharing, the extension of warfare to space and cyberspace, partnerships, and public opinion. With rigorous assessments of NATO's challenges and opportunities, each chapter provides concrete recommendations for the Alliance to chart a path for the future. As such, this book is an indispensable resource for NATO's strategic planners and security and defense experts more broadly.
Concept learning. --- United States --- Military relations --- Learning, Psychology of --- Diplomacy
Choose an application
Notre perception de la réalité est influencée par les fonctionnements de notre cerveau. C'est la combinaison de différents paramètres innés qui façonne nos habitudes mentales. Les particularités de ces paramètres colorent notre personnalité et influencent notre rapport au monde environnant. Découvrir la richesse de notre profil mental permet de mieux gérer nos démarches intellectuelles. Comprendre ses fonctionnements contribue à créer des relations plus sereines avec les personnes qui interagissent dans nos apprentissages.
Listing 1 - 10 of 44 | << page >> |
Sort by
|