Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderrevalidatie beweegt! Het boek Kinderrevalidatie beschrijft het complexe werkveld van de kinderrevalidatie, waarin men zich ten doel stelt om het functioneren van kinderen en jongeren met beperkingen in mobiliteit en andere domeinen als gevolg van ziekte of aandoening te optimaliseren. Een belangrijk nieuw aspect van de vijfde, geheel herziene druk is haar inbedding in het kader van de International Classif iciation of Functioning, Disability and Health - Children & Youth version (ICF-CY). Het boek expliciteert volgens de classif icatie van de ICF-CY de bijdrage van stoornissen in lichaamsfuncties en anatomische eigenschappen, van beperkingen in activiteiten, belemmeringen in participatie, en van externe en persoonlijke factoren in het functioneren van kinderen en jongeren. Daardoor is het gemakkelijker dan voorheen te doorgronden welke mogelijkheden bestaan om kinderen en jongeren binnen de kinderrevalidatie te begeleiden. Het eerste deel van Kinderrevalidatie bespreekt: - algemene aspecten van de kinderrevalidatie, zoals de ICF-CY, veel gebruikte meetinstrumenten, het gezin, en hulpmiddelen; - belangrijke lichaamsfuncties, zoals het bewegingssysteem, sensorische en cognitieve functies; - belangrijke activiteiten, zoals mobiliteit, zelfverzorging, leren en toepassen van kennis en communicatie; - belangrijke domeinen van participatie: scholing en arbeid, en sport; - de overgang naar de volwassenheid In het tweede deel komen specifieke diagnosegroepen aan de orde, zoals cerebrale parese, niet-aangeboren hersenletsel, neuromusculaire aandoeningen en spina bif ida. Ieder hoofdstuk bevat een systematische bespreking aan de hand van de ICF-CY. Naast het klinische beeld beschrijft elk hoofdstuk drie aspecten van de diagnosegroep: de gevolgen van de aandoening voor het functioneren, de diagnostiek, en de behandeling en begeleiding. Dit boek is bij uitstek geschikt voor medici, paramedici en gedragsdeskundigen werkzaam in de kinderrevalidatie, en daarnaast geschikt voor gebruik in het onderwijs.
Kinderen --- Revalidatie --- Activiteiten Dagelijks Leven --- Bewegen --- Communicatie --- Onderwijs --- Diagnose --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Spina bifida --- Spierziekten --- Pediatrie --- Cursus bachelor in de Ergotherapie --- Kind --- Beweging --- Niet-aangeboren hersenletsel --- Spierziekte --- Plezier --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- kinderrevalidatie --- Revalidatie : kinderen --- 615.8 --- kinderen met een handicap --- Bachelor in de ergotherapie --- Physiotherapy. Alternative treatments --- revalidatie --- personen met een fysieke beperking --- kinderen met een beperking --- Diagnostiek
Choose an application
Hoe ga je bewust en empathisch om met de emoties en het gedrag van iemand met een ontwikkelingsstoornis of emotionele kwetsbaarheid? Als professional in de zorg is het verklaren van de innerlijke en interactionele problemen onmisbaar voor de planning van een adequate ondersteuning en behandeling. Maar ook als ouder is kennis van de belevingswereld van het kind essentieel om zorg en ondersteuning te kunnen bieden. Door naar zowel het verstandelijke, sociale als emotionele niveau van functioneren te kijken, ontstaat er ruimte voor begrip. Wanneer er meer bewustzijn ontstaat over draagkracht en basis- behoeften, is een snellere afstemming in de (professionele) relatie mogelijk. Vanzelfsprekende aandacht ervoor werkt preventief en zal op termijn tot minder ernstige problemen leiden.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789492398437/Emotionele-ontwikkeling--over-basisbehoefte-en-draagkracht--kwetsbaarheid-en-plezier
Emoties --- Ontwikkeling --- Gehandicapten --- Lichamelijk gehandicapten --- Meervoudig gehandicapten --- Niet-aangeboren hersenletsels --- Emotie --- Persoon met een handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Persoon met een meervoudige handicap --- Niet-aangeboren hersenletsel --- ouder --- emotionele ontwikkeling --- Handelingsplannen --- Hechting (psychologie) --- Seksualiteit --- Ontwikkelingsprobleem --- Emotionele ontwikkeling --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Orthopedagogiek --- Seksuele ontwikkeling --- 159.94 --- 159.922.6 --- 159.922.6 Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop. --- 159.94 Expressies. Uitdrukkingen --- Expressies. Uitdrukkingen --- Ontwikkelingspsychologie. Psychologie van de levensloop --- Developmental psychology --- Sociology of social care --- ontwikkelingsstoornissen --- socio-emotionele opvang --- emotionele beperking --- Psychisch kwetsbaar --- ouders-kind relatie --- patiënt-therapeut relatie --- psychosociale hulpverlening --- psychische kwetsbaarheid --- Ontwikkelingspsychologie --- Ontwikkelingsstoornissen --- 376 --- Emotionele ontwikkeling. --- personen met een beperking --- emoties
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|