Narrow your search

Library

KBC (3)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

UCLL (1)

UGent (1)

UHasselt (1)

Vlerick Business School (1)

VUB (1)


Resource type

book (4)


Language

German (2)

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2021 (4)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Customer data platforms : use people data to transform the future of marketing engagement
Authors: ---
ISBN: 1119790131 1119790123 Year: 2021 Publisher: Hoboken, New Jersey : Wiley,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Never before has there been such a stark dichotomy in marketing: customers demand the type of deep personalization from brands that technology companies like Netflix and Amazon deliver, but they are increasingly leery of offering the type of personal data required to make it happen. Over the years companies have built byzantine "stacks" of various marketing and advertising technology to try and deliver the fabled "right person, right message, right time" experience to deliver on customer journeys, but have found themselves stuck with a hot mess of siloed systems, disconnected processes, and legacy technical debt. Riding in like a white knight, Customer Data Platforms have come to the fore, offering companies a seemingly plug-and-play way to capture, unify, activate and analyze customer data. CDPs are the hottest technology category for marketers today, a growing category with over 100 different companies, and a hot topic at industry events and in industry press. But are CDPs worthy of the hype? Customer Driven takes a a deep dive into everything CDP and breaks down the fundamentals, including how to: -Understand the problems of managing customer data -Define the category and understand what CDPs do (and don't do) -Organize and harmonize customer data for use in marketing -Build a safe, compliant first party data asset your brand can use as fuel -Create a data-driven culture that puts customers at the center of everything you do -Understand how to leverage AI and machine learning to drive the future of personalization -Orchestrate modern customer journeys that react to customers in real-time -Power analytics with customer data to get closer to true attribution"--


Book
Datenvisualisierung mit Tableau : Inklusive Datenaufbereitung mit Tableau Prep Builder.
Author:
ISBN: 374750390X Year: 2021 Publisher: Frechen : mitp,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Long description: Biographical note: Alexander Loth kommt aus der datenintensiven Kernforschung und arbeitet seit 2015 für Tableau. Er hat unter anderem einen MBA von der Frankfurt School of Finance & Management und war als Data Scientist am CERN, sowie in der Software-Entwicklung bei SAP tätig. In den letzten Jahren hat er sich auf die Bereiche Digital Transformation, Big Data, Machine Learning und Business Analytics im Umfeld Finanzen und Crypto Assets spezialisiert und berät Unternehmen beim Aufbau von datenzentrischen Strategien. Alexander Loth wurde von der BNN als der Daten-Verarbeiter bezeichnet. Er gehört laut Brandwatch zu den einflussreichsten Autoren rund um das Thema Digitale Transformation.


Book
Datenvisualisierung mit Power BI : Der schnelle Einstieg in die Welt von Power BI.
Authors: ---
ISBN: 374750387X Year: 2021 Publisher: Frechen : mitp,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Long description: Biographical note:


Book
Kennis maken : methodologie voor sociale wetenschappers
Authors: ---
ISBN: 9789463969710 Year: 2021 Publisher: Gent Skribis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek laat je kennis maken met de interne keuken van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Hoe komen onderzoekers tot wetenschappelijke kennis over de sociale werkelijkheid? Welke spelregels moeten ze volgen zodat die kennis betrouwbaar en geldig zou zijn? Dit boek neemt je mee op een boeiende tocht doorheen het rijke en gevarieerde instrumentarium dat sociale wetenschappers tot hun beschikking hebben om menselijk gedrag te observeren en kennis te produceren. Zo passeren onder meer surveyonderzoek, participerende observatie, experimentele ontwerpen en historisch-vergelijkend onderzoek de revue. Methodologie omvat echter niet alleen de beheersing van methoden en technieken om data te verzamelen en te analyseren. Methodologie is ruimer en verwijst naar de wijze waarop het ganse proces van wetenschapsbeoefening functioneert. Het gaat ook om hoe je diverse theoretische kaders gebruikt, welke redeneringen steek houden, hoe wetenschap ingebed is in bredere filosofische discussies en welke ethische richtlijnen je dient te respecteren. Met dit handboek, dat rijkelijk geïllustreerd is met klassieke en meer hedendaagse voorbeelden uit diverse disciplines, willen we de onderzoeker in spe inleiden in de do's en don't's van kennis maken in de sociale wetenschappen.https://shop.acco.be/nl-be/items/9789463969710/Kennis-maken

Listing 1 - 4 of 4
Sort by