Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Dé methode voor doelgericht schrijven.We lezen steeds vluchtiger en selectiever door de overvloed aan informatie die op ons afkomt. Wil je als schrijver effect hebben met je tekst, dan moet je daarop inspelen. Het piramideprincipe is daarvoor een handige methode. Hiermee ga je bij het schrijven uit van de voorkennis en informatiebehoefte van de lezer rond het onderwerp, en niet van je eigen kennis en denkproces. Zo kom je tot een beknopte en scanbare tekst waarbij de kernboodschap voorop staat.De kracht van het piramideprincipe laat je zien hoe je in vier stappen naar een doelgerichte tekst werkt. De methode in het boek is gebaseerd op het Pyramid Principle dat de Amerikaanse consultant Barbara Minto voor McKinsey ontwikkelde. De auteurs kiezen voor een pragmatische benadering van het piramideprincipe. De praktische tips en praktijkvoorbeelden helpen je de methode direct in je werk toe te passen. Het resultaat: je bereikt in minder tijd meer effect met je teksten.Dit boek is bedoeld voor iedereen die overstap wil maken van informatie spuien naar lezergericht schrijven. Of je nu beleidsmedewerker, adviseur, consultant of onderzoeker bent. In deze derde herziene editie zijn onderwerpen als het MECE-principe en het gericht inzetten van bijlagen en links verdiept en geactualiseerd. Dat geldt ook voor de tips en voorbeelden.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-9659_De-kracht-van-het-piramideprincipe
Mass communications --- advertenties --- copywriting --- reclameteksten --- marketingcommunicatie --- teksten schrijven --- schriftelijke communicatie --- zakentaal --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Ecriture Schrift --- ecriture --- Nederlands --- Schrijven --- Schrijftechniek --- Correspondentie --- Denken --- Redeneren --- Schrijfstijl --- piram
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|