Listing 1 - 10 of 101 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Cognitive psychology --- Genetics --- cognitieve psychologie --- genetica
Choose an application
This book presents an overview of selected topics in comparative cognition, which is the study of behaviour and mental activities in nonhuman animals. Human psychological capacities are often used as a heuristic by comparative cognitive scientists, whose tasks include designing valid procedures for studying species' sensory, linguistic or manipulatory abilities that differ from those of humans. Nonetheless, researchers have developed many original ways to gain insights into how other species perceive the world, store and integrate information, and communicate. The contributors to this book have all been involved in such work, and will present some of the approaches that have led to clear advances in our understanding of cognitive processes in other species. The chapters integrate a review of past literature with recent work, covering a variety of subject species including birds, domestic dogs and cats, and nonhuman primates. All contributors have worked with or been otherwise influenced by Professor Kazuo Fujita, to whom the volume will be dedicated. Fujita's openness to research on various topics and species is reflected in the diversity of the chapters presented. The book will be of interest to students and more experienced researchers in diverse fields including psychology, anthropology, biology and veterinary studies. .
Cognitive psychology --- Genetics --- cognitieve psychologie --- genetica
Choose an application
The monograph aims to present the recent scientific knowledge on body sensations, i.e., conscious experiences that are localized or felt in the body from an internal perspective, regardless of their sensory origin. It summarizes the basic philosophical, evolutionary, neuroanatomical, psychological, and pathological aspects of the topic. Moreover, related phenomena, such as emotions, the placebo and nocebo effect, complementary and alternative medicine, and mind-body practices are discussed from the perspective of body sensations.
Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- cognitieve psychologie --- emoties
Choose an application
Cognitive psychology --- Translation science --- Linguistics --- vertalen --- cognitieve psychologie --- linguïstiek
Choose an application
Cognitive psychology --- Psychology --- psychologie --- geschiedenis --- cognitieve psychologie --- persoonlijkheidsleer
Choose an application
Cognitive psychology --- Psychology --- Social psychology --- psychologie --- cognitieve psychologie --- persoonlijkheidsleer
Choose an application
Cognitive psychology --- Neuropathology --- Biotechnology --- neurologie --- cognitieve psychologie --- biotechnologie
Choose an application
Psychology --- Psychiatry --- cognitieve psychologie --- emoties --- klinische psychologie --- persoonlijkheidsleer
Choose an application
Cognitive psychology --- Psychology --- Computer science --- psychologie --- computers --- cognitieve psychologie --- computerkunde
Choose an application
Waarom stoppen velen van ons met het leren van nieuwe vaardigheden als we volwassen worden? Zijn we bang om ergens slecht in te zijn? Zijn we vergeten hoe leuk het is? Of is het gewoon een feit dat je een oude hond geen nieuwe trucs kunt leren? Geïnspireerd door de onverzadigbare drang van zijn jonge dochter om nieuwe dingen te leren, begint Tom Vanderbilt aan een experiment waarin hij een jaar lang nieuwe uitdagingen aangaat puur omwille van het leren. Hij kiest vijf vaardigheden – schaken, zingen, surfen, tekenen en jongleren. Zo zingt hij een nummer van R.E.M. in een amateurkoor, verliest potjes schaak van een achtjarige en leert schorpioenen ontwijken tijdens een surfkamp in Costa Rica. Ondertussen onderzoekt hij met aanstekelijke nieuwsgierigheid de fascinerende psychologie en wetenschap achter het zijn van een volwassen beginner. In dit boek deelt hij niet alleen zijn ervaringen, maar ook verrassende inzichten in hoe het aanleren van vaardigheden ervoor zorgt dat ons brein fit blijft, hoe het onze creativiteit stimuleert en welke positieve effecten het heeft op ons geluksgevoel. Beginners laat zien hoe leuk en belangrijk het is om nieuwe dingen te blijven leren – een leven lang.
Cognitive psychology --- zelfontplooiing --- cognitieve psychologie --- creativiteit --- levenslang leren
Listing 1 - 10 of 101 | << page >> |
Sort by
|