Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Meertaligheid is een hot item, een van de speerpunten in het advies voor herziening van het onderwijscurriculum. Iedereen heeft er een mening over maar in werkelijkheid bestaat er nog veel onwetendheid. De primaire doelstelling van Het meertalige kind is om professionals die dagelijks met meertaligheid en meertalige kinderen werken zoals beleidsmakers, leerkrachten, pedagogisch medewerkers, logopedisten, medewerkers ouder- en kindcentra en alle anderen die met meertaligen te maken hebben, kennis te laten maken met alle aspecten van meertaligheid. Hoe functioneren kinderen die meertalig opgroeien? Wat zijn de knelpunten en hoe zijn die op te lossen?In deel een van het boek geeft de auteur een uiteenzetting van de stand van zaken en beleid omtrent meertaligheid. Welke vooroordelen en angsten leven er en hoe zit het met het fenomeen taalachterstand? Deel twee zoemt in op het meertalige brein. Hoe ziet dat eruit? Welke rol speelt taal voor een meertalig kind? Hoe zit het met de multiculturele identiteit? Deel drie gaat over het meertalige kind in zijn omgeving. Thuis, bij het consultatiebureau, in zijn vrije tijd, in de voorschoolse voorziening, op school en bij de logopedist.(https://www.standaardboekhandel.be/p/het-meertalige-kind-9789088509872)
Meertalige kinderen --- Meertaligheid --- Taalverwerving --- Educational sciences --- Sociolinguistics --- tweede-taalverwerving --- kinderen --- logopedie --- taalverwerving --- kleuters --- meertaligheid --- sociolinguïstiek --- tweetaligheid --- taalachterstand --- Taalverwerving ; kinderen --- Meertalig kind --- Didactics of languages --- Kindergarten --- Primary education
Choose an application
Studenten in opleiding, onderwijzers in het werkveld, lerarenopleiders en allen die fan van Frans zijn, krijgen in dit handboek een didactisch kader gepresenteerd voor Frans in de basisschool. De acht auteurs van vier hogescholen willen met dit handboek een gedragen visie weergeven van de recente didactiek voor Frans in de basisschool. Hierbij is er aandacht voor zowel taalinitiatie als voor de functionele kennis (uitspraak, woordenschat en grammatica) en de vaardigheden (luisteren, lezen, spreken, mondelinge interactie en schrijven) van het formeel onderwijs. Fan van Frans toont hoe je Frans als vreemde taal op een goede manier kan aanleren in de klas. Daarbij wordt onder andere gefocust op de differentiatie, de evaluatie en de feedback die onontbeerlijk zijn in het vreemdetalenonderwijs. Daarnaast reiken de auteurs allerhande liedjes, gedichten, video’s, prentenboeken, taalspelletjes en online tools aan, om Frans een extra boost te geven. Veel van dat materiaal wordt bovendien kant-en-klaar ter beschikking gesteld via een online platform. De didactische tips, voorbeelden en good practices in dit boek bieden de nodige inspiratie voor iedereen die fan wil worden van Frans.
Didactic strategies --- Didactics of French --- leermiddelen --- lesvoorbereiding --- talenonderwijs --- taalverwerving --- lager onderwijs --- Franse taal ; basisonderwijs --- Franse taal --- basisonderwijs --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Frans --- kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Didactics of primary education --- tweede-taalverwerving --- 475.34 --- didactiek basisonderwijs - Frans
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|