Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Effectief leren, de docent als regisseur reikt toekomstige leerkrachten instrumenten aan die ervoor zorgen dat lesgeven onder regie van de docent resulteert in effectief leren. Het boek bespreekt uitgebreid de instructiestrategieën ‘directe instructie’ en ‘samenwerkend leren’. Ook de kracht van ‘activerende didactiek’ komt uitvoerig aan de orde. Verder is er veel aandacht voor de ontwikkeling van een goed leerklimaat en het stellen van vragen. Het boek zit boordevol praktijkvoorbeelden, praktische tips en werkvormen om toe te passen in de klas. Deze praktijkgerichte inslag wordt mooi gecombineerd met een stevige theoretische basis.Deze vijfde editie is volledig herzien en vernieuwd. Er is extra aandacht voor leerstrategieën en formatief handelen. Daarnaast is het boek uitgebreid met een hoofdstuk over differentiëren in de klas. Verder is er aan het eind van ieder hoofdstuk een paragraaf toegevoegd met gereedschap voor de toekomstige docent, zodat deze het geleerde nog makkelijker kan koppelen aan de eigen praktijk. Tot slot is er een duidelijke koppeling aangebracht tussen de inhoud van de hoofdstukken en de wetenschappelijke verdieping aan het einde van ieder hoofdstuk.Naast het boek is er een website die uitgebreide ondersteuning biedt voor studenten en docenten. Daar zijn oefentoetsen, een begrippentrainer, opdrachten, illustratieve filmpjes en samenvattingen te vinden.
Didactiek. --- Doceren. --- Lesgeven. --- Didactiek --- Instructie --- Directe instructie --- Samenwerkend leren --- Activerende didactiek --- Vragen stellen --- Leerklimaat --- Werkvormen --- Leerstrategieën --- Formatief handelen --- Differentiëren --- Studievaardigheden ; leerlingbegeleiding
Choose an application
Om lessen leuk en leerzaam te laten zijn, is het belangrijk dat de leraar de regie heeft over wat er in de klas gebeurt. Van leraren wordt verwacht dat zij een veilig leer- en leefklimaat creëren en de relatie goed houden tussen leraar en klas en tussen leerlingen onderling. Dit boek biedt leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen. Dit boek gaat over leiding nemen in de klas, grenzen stellen, en normen hanteren voor de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Hierin worden methodes beschreven en adviezen gegeven waarmee leraren het gedrag van leerlingen op een positieve manier kunnen beïnvloeden. Zo geven de auteurs tips voor de bepalende beginperiode en vertellen ze hoe je als leraar kunt reageren op gewenst en ongewenst gedrag, hoe je het ongewenst gedrag kunt corrigeren én wat je beter niet kunt doen. Ook de oudergesprekken komen uitgebreid aan bod.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- klassfeer --- gedragsontwikkeling --- 454.22 --- Leerklimaat --- Oudergesprek --- Klasmanagement --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Klasklimaat --- didactiek --- Buitengewoon onderwijs --- klasmanagement (ler) --- Onderwijsstijlen --- 371.3 --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- hoogbegaafdheid --- kinderen --- orthopedagogiek --- klasklimaat --- werkvormen en leeractiviteiten --- onderwijsstijlen --- leerklimaat --- klasmanagement
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|