Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Om lessen leuk en leerzaam te laten zijn, is het belangrijk dat de leraar de regie heeft over wat er in de klas gebeurt. Van leraren wordt verwacht dat zij een veilig leer- en leefklimaat creëren en de relatie goed houden tussen leraar en klas en tussen leerlingen onderling. Dit boek biedt leraren vanuit een positieve invalshoek handvatten om een plezierige lessfeer in de klas te bevorderen. Dit boek gaat over leiding nemen in de klas, grenzen stellen, en normen hanteren voor de manier waarop er met elkaar wordt omgegaan. Hierin worden methodes beschreven en adviezen gegeven waarmee leraren het gedrag van leerlingen op een positieve manier kunnen beïnvloeden. Zo geven de auteurs tips voor de bepalende beginperiode en vertellen ze hoe je als leraar kunt reageren op gewenst en ongewenst gedrag, hoe je het ongewenst gedrag kunt corrigeren én wat je beter niet kunt doen. Ook de oudergesprekken komen uitgebreid aan bod.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- klassenmanagement --- klassfeer --- gedragsontwikkeling --- 454.22 --- Leerklimaat --- Oudergesprek --- Klasmanagement --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Klasklimaat --- didactiek --- Buitengewoon onderwijs --- klasmanagement (ler) --- Onderwijsstijlen --- 371.3 --- 462.1 hoogbegaafde kinderen --- hoogbegaafdheid --- kinderen --- orthopedagogiek --- klasklimaat --- werkvormen en leeractiviteiten --- onderwijsstijlen --- leerklimaat --- klasmanagement
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|