Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie. Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden. In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijzers --- samenwerkingsverbanden --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- teamwork --- samenwerking --- schoolteam
Choose an application
De Kleutervriendelijke School is geschreven voor betrokkenen bij ons onderwijs aan kleuters; van leerkracht tot bestuurder in het primair onderwijs en van opleider tot adviseur gemeentelijk beleid. Professionals die weten wat er speelt, welke vragen en zorgen er zijn over de kwaliteit van het kleuteronderwijs en die zich daarin persoonlijk willen verdiepen.Lezers worden aangesproken op hun nieuwsgierigheid en leergierigheid en worden uitgedaagd om zich een eigen oordeel te vormen. Dit boek is de ontbrekende schakel om samen een open, intense en goed onderbouwde discussie aan te gaan over de kwaliteit van ons onderwijs aan kleuters.?- Job Christians, directeur Onderwijs Maak Je Samen en uitgever van DKVS.Betsy van de Grift over dit boek: ?Feitelijk bestaat het kleuteronderwijs in Nederland gewoon niet meer. Het heeft geen status, geen regels, geen eigen doelstellingen en er wordt nagenoeg geen onderzoek naar gedaan. Dat was misschien wel de grootste schok in mijn researchfase. Het aanbod dat we in de school aan kleuters doen, staat of valt met de leerkracht die er het beste van probeert te maken.?In een vijftal breinboeken ging de auteur eerder op zoek naar de relatie tussen de breinontwikkeling van jonge kinderen en de voorzieningen die er voor hen zijn. Met De Kleutervriendelijke School kiest zij voor een gedegen en brede analyse van een groot aantal kwaliteitsaspecten van het onderwijs aan kleuters. Het is een expositie van vakkennis, theorie en veel wetenschap met bijdragen van zeer bij de materie betrokken gastauteurs. DKVS biedt antwoorden, maar roept ook nieuwe vragen op. (flaptekst)
Keuteronderwijs --- Kleuteronderwijs --- Kleuters --- Brein --- Spelen --- Spelontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie --- Competenties --- Leeromgevingen --- Nederland --- Armoedebeleid --- Kwaliteitstoets --- Kwaliteit --- Onderwijsorganisatie --- Onderwijsbeleid --- Research on teaching --- School management --- Kindergarten --- onderwijskwaliteit --- onderwijsbeleid --- kleuteronderwijs --- onderwijsonderzoek --- Netherlands --- Kleuter --- Spel --- Competentie --- Leeromgeving --- Kwaliteitszorg --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Dagelijks werken leerkrachten met passie en toewijding om hun leerlingen voor te bereiden op het vervolgonderwijs en hun toekomstige rol in de maatschappij. Dit boek gaat over de kern van het vak: onderwijzen. Het gaat over de belangrijkste taak van het onderwijs, het bieden van eerlijke onderwijskansen door kwalitatief hoogwaardige instructie.Bijna 40.000 exemplaren zijn er sinds het verschijnen van EDI verkocht. Uit teamtrainingen op basisscholen en gesprekken met leerkrachten kwam veel input voor de verbeterde uitgave.Het hele boek is nu herzien en er zijn hoofdstukken toegevoegd over het geven van effectieve feedback, over de kracht van herhaling en hoe je EDI goed schoolbreed implementeert. Op veler verzoek is ook beschreven hoe je EDI toepast in de groepen 1 en 2. Maar er is nog veel meer verbeterd en toegevoegd.EDI is geen onderwijshype, maar een degelijke aanpak die zowel in de wetenschap als in de dagelijkse lespraktijk is geworteld. Dat blijkt uit de ervaringen van vele leerkrachten en het feit dat het boek wordt voorgeschreven op diverse (universitaire) lerarenopleidingen.(https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/expliciete-directe-instructie-pica)
Didactische werkvormen --- Directe instructie --- Onderwijsstijlen --- Lager onderwijs --- Didactiek : basisonderwijs --- Didactische principes --- 370.02 --- Basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- onderwijskwaliteit --- onderwijspraktijk --- didactische werkvormen --- lager onderwijs --- lesgeven --- werkvormen en leeractiviteiten --- didactiek --- didactische principes --- differentiërend onderwijs --- Didactische werkvorm --- Onderwijsstijl --- Basisonderwijs ; didactiek --- Didactics
Choose an application
Onze huidige maatschappij zit vol uitdagingen. Uitdagingen die vanzelfsprekend ook ons onderwijs raken: veranderende verwachtingen vanuit de samenleving, veranderende noden rond vaardigheden, attitudes en competenties, een gewijzigde kijk op kennis en kennisverwerving, een toenemende diversiteit en de evolutie van de onderwijstechnologie.Naast inhoudelijke en didactische expertise wordt van schoolteams in die veranderende context ook steeds meer verwacht. Dat je het als individuele leraar niet meer alleen kan bemeesteren, wordt steeds duidelijker. Samen een school vormgeven, elke dag opnieuw, vergt samenwerking en goed teamwerk. De leraar blijft daarbij zijn cruciale rol opnemen in de leerprocessen van lerenden. Er is niets mis met zelfstandigheid, maar samenwerken blijkt steeds meer een hefboom voor het leren. Zowel voor de leraren als voor de lerenden.In deze publicatie bekijken we hoe je als schoolleider samenwerking kan inzetten in het streven naar een zo hoog mogelijke leerwinst en hoe je teamwerk werkbaar en duurzaam kan maken.
Teacher education. Teacher's profession --- School management --- onderwijzers --- samenwerkingsverbanden --- schoolbeleid --- onderwijskwaliteit --- teamwork --- samenwerking --- schoolteam --- Onderwijsbeleid --- Samenwerking --- Teamwerk --- Onderwijs --- Team --- Teamteaching --- Co-teaching --- Besluitvorming --- Personeelsbeleid --- Onderwijsassistent --- Learning [Psychology of ] --- Teacher effectiveness --- Team learning approach in education --- 450.46 --- leraarschap --- Onderwijsmanagement --- Teamwork --- Leekrachten --- Samenwerkend leren --- theoretische onderwijsvernieuwing --- 750 Onderwijspersoneel --- 720 Onderwijs
Choose an application
De wereld verandert razendsnel. Moet ons onderwijs dan ook niet veranderen? Leren onze kinderen op school nog wel de cruciale dingen die ze nodig hebben in de maatschappij van de 21ste eeuw? Ons onderwijs is voortreffelijk, maar het werkt niet even goed voor alle leerlingen. Hoe kan ons onderwijs ervoor zorgen dat alle leerlingen zich volwaardig ontwikkelen en zich goed voelen op school? Wat is de rol van de leerkracht? En wat is de rol van ouders? En moeten we nu massaal computers en tablets in onze klassen invoeren? Dit boek biedt een antwoord op de grote vragen over het onderwijs van de 21ste eeuw. Geschreven in een heldere taal, opgefrist met concrete ideeën uit de onderwijspraktijk en overgoten met een stevige dosis optimisme. Want ons onderwijs is uitstekend maar het kan nog beter. Beter aangepast aan de moderne tijden, beter voor leerlingen en hun ouders, beter voor leerkrachten. Onderwijs voor de 21ste eeuw is een must voor iedereen die geeft om de kwaliteit van ons onderwijs. Iedereen dus.
Primary education --- Secondary education --- Onderwijsvernieuwing --- Leraar --- Onderwijsfilosofie --- 21e eeuw --- Onderwijs en maatschappij --- 450.46 --- Competenties --- Duurzaamheid --- Evaluatie --- Leraren --- Leren --- Onderwijskwaliteit --- Ontwikkeling van kinderen --- evalueren --- krachtige leeromgeving --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Evalueren --- Inclusief onderwijs --- Leerstrategieën --- onderwijsfilosofie --- onderwijsvisie --- onderwijskwaliteit --- onderwijsstrategieën --- # BIBC : Academic collection --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsvisie --- 371.012 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- theoretische onderwijsvernieuwing --- onderwijsonderzoek --- 720 Onderwijs --- Education --- Twenty-first century --- 37.01 --- onderwijs --- eenentwintigste eeuw --- pedagogie --- onderwijspraktijk --- 37 --- 21st century --- Third millennium --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Onderwijs ; theoretische beschouwingen --- Onderwijsvernieuwing. --- Onderwijsvisie. --- Onderwijsstrategieën. --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie). --- Sociology of education --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- interactief onderwijs --- lerarenberoep --- evaluatie (onderwijs) --- onderwijsbeleid --- onderwijsorganisatie --- lerarenopleiding --- motiverend onderwijs --- anno 2000-2099
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|