Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Mariëlle ZeeHoe kun je de knip tussen onderwijs en opvang minder scherp maken als het gaat om peuters en kleuters, welke kansen liggen er in de samenwerking tussen opvang en school en hoe kunnen we zorgen voor een doorgaande lijn? Deze vraagstukken worden in acht verschillende, losstaande hoofdstukken (aanraders genoemd) verkend, met aandacht voor onderwerpen als ontschotting, organisatie in de groep, de zorgstructuur, de rol van de intern begeleider en wet- en regelgeving. Iedere aanrader bevat tools, zoals een leeswijzer, stappenplannen en 10 instructieprincipes; deze zijn duidelijk herkenbaar aan een eigen logo en grijze achtergrond. Praktijkvoorbeelden zijn geplaatst op aparte pagina?s en iedere aanrader eindigt met een korte samenvatting. Helder geschreven, inspirerend boek met veel tips, bijvoorbeeld voor het doen van een warme overdracht en het ontwikkelen van een gezamenlijke visie. De schrijfsters hebben beiden ruime ervaring in het primair onderwijs, als leerkracht, intern begeleider en directeur. Onderdeel van de serie ?TIB tools?, een uitgave van het Tijdschrift Intern Begeleiders.© NBD Biblion
Kleuteronderwijs --- Peuters --- Aansluiting kinderopvang - kleuteronderwijs --- Teamwerk --- Kinderdagverblijven --- Nederland --- Onderwijs en opvoeding --- Brede school --- Didactic strategies --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- kleuters --- peuters --- kinderopvang --- Overgang kinderopvang - kleuteronderwijs --- Samenwerking kinderopvang - onderwijs --- Instap --- Kindergarten --- graadklassen --- schoolorganisatie --- Kinderdagverblijf --- Onderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|