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Book
Journalismes spécialisés à l'ère numérique
Author:
ISBN: 2763746969 9782763746968 9782763746951 Year: 2020 Publisher: Québec : Presses de l'Université Laval,

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Abstract

Le journalisme est à la fois un et multiple. Une des clés pour mieux appréhender les diverses formes de journalisme est le grand écart permanent entre ses tendances à la généralisation et à la spécialisation. En d’autres termes, le fait de se cantonner dans une branche spéciale d’activités ou une exclusivité ne prive-t-il pas le journaliste de toute la richesse d’un regard « généraliste » ? Faut-il envisager les journalismes spécialisés comme une trajectoire dans la carrière journalistique ? Et si oui, qu’est-ce que le numérique apporte ou non dans ces spécialisations ? Les journalismes, comme tant d’autres secteurs de la société, ne sont pas épargnés par la numérisation. L’information journalistique, dès l’étape de sa production et quelle que soit sa forme (texte, son ou image), est désormais un fichier numérique dont les possibilités de circulation semblent infinies, indépendamment du support auquel cette information est destinée à l’origine. Cet ouvrage analyse les enjeux liés aux spécialisations en journalisme à l’ère numérique.


Dissertation
La communication du festival Tomorrowland sur les réseaux sociaux Quelle place la musique occupe-t-elle ?
Authors: --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

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Abstract

Ce mémoire traite de la communication du festival de musique électronique Tomorrowland et de la place que la musique y occupe. &#13;En mettant en avant différentes stratégies utilisées par l'organisation et par l'analyse de données relatives aux publications du festival sur différents médias sociaux (Facebook, Instagram, Twitter, YouTube), ce mémoire détermine que la musique n'est qu'un des éléments de communication du festival. Bien qu'occupant une place importante, elle n'en est pas le pilier central.


Book
The Oxford handbook of digital media sociology
Authors: ---
ISBN: 9780197510667 9780197510636 0197510647 0197510655 0197510663 Year: 2020 Publisher: New York : Oxford University Press

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Abstract

"Digital media are normal. But this was not always true. For a long time, lay discourse, academic exhortations, pop culture narratives, and advocacy groups constructed new information and communications technologies (ICTs) as exceptional. Whether they were believed to be revolutionary, dangerous, rife with opportunity, or other-worldly, these tools and technologies were framed as extraordinary. But digital media are now mundane, thoroughly embedded - and often unquestioned - in everyday life. Digital media are enmeshed in health and wellness, work and organizations, elections, capital flows, intimate relationships, social movements, and even our own identities. Although the study of these technologies has always been interdisciplinary - at the crossroads of computer science, cultural studies, science and technology studies, and communications - never has a sociological perspective been more valuable. Sociology excels at helping us re-see the normal. The Oxford Handbook of Digital Media Sociology is a perfect point of entry for those curious about the state of sociological research on digital media. Each chapter reviews the sociological research that has been done thus far and points towards unanswered questions. The 34 chapters in the Handbook are arranged in six sections which look at digital media as they relate to: theory, social institutions, everyday life, community and identity, social inequalities, and politics & power. The contributors to this volume provide a distinctly sociological center that will be an indispensable resource for scholars looking to find their way in the subfield, offering an overview of the research on digital media that is sure to illuminate this shifting terrain. Readers will find it accessible enough for use in class, and thorough enough for seasoned professionals interested in a concise update in their areas of interest"--


Book
Violence and Trolling on Social Media : History, Affect, and Effects of Online Vitriol
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Amsterdam : Amsterdam University Press,

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Abstract

Trolls for Trump', virtual rape, fake news - social media discourse, including forms of virtual and real violence, has become a formidable, yet elusive, political force. What characterizes online vitriol? How do we understand the narratives generated, and also address their real-world - even life-and-death - impact? How can hatred, bullying, and dehumanization on social media platforms be addressed and countered in a post-truth world? This book unpicks discourses, metaphors, media dynamics, and framing on social media, to begin to answer these questions. Written for and by cultural and media studies scholars, journalists, political philosophers, digital communication professionals, activists and advocates, this book makes the connections between theoretical approaches from cultural and media studies and practical challenges and experiences 'from the field', providing insight into a rough medialandscape.


Dissertation
L'impact des influenceurs sur le comportement du consommateur belge : le cas du secteur touristique
Authors: --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

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Abstract

Influencers have become an integral part of our lives. These people who share content on social networks and blogs often have a very large community. Tourism professionals have every interest in taking advantage of the influence of the latter in order to gain significant visibility among Internet users. &#13;A key trend in marketing 2.0, influencer marketing is a method of communication that addresses the major issues that brands and communication agencies face when communicating with their targets on social networks. In the face of constantly changing communication methods, brands need to be creative in order to develop effective processes capable of reaching demanding consumers and who are averse to intrusive advertising. Going through the intermediary of an influencer gives credibility to the campaign through a more authentic and close message, relayed by an opinion leader. &#13;Moreover, everybody likes to travel. That is why influencers sharing their travel experiences are among the most influential digital influencers. Especially in the tourism industry, influencers have become crucially important. Indeed, media such as blogs, video-sharing platforms and social networks are particularly conducive to collaborations with influencers. Influencers can introduce their community to a place, make them want to travel to a country, promote a means of transportation or a tourism activity.&#13;This study is intended to find out more about consumer behavior regarding this type of advertising in the tourism industry. Les influenceurs sont devenues partie intégrante de nos vies. Ces personnes qui partagent du contenu sur les réseaux sociaux et les blogs ont souvent une très grande communauté. Les professionnels du tourisme ont tout intérêt à profiter de l'influence de ces derniers afin d'acquérir une visibilité importante auprès des internautes. &#13;Tendance clé du marketing 2.0, le marketing d'influence est un mode de communication qui répond aux grands enjeux auxquels sont confrontées les marques et les agences de communication lorsqu'elles communiquent avec leurs cibles sur les réseaux sociaux. Face à l'évolution constante des méthodes de communication, les marques doivent faire preuve de créativité afin de développer des processus efficaces capables d'atteindre des consommateurs exigeants et peu enclins à la publicité intrusive. Passer par l'intermédiaire d'un influenceur donne de la crédibilité à la campagne grâce à un message plus authentique et plus proche, relayé par un leader d'opinion. &#13;De plus, tout le monde aime voyager. C'est pourquoi les influenceurs qui partagent leurs expériences de voyage sont parmi les influenceurs digitaux les plus influents. Dans l'industrie du tourisme en particulier, les influenceurs ont pris une importance cruciale. En effet, les médias tels que les blogs, les plateformes de partage de vidéos et les réseaux sociaux sont particulièrement propices à la collaboration avec les influenceurs. Les influenceurs peuvent faire découvrir un lieu à leur communauté, leur donner envie de voyager dans un pays, promouvoir un moyen de transport ou une activité touristique.&#13;Cette étude vise à en savoir plus sur le comportement des consommateurs face à ce type de publicité dans l'industrie du tourisme.


Dissertation
L'industrie des paris sportifs en Belgique: acteurs, lobbying et stratégies de communication
Authors: --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

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Abstract

Ce travail s'intéresse à trois thématiques qui, à priori, ne semblent pas être liées : les paris sportifs, le lobbying, et les médias sociaux. Le secteur des paris sportifs est en pleine croissance, et les publicités pour les bookmakers sont omniprésentes, notamment sur les réseaux sociaux. Parallèlement, le nombre de groupes de pression ne cesse d'augmenter. L'objectif ici est de démontrer, via l'analyse de diverses publications, que les sociétés de paris sportifs ont recours aux groupes de pression, afin que ceux-ci militent contre les restrictions publicitaires visant le secteur des jeux de hasard. Le second objectif de ce travail est de mesurer la présence des sociétés de paris sportifs sur les réseaux sociaux, afin de confirmer ou infirmer l'hypothèse selon laquelle les médias sociaux font partie de la stratégie de communication des bookmakers.


Book
The quest for attention
Authors: ---
ISBN: 9781503605015 9781503613072 1503613070 1503605019 1503613089 9781503613089 Year: 2020 Publisher: Stanford, California

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Abstract

"Today, social media offers an alternative broadcast and communication medium for nonprofit advocacy organizations. At the same time, social media has created a "noisy" environment that renders it more difficult for nonprofits to make their voices heard. Operating in an information-saturated landscape, populated by an audience with limited attention, organizations are struggling to effectively grab and hold onto their supporters and the general public. In The Quest for Attention, Chao Guo and Gregory D. Saxton argue that "attention" is a key intermediate goal and an important resource for advocacy organizations to effectively promote their causes. Synthesizing research, including much of the authors' own, this book discusses the challenges, strategies, and consequences of attention advocacy as organizations work to bring awareness to their struggle, tighten ties with their communities, and mobilize constituents for collective action, both online and off"--


Book
À la conquête de Linkedin : 10 étapes pour déployer votre stratégie marketing, bâtir une réputation forte et générer des prospects
Author:
ISBN: 9782416000850 2416000853 Year: 2020 Publisher: Paris : Éditions Eyrolles,

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Abstract

LinkedIn est le réseau professionnel qui monte et devient un passage obligé pour toute stratégie de visibilité business. Vous voulez convaincre vos prospects de faire appel à vos services mais vous ne savez pas comment vous y prendre ? Vous souhaitez créer une communauté engagée, qui vous ressemble ? Vous rêvez de devenir une référence sur votre secteur ? Christopher Piton vous révèle ici toutes les méthodes pour développer votre activité sur LinkedIn même si vous démarrez de zéro et n'avez aucune compétence technique. S'appuyant sur de nombreux exemples et témoignages, cet ouvrage donne toutes les clés pour décoller sur LinkedIn et reste valable quelles que soient les mises à jour.


Book
Anarchist cybernetics
Author:
ISBN: 9781529208788 9781529208801 9781529208795 9781529208818 1529208785 1529208807 1529208815 1529208831 Year: 2020 Publisher: Bristol Bristol University Press

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Abstract

"From Occupy, to the Indignados and the Arab Spring, the uprisings that marked the last decade ignited a re-emergence of participatory democracy as a political ideal within organizations. This pioneering book introduces cybernetic thinking to politics and organizational studies to explore the continuing development of this radical idea. With a focus on communication and how alternative social media platforms present new challenges and opportunities for radical organising, it sheds new light on the concepts of self-organization, consensus decision making, individual autonomy and collective identity. Revolutionising the way in which anarchist activists and theorists think about organizations, this unprecedented investigation makes a major contribution to the larger discussion of direct democracy."


Book
Violence and Trolling on Social Media : History, Affect, and Effects of Online Vitriol
Authors: ---
Year: 2020 Publisher: Amsterdam : Amsterdam University Press,

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Abstract

Trolls for Trump', virtual rape, fake news - social media discourse, including forms of virtual and real violence, has become a formidable, yet elusive, political force. What characterizes online vitriol? How do we understand the narratives generated, and also address their real-world - even life-and-death - impact? How can hatred, bullying, and dehumanization on social media platforms be addressed and countered in a post-truth world? This book unpicks discourses, metaphors, media dynamics, and framing on social media, to begin to answer these questions. Written for and by cultural and media studies scholars, journalists, political philosophers, digital communication professionals, activists and advocates, this book makes the connections between theoretical approaches from cultural and media studies and practical challenges and experiences 'from the field', providing insight into a rough medialandscape.

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