Narrow your search

Library

ULiège (4)

UCLouvain (3)

ARB (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

UGent (1)

ULB (1)

UNamur (1)

VUB (1)


Resource type

book (4)

dissertation (1)


Language

French (3)

English (2)


Year
From To Submit

2020 (5)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
Linguistique : initiation aux grandes théories
Author:
ISBN: 9782200619978 2200619979 Year: 2020 Publisher: Malakoff : Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Présentation claire et précise des principaux développements de la linguistique, cet ouvrage propose une mise en perspective raisonnée de l'apport du Cours de linguistique générale de F. de Saussure. Ce texte princeps, qui consacre l'avènement et l'autonomie de la linguistique, est restitué par rapport aux courants de pensée avec lesquels il rompt, mais également aux élaborations théoriques qui l'ont revendiqué comme nouveau point de départ. L'exposé des théories linguistiques, obéissant à une triple exigence – épistémologique, historique et pédagogique – rend compte des principaux moments de constitution de la discipline : l'interrogation linguistique du XIXe siècle (la grammaire comparée) ; le moment saussurien (les diverses formulations du structuralisme et du fonctionnalisme) ; les modèles poststructuralistes (théorie de l'énonciation, linguistiques discursives, théories pragmatiques). Pédagogique, complète et maniable, cette initiation, en facilitant le repérage et l'apprentissage des notions, stimulera la réflexion du lecteur et l'aidera dans l'entretien de ses connaissances.


Book
La traduction : une activité ciblée : introduction aux approches fonctionnalistes
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782875622488 287562248X Year: 2020 Volume: 2 Publisher: Liège : Presses Universitaires de Liège,


Dissertation
Traduction commentée d'extraits de la biographie Stan Lee, the man behind Marvel de Bob Batchelor
Authors: --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ce mémoire a pour objet la traduction originale de l'anglais vers le français d'extraits d’une biographie du scénariste Stan Lee, "Stan Lee, the man behind Marvel" de Bob Batchelor. Elle est accompagnée de commentaires traductologiques qui feront la synthèse des différentes difficultés rencontrées.


Book
The psychology of learning : an introduction from a functional-cognitive perspective
Authors: ---
ISBN: 0262539233 0262365081 0262365170 9780262539234 Year: 2020 Publisher: Cambridge, Massachusetts : The MIT Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"This book provides a unique overview of psychological research on learning. It starts with an in-depth discussion on the definition and nature of learning, the distinction between different types of learning, and the main psychological approaches to studying learning. Each subsequent chapter reviews the scientific literature on a specific type of learning (e.g., classical conditioning, operant conditioning), highlighting what is known about the conditions under which learning occurs, as well as the cognitive processes that are assumed to mediate learning. The final chapter focuses on the power and potential of applied learning psychology in helping us to deal with important societal problems such as psychological suffering and climate change. The book is unique in that it summarizes and integrates knowledge from both functional psychology (e.g., behavior analysis) and cognitive psychology in a systematic manner. It does so by adopting a functional-cognitive framework that recognizes the fundamental differences between both approaches while also highlighting the way in which they are mutually supportive. It is also the first book to integrate the (functional) literature on Relational Frame Theory within a review of psychological learning research. The book can be used as an introductory textbook on the psychology of learning for undergraduate and postgraduate students alike. For researchers who study behavior and thinking, it reveals the power of the functional-cognitive framework for psychological research, both in terms of its ability to organize the existing literature on learning, as well as its value for generating new ideas for research on learning"--


Book
Listing 1 - 5 of 5
Sort by