Narrow your search

Library

ULB (2)

ULiège (2)

DOAJ (1)

KU Leuven (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

VDIC (1)

More...

Resource type

book (2)

periodical (1)


Language

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2020 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Premières années d'enseignement : fondamentaux, conduite de classe et gestes professionnels : cycles 1, 2 et 3
Authors: ---
ISBN: 9782725639307 Year: 2020 Publisher: Paris : Retz,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Un ouvrage pour répondre aux questions des étudiants des Master MEEF, des enseignants débutants et pour accompagner les formateurs. Un vrai guide d'apprentissage pour construire des gestes professionnels efficients dès sa nomination. Débuter son métier d'enseignant n'est pas chose aisée, même après une formation initiale et un parcours de professionnalisation. Lors de sa première affectation, l'enseignant voit ses représentations initiales confrontées à la réalité du terrain, que ce soit pour la vie de classe ou la mise en place des apprentissages... Cet ouvrage l'accompagne dans son cheminement professionnel, avec les adaptations et ajustements nécessaires. Fondamentaux, conduite de classe et gestes professionnels : l'ouvrage balaie tout le panorama du métier de l'enseignant en donnant des repères et des pistes concrètes.


Book
Nature education with young children : integrating inquiry and practice
Authors: ---
ISBN: 9780367138547 9780367138530 Year: 2020 Publisher: New York, NY : Routledge,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Now in a fully updated second edition, Nature Education and Young Children remains a thoughtful, sophisticated teacher resource that blends theory and practice on nature education, children's inquiry-based learning, and reflective teaching. Reorganized to enhance its intuitive flow, this edition features a Foreword by David Sobel and three wholly new chapters examining nature and literacy in kindergarten, outdoor play and children's agency in a forest school, and the power of nature inquiry for dual language learners. Revised to reflect the latest research and guidelines, this book offers a seamless integration of science concepts into the daily intellectual and social investigations that occur in early childhood. With a fresh framing of nature exploration in the context of our current educational landscape, this text is a comprehensive guide for educators and students looking to introduce and deepen connections between nature education and teacher inquiry and reflection"--


Periodical
Journal of childhood, education & society.
Author:
ISSN: 2717638X Year: 2020 Publisher: Istanbul, Turkey : Mehmet Toran,

Listing 1 - 3 of 3
Sort by