Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Wat zijn de ervaringen van Brusselse eerstelijnswerkers in het werken met gezinnen in armoede en welke hefbomen kunnen we detecteren om dit probleem aan te pakken ? Onderzoek in opdracht van Inclusief Brussel, een samenwerkingsverband van het Brussel Platform Armoede, CAW Brussel, Samenlevingsopbouw Brussel en Kenniscentrum WWZ; in samenwerking met Opgroeien.
Choose an application
Erik van de GrampelGorilla, het oudste dier van de zoo, voelt zich niet zo goed. Hij slaapt veel en de andere dieren maken zich zorgen om hem. Ze verzinnen van alles om hem op te vrolijken maar dat lijkt niet te lukken. Totdat er op een dag op een groot scherm een voetbalwedstrijd van het Belgische voetbalteam, de Rode Duivels, te zien is. Gorilla was al jaren fan en voor even vrolijkt hij helemaal op. Dat brengt de dieren op het idee om een afscheidswedstrijd voor Gorilla te organiseren, compleet met volkslied. En daarna blijven ze bij hem, tot het einde toe. Gevoelig geschreven prentenboek over vriendschap en afscheid nemen, thema's die op een ontroerende manier, maar ook met humor, worden uitgewerkt. Duidelijke verhaalopbouw met vier hoofdstukken, de tekst is toegankelijk met af en toe een Vlaamse invloed en zal bij voorlezen het beste tot z'n recht komen. De paginagrote kleurrijke tekeningen sluiten goed aan bij de tekst. Met achterin korte informatie over gorilla's en Pairi Daiza Zoo in Henegouwen. Voorlezen vanaf ca. 5 jaar, zelf lezen vanaf ca. 8 jaar.(bron: NBD Biblion)
Boekillustratie --- samenhorigheid --- Vriendschap --- Afscheid nemen --- Dieren --- Dierentuinen --- Rouwproces --- Dood --- Prentenboeken --- Voorlezen --- Voorleesverhalen --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Samenhorigheid --- Dier --- Dierentuin --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Kunst --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Beroep --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Dutch literature
Choose an application
IJsbrekers bouwt op een doordachte en gevarieerde manier aan het wiskundig inzicht, de wiskundige vaardigheden, de parate kennis én het redeneervermogen van alle leerlingen en kan vlot gecombineerd worden met eigen spelmateriaal om de betrokkenheid bij het automatiseren en memoriseren te verhogen.Het leermiddel zet in op het begrijpen van wiskundige inzichten en vaardigheden:- het automatiseren van rekenprocedures- het memoriseren van rekenfeiten waarop leerlingen ten volle kunnen steunen bij het oplossen van uitdagende wiskundige problemen.IJsbrekers zorgt er voor dat leerlingen trapsgewijs vorderen van motorisch naar mentaal wiskundig handelen en geeft de leerkracht een gerichte inkijk in de vorderingen van iedere leerling. IJsbrekers bouwt inzichten en vaardigheden op vanuit de wiskundige wereldoriëntatie. Daarbij ligt de nadruk ligt op het handelen met concrete materialen. In een volgende fase maken de concrete materialen plaats voor goed uitgekiende structuurmodellen. Deze structuurmodellen worden op hun beurt vervangen door schematische denkmodellen die dienen als laatste opstap naar het vlot maken van formele bewerkingen. Op die manier wordt het formele rekenen ondersteund door een stevige inzichtelijke basis. https://ijsbrekers.be/nl/wat-is-ijsbrekers?gclid=EAIaIQobChMI2Yrtlfji9AIVVbLVCh02CQ6aEAAYASABEgKOU_D_BwE
Lager onderwijs --- Wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 475.4 --- wiskunde --- secundair onderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- #BSCH: vak: Nederlands --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Financiële wiskunde --- Ijsbergrekenen
Choose an application
'Volksverhalen: demonen' gaat over onze angst voor het kwaad. 57 beklemmende archetypische volksverhalen uit 45 cultuurgroepen voeren ons naar de bronnen van de angst. Ze jagen ons de daver op het lijf maar houden ook een spiegel voor, want de akeligste demonen huizen in onszelf. Hoe vreemd de landschappen ook zijn waarin kannibalen, duivels, djinns, kwelgeesten, weerwolven, vampiers, heksen en andere monsters ronddwalen, hoe weerzinwekkend hun daden ook zijn, hoe bizar hun lichamen er ook uitzien, ze zijn tegelijk diepmenselijk. Marita de Sterck (1955) werd bekend met haar bekroonde jeugdromans en bundels met volksverhalen, 'Bloei', 'Beest in bed', 'Vuil vel' en 'Wreed schoon'. Jonas Thys (1985) is leraar beeldende kunsten aan Academie Noord en illustreerde 'Beest in bed', 'Vuil vel' en 'Wreed schoon'.
Folklore --- Literature
Choose an application
Alzheimer's disease. --- Parkinson's disease --- Brain --- Nervous system --- Diseases --- Degeneration --- Alzheimer Disease --- Neurodegenerative Diseases --- Parkinson Disease --- Système nerveux --- Alzheimer, Maladie d' --- Maladie de Parkinson --- Dégénérescence. --- Thérapeutique. --- Maladies neurodégénératives. --- Alzheimer's disease --- Alzheimer Disease. --- Neurodegenerative Diseases. --- Parkinson Disease.
Choose an application
Choose an application
Onderwijs lokt sinds eeuwen heftige discussies uit en is de inspiratiebron voor evenveel geëngageerde bespiegelingen als fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Bovendien belangt onderwijs als complex en gelaagd fenomeen direct of indirect ook heel diverse maatschappelijke actoren aan – leerlingen, leraren, directies, ouders, beleidsmakers, werknemers en werkgevers. Om aan deze actoren een goed of beter begrip van onderwijs te geven en hen te stimuleren tot een proactieve rol , reikt dit boek belangrijke basisinzichten aan vanuit een wetenschappelijk perspectief. Het doet recht aan de complexiteit en de gelaagdheid van onderwijs. Het verheldert zonder te simplificeren. Het biedt denkkaders, onderzoekskaders en standpunten op het niveau van het onderwijsbestel, de school en de klas. Het geeft leraren en bij uitbreiding allen die in onderwijs geïnteresseerd zijn de basis om op en over al deze niveaus zelf te reflecteren, te beslissen en te oordelen.
37(035) --- 37.02 --- Communicatie --- Onderwijs en diversiteit --- Onderwijs ; handboeken --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- onderwijs --- onderwijspraktijk --- didactiek --- pedagogie --- 691 --- Pedagogie en didactiek --- onderwijsonderzoek --- onderwijs en maatschappij --- MAD-faculty 20 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Teaching --- onderwijsbeleid --- lerarenopleiding --- 371.012 --- Leraren --- Pedagogie --- Didactiek --- 370 --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 2020-2021 Educatieve Master in de economie - SLO --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs --- Leraren€ --- Education --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Teaching Method --- Training Activity --- Training Technique --- Activities, Training --- Activity, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Technic --- Training, Academic --- Activities, Educational --- Educational Activities --- Workshops --- Literacy Programs --- Training Programs --- Activity, Educational --- Educational Activity --- Literacy Program --- Program, Literacy --- Program, Training --- Programs, Literacy --- Programs, Training --- Training Program --- Workshop --- Students --- education --- OF 3 2021-2022 --- OO Leren in maatschappelijk betrokken onderwijs, deel 1 --- 371 --- Onderwijskunde --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvernieuwing --- Evidence-informed education --- OF 3 2022-2023 --- OF 3 2023-2024
Choose an application
Choose an application
Handleiding C/D: C/1: Lengte-oppervlakte C/3: Vlakke figuren-ruimtefiguren D/1: Getalbegrip tot en met 20 D/2: Optellen en aftrekken tot 20 zonder brug D/3: Optellen en aftrekken tot 20 met brug
Didactics of mathematics --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- wiskunde --- wiskundige initiatie --- rekenen
Choose an application
Listing 1 - 10 of 37 | << page >> |
Sort by
|