Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Vele federale diensten digitaliseren in sneltempo, en de gezondheidszorg is daarop geen uitzondering. Voor huisartsen verloopt de overgang niet altijd even soepel als verwacht, ook al heeft de COVID-19 epidemie het proces aanzienlijk versneld. Het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE) werd gevraagd om de factoren te identificeren die het gebruik van eGezondheidsdiensten door deze centrale spelers in onze gezondheidszorg kunnen faciliteren. Na het beluisteren van de huisartsen, het analyseren van RIZIV-data en bestuderen van de internationale literatuur hebben de onderzoekers een aantal pistes geïdentificeerd die het gebruik van eGezondheidsdiensten kunnen verbeteren: het verbeteren van de werking, de interoperabiliteit en de technische ondersteuning van de aangeboden diensten; bewustmaking, opleiding en financiële ondersteuning van de artsen, maar ook - en dit is meer onverwacht - het meer betrekken van de artsen bij het ontwerp en de ontwikkeling van de diensten, waarvan zij uiteindelijk de belangrijkste gebruikers zullen zijn.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Onze ziekteverzekering (RIZIV) voorziet dat elke persoon met gehoorverlies recht heeft op een (soms gedeeltelijke) terugbetaling van een hoorapparaat. De vraag die zich echter nu stelt is of deze steeds meer gesofisticeerde systemen een echte meerwaarde bieden tegenover de reeds bestaande en terugbetaalde apparaten. Het RIZIV vroeg daarom aan het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE) om na te gaan of bepaalde gehoorimplantaten doeltreffend zijn, en of de terugbetaling ervan moet worden uitgebreid. Het KCE vond echter onvoldoende wetenschappelijk bewijs van hoge kwaliteit om een uitbreiding van de huidige terugbetalingscriteria te ondersteunen.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|