Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLL (1)

UGent (1)

UHasselt (1)

VIVES (1)

More...

Resource type

book (1)

digital (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Multi
Klasmanagement en reflectie : omgaan met diversiteit in de klas
Authors: ---
ISBN: 9789401461344 Year: 2020 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vraag een willekeurige leerkracht 'Wat is de grootste uitdaging van je job?' en je zal vaak hetzelfde antwoord krijgen: het klasmanagement. Een weloverwogen klasmanagement is namelijk een voorwaarde om de leerdoelen te bereiken. Dat klasmanagement gaat niet alleen maar over de na te volgen gedragsregels en het schoolreglement.Innovatieve visies op klasmanagement benadrukken dat klasmanagement alle beslissingen omvat die een leerkracht neemt bij de planning en implementatie van instructies. Daarom beklemtoont dit boek het belang van onder meer een verstandige selectie van leerdoelen, een doordachte keuze van leerstof, een participatieve insteek bij de werkvormen, aandacht voor de klasopstelling en -inrichting, een proactieve visie op takenuitwerking en taakverdeling.De auteurs bespreken in dit boek concrete modellen, beslissingspaden en een grote waaier aan ideeën die (student) leerkrachten kunnen toepassen in hun klaspraktijk. Er is expliciet niet gekozen voor een opstapeling van vrijblijvende 'tips en tricks'. Daarvoor is een leer- en instructiesituatie te complex en negeren die 'tricks' hoe beslissingen bij één aspect een invloed hebben op andere beslissingen. Overigens zet het boek aan tot reflectiemomenten om de geziene leerstof bewust te betrekken op de eigen praktijk en aanpak.Klasmanagement en reflectie vormt een inspirerende handleiding voor de realisatie van een adequaat klasmanagement.Bron: https://www.lannoo.be/nl/klasmanagement-en-reflectie-2

Listing 1 - 1 of 1
Sort by