Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Voor leerlingen Latijn vormt de overgang van proza naar poëzie weleens een zware cesuur. Alles lijkt plotseling anders: de uitspraak van het Latijn, de indeling in woordgroepen, de strategie om een tekst te doorgronden. En voor datgene waar het om gaat – poëzie beleven – blijft vaak weinig lestijd over. Dit boek vormt een pleidooi voor continuïteit in de didactiek van prosodie, metriek en leesmethode. Vanuit diverse invalshoeken stellen de auteurs leerlijnen en concreet lesmateriaal voor om leerlingen stap voor stap de eigenheid van de Latijnse poëzie te laten ontdekken. Het werk van de veel gelezen dichters Ovidius en Vergilius neemt hierbij een centrale plaats in. Kristien Hulstaert, Kobe Kennes en Dennis Lenders werken als leerkracht Latijn in het middelbaar onderwijs. Hun passie voor poëzie vertaalde zich de afgelopen jaren in een onderzoeksproject aan de Karel de Grote Hogeschool (Kristien Hulstaert) en in diverse nascholingen.
Latijn --- Latijnse literatuur --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm
Choose an application
ETpedia Vocabulary is a one-stop resource for newly qualified English language teachers and teachers who want to learn new ways to teach vocabulary. It is also perfect for teachers who need to adapt to teaching in a new context. Suitable for use in different ways according to your needs, interests and level of experience, it's equally useful for new and experienced teachers.Organised into 50 units each containing 10 ideas, ETpedia Vocabulary is easy to dip in and out of. It will save you planning time, provide inspiration, and help you motivate students. It will even anticipate problems students might have with different aspects of vocabulary.Inside, you'll find sections focusing on different areas such as:- key terms for talking about vocabulary- ideas for planning vocabulary lessons- ways of integrating vocabulary into your skills-based lessons- tips on integrating technology in order to extend vocabulary practice and awareness.Each unit provides you with 10 tips, ideas or activities related to theory and practice in the classroom as well as suggestions for homework and self-study tasks. In the Appendix you will also find photocopiable handouts with additional classroom activities. These can be used exactly as they are, or adapted and developed to suit your own context. Throughout the book you will also find quotes from experienced teachers, sharing their views, ideas and experiences on teaching vocabulary.(https://www.pavpub.com/pavilion-elt/etpedia-series/etpedia-vocabulary)
vocuabulary --- woordenschat --- Engels --- Woordenschat --- Didactiek --- Didactische werkvorm
Choose an application
A new and expanded edition of one of the decade?s most influential education books.The ?bible? of the maker movement in schools includes new coverage of the BBC micro:bit, Scratch, littleBits, Hummingbird robotics, equity issues, and lessons from schools around the world.In this practical guide, Sylvia Martinez and Gary Stager provide K-12 educators with the how, why, and cool stuff that supports making in the classroom, library, makerspace, or anywhere learners learn.https://inventtolearn.com/about-the-book/
Computer. Automation --- makers --- Tinkering --- Didactische werkvorm --- Techniek (wetenschap) --- Kunstzinnige vorming --- Onderwijs --- Design thinking --- Technologie --- Makerspace
Choose an application
Veel kinderliteratuur in het Nederlandse taalgebied is van een zeer hoog niveau. Dat maakt het lezen motiverend. De koppeling tussen de letters die je leest en de klanken die je uitspreekt, is in het Nederlands zeer direct. Dat maakt het leren lezen voor Nederlandse kinderen makkelijker dan voor kinderen in veel andere landen. Toch zijn de resultaten van het Nederlandse leesonderwijs vergeleken met andere landen maar matig. Te veel kinderen hebben leesproblemen: tien procent van de leerlingen valt uit. Waar schieten we tekort?Dyslectische kinderen leren lezen bestaat uit twee delen. Het eerste deel bevat hoofdstukken over goed preventief leesonderwijs. Het tweede deel is gewijd aan specifieke interventies voor kinderen met leesproblemen en dyslexie. In het boek komen talloze individuele en klassikale werkvormen aan bod met als doel dat kinderen zich ontwikkelen tot geëngageerde lezers. Bij de werkvormen wordt er aandacht besteed aan het volgen van de vorderingen met behulp van gerichte observaties, en aan de didactische opbouw van de lesssen. Alle werkvormen zijn getest in de praktijk en zeer effectief bevonden. Dyslectische kinderen leren lezen verscheen voor het eerst is 2006 en is sindsdien regelmatig herdrukt. Sinds januari 2019 is dit veelgebruikte boek ondergebracht in de serie In de klas en verscheen het in een nieuwe vormgeving. Er is een aantal kleine aanpassingen in het boek gedaan om het boek te actualiseren, zoals de toevoeging van de RALFI leesmethodiek en de herziening van de voorschotbenadering.Dit boek is geschreven voor leerkrachten in het basisonderwijs, voor intern begeleiders, remedial teachers en logopedisten en voor iedereen die zich bezighoudt met de behandeling van dyslectische kinderen.De serie In de klas bestaat uit een reeks praktische uitgaven voor leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.(Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-8435_Dyslectische-kinderen-leren-lezen)
leesproblemen --- dyslexie --- Dyslexie --- Leesproblemen --- Leesonderwijs --- Didactische werkvormen --- Remediëring --- Lager onderwijs --- Orthopedagogics --- basisonderwijs --- leerstoornissen --- didactische werkvormen --- Leesprobleem --- Didactische werkvorm
Choose an application
Misleidende informatie is er altijd al geweest. Toch was de tsunami aan nieuws voor jou en je leerlingen nog nooit zo groot als nu. Het onderscheid maken tussen wat betrouwbaar is en wat niet? Dat is vandaag heel moeilijk.We zijn allemaal te misleiden. Leer je leerlingen daarom mediawijs te zijn. Leer hen kritisch om te gaan met wat ze (online) lezen. Is het nieuws? Of fake news?N(i)et echt. Mediawijsheid in tijden van fake news vertrekt vanuit een eenvoudig kader om je leerlingen bewust te maken van misleidende informatie: het kwartet feiten, informatie, kennis en wijsheid. Dit boek leert je wat data zijn, hoe die worden verzameld en wat technieken zijn om iemand te misleiden. Het gaat kort in op communicatiekanalen en vormen van bias.Mediawijsheid kan je overal in integreren: taallessen, maar ook wetenschappelijke of technische vakken. Leg je leerlingen uit hoe je misleidende informatie herkent en wat de valkuilen zijn. Laat hen oefenen met de tips en oefenstof uit dit boek."Hoe kunnen we in de dagelijkse stroom van informatie het betrouwbare nieuws onderscheiden van fake news en propaganda? Het boek van Jan De Maeyer biedt ons meerdere cruciale vaardigheden en inzichten aan." (Johan Braeckman, hoogleraar wijsbegeerte Universiteit Gent) Bron : http://www.bol.com
Mediawijsheid --- #PBIB:+117.50 --- Muzische vorming : Media & ICT --- Onderwijs en media --- Jongeren en media --- Nepnieuws --- Nieuwsberichtgeving --- Didactic strategies --- sociale media --- mediawijsheid --- nieuwe media --- Fake news --- Propaganda --- Informatieverwerking --- Communicatie --- Onderwijs --- Didactische werkvormen --- informatievaardigheden --- informatie --- nieuws --- communicatie --- Journalism --- Mass media and public opinion --- Mass media --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Leerlingen, die verschillen nogal wat van elkaar. Hoe zorg je dan voor maximale leerkansen voor elke leerling? Met binnenklasdifferentiatie!Binnenklasdifferentiatie in de praktijk maakt het haalbaar om ieders leer-kracht te realiseren. Het boek zet je op weg met een stapsgewijze aanpak, creatieve tips en suggesties.Beschrijvingen uit de klaspraktijk in basisonderwijs en secundair onderwijs maken het differentiëren levensecht. Het BKD-leer-krachtmodel vormt de rode draad. Toch kan je elk hoofdstuk ook apart raadplegen. Zo laat dit boek ook differentiatie toe bij de lezer.Geef je les? Volg je een lerarenopleiding? Of begeleid je pedagogisch-didactische processen op school? Dan is dit boek een bron van inspiratie voor jou.Bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463796798/Binnenklasdifferentiatie-in-de-praktijk
Differentiatie ; onderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- leraren-leerling relatie --- Differentiatie --- Binnenklasdifferentiatie --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- pedagogiek --- Zorgverbreding --- Didactische werkvormen --- differentiatie --- klassen --- leerwinst --- leerprocessen --- hoekenwerk --- contractwerk --- 454.23 --- Basisonderwijs. --- Binnenklasdifferentiatie. --- Differentiatie ; onderwijs. --- Differentiatie. --- Secundair onderwijs. --- contractwerk. --- differentiatie. --- hoekenwerk. --- klassen. --- leerprocessen. --- leerwinst. --- Didactische principes. --- Didactische principes --- Research on teaching --- Primary education --- differentiële opvoeding --- didactische werkvormen --- lager onderwijs --- Leermethoden --- Leermotivatie --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Diversiteit --- leerproces --- Leeromgeving --- Evaluatie --- Handelingsplannen --- Lager onderwijs --- didactische principes --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische werkvorm --- Leermethode --- Leerproces --- Handelingsplan --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics --- Secondary education --- Handelingsgericht werken
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|