Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De faculteit Architectuur van KU Leuven lanceerde in december 2019, naar aanleiding van de bekendmaking van de wedstrijdwinnaars, de publicatie LucAs Architectuurboek #2 De Eugeen-Tanja Selectie. In het boek verdiepen zowel docenten als studenten zich in het architectuurproject, het project van de student. De namen Eugeen en Tanja zijn ontleend aan een architectuurproject uit 1983 van een jonge, onervaren architect met weinig of geen werk, daar destijds een crisis heerste. Als verjaardagscadeau voor zijn geliefde ontwierp hij een tuinhuis achteraan in de grote tuin bij haar ouderlijk huis, waar ze toen verbleef. Uiteraard werd dit project nooit uitgevoerd, maar het inspireerde wel de benaming van de wedstrijden 'Kleine Grote Prijs Tanja' en 'Grote Kleine Prijs Eugeen' waarrond de publicatie ook draait.De focus ligt op de elementaire begrippen als ruimtebeleving, lichtinval, structuur en materialiteit alsook het presenteren, de schaal, het intrigeren en de schoonheid. In eerste instantie worden die elementen getoond in de publicatie, die geldt als een manifest én uniek naslagwerk. De selectie van projecten dient als basis voor een dialoog tussen studenten onderling, tussen docenten en studenten en tussen studenten en de buitenwereld. De 'Kleine Grote Prijs Tanja' ging in 2019 naar student Matthis Adam, docent Steven Schenk ontving de 'Grote Kleine Prijs Eugeen'
Sint-Lucas ; architectuur ; Gent ; Brussel ; publicaties --- 373.67.03(493) --- 373.67 --- Sint-Lucas --- Faculteit Architectuur KU Leuven --- 741:72 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten : België --- Architectuuronderwijs --- Onderwijs (architectuur) --- Studentenprojecten --- Tekenkunst ; architectuurtekeningen --- Architecture --- Study and teaching (Higher) --- Etude et enseignement (Supérieur) --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België --- Projet d'architecture --- Enseignement de l'architecture --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; geschiedenis ; jaarboeken ; projecten ; België
Choose an application
Welches sind die drängenden Fragen der Architektur, in Lehre, Forschung und Praxis? Aus ihrer langjährigen Erfahrung gehen die Hochschullehrer Inès Lamunière und Laurent Stalder in fünf Gesprächen gemeinsam auf die Suche nach Antworten. Sie entwerfen eine Architektur, die sowohl auf Intellekt als auch Intuition beruht, die zugleich streng und pragmatisch ist. Und sie skizzieren dabei kreative Prozesse, die bei der Entwicklung von Projekten mit all ihren Zwängen unabdingbar sind, um die Herausforderungen der Zukunft zu meistern, die sich der Baukunst stellen. What are the pressing questions in architecture - in teaching, research and practice? Based on their many years of experience, professors Inès Lamunière and Laurent Stalder come together in five meetings to search for answers. They describe an approach to architecture that is based on intellect as well as intuition and is both strict and pragmatic. And they sketch out creative processes that are indispensable in the development of projects with all their constraints in order to master the future challenges faced by the art of building.
Architecture --- 72.02 --- 72.01 --- 72.011 --- 373.67 --- Architectuur ; creatief proces --- Creatieproces --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Schools of architecture --- Study and teaching --- Research --- Architectuur ; techniek, werkmethoden, behoud --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Architectuur ; vormgeving, ontwerp, compositie --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Design and construction --- Study and teaching. --- Research. --- Recherches. --- Étude et enseignement --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; methoden --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- 72:37 --- Architecture, Primitive --- Étude et enseignement
Choose an application
The number of devices we use on a daily basis is growing, with different devices playing different role at different times. Our ability as designers to control where users are coming from and how they get around the experiences we design is fading. Yet our need to ensure we understand where they are in their journey, so that we can deliver the right content and interactions at the right time and on the right device, is ever more important. By examining tried-and-tested storytelling principles from film, fiction, and music and applying them to the context of design and business, this book takes you on a journey to explore why storytelling matters and how you can apply it to your multi-device design projects and to your organisation.
Product design. --- Productontwikkeling. --- Storytelling. --- 7.011 --- 37.02 --- Productontwikkeling --- Marketing ; communicatie --- 373.67.01 --- Kunst ; ontwerp, compositie --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen
Choose an application
Casear, Sofia ; de Greeuw, Lisette ; Ferrei, Francesca ; Giolo, Eva ; Hansen, Johna ; Heilig, Megan-Leigh ; Hensel, Sina ; Heremans, Roel ; Klück, Mirthe ; Mevis, Hannah ; Požlep, Mark ; Sánchez Barroso, Bárbara ; Skvernyté, Gintauté ; Vaikla, Ingel
Choose an application
Sinds we het huidige onderwijssysteem hebben bedacht is de wereld ontzettend snel veranderd terwijl het onderwijs in grote mate hetzelfde is gebleven.Het Nederlandse onderwijssysteem biedt echter veel ruimte om onderwijs op een andere manier vorm te geven maar waar en hoe begin je?Hey teacher, find your inner designer inspireert de lezer om op een ontwerpende en iteratieve manier het onderwijs in te richten.Op deze manier is het mogelijk om op kleine schaal dingen te veranderen die een grote impact hebben.Er schuilt een ontwerper in iedere docent, je hoeft hem alleen maar te vinden. Innoveer het onderwijs door kleine iteraties te maken, streef naar het beste maar durf fouten te maken. Deze fouten zijn de sleutel tot succesvolle onderwijsinnovatie. - Manon Mostert-van der Sar Dit Engelstalige boek is gebaseerd op een onderzoek dat auteur Manon Mostert-van der Sar deed tijdens haar Masteropleiding Design aan de Willem de Kooning Academie. Zij onderzocht de rol van het interatief ontwerpen van onderwijs. In negen inspirerende hoofdstukken ontdekt de lezer meer over o.a. de rol van fouten en het design en interatie proces. Ieder hoofdstuk sluit af met leuke oefeningen om de stof direct in de praktijk te brengen.(Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8489_Hey-teacher-find-your-inner-designer)
450.7 --- lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Leeromgeving --- onderwijs --- Lesgeven --- casestudies (gevallenstudie) --- 371.21 --- Leraar --- Directie --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; praktijk --- Architectuuronderwijs --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; modellen --- 373.67.02 --- 37.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode
Choose an application
"pool Architekten", founded in 1998, is a Zürich-based architecture co-operative working predominantly in the fields of housing and school buildings. In architecture, housing in particular, you never are the first. Virtually everything has been tried before. Each concrete solution found for a detail is a compound of predecessors’ ideas and new original thought, and it again contributes to the global virtual pool for succeeding concepts. In twenty years’ work of Zürich-based co-operative pool Architekten, residential buildings have always been a special focus of research and design. The new book Poolology of Housing now allows the reader to take a closer look at collective’s experimental drive and its output, and to learn from their expertise. Core of the book is a collection of 200 floor plans, designed by members of the collective and by students of their 2013–16 tenure as visiting professors at Technische Universität Berlin. Direct comparison of these designs demonstrates the scope an architect has for residential buildings despite the many constraints imposed by range of external factors. Richly illustrated with images of built and unrealized projects by pool Architekten as well as of model replicas of iconic historic interiors, the book refers to a culture of housing design that reflects both the social context and the inhabitants’ attitudes. In der Architektur und insbesondere im Wohnungsbau ist man nie der Erste. Praktisch alles ist schon einmal dagewesen, jede konkrete Lösung setzt sich aus Beiträgen früherer Architektinnen und Architekten zusammen und erweitert ihrerseits wiederum den Fundus für nachfolgende Schöpfungen. In der Arbeit des vor 20 Jahren gegründeten Büros pool Architekten stehen Wohnbauprojekte schon seit jeher im Zentrum der Recherche, was auch mit den kollektiven Ursprüngen der Genossenschaft zusammenhängt. Das Buch 'Poolologie des Wohnens' will nun die Experimentierlust nach aussen tragen, die diese Arbeit von pool antreibt. Die Arbeit im Architektenkollektiv und mit den Studierenden der TU-Berlin macht es möglich, den Denkraum über die Grenzen des einzelnen Entwerfers hinaus auszuweiten. Das Rückgrat des Buchs bildet eine Sammlung von 200 Grundrissen von pool und von Studierenden. Im direkten Nebeneinander der grafischen Darstellungen zeigt sich, wie gross die entwerferischen Spielräume im Wohnungsbau trotz der hochgradigen Vereinnahmung durch äussere Faktoren sind. Reiches Bildmaterial, insbesondere von Wohnräumen realisierter und unrealisierter Projekte, sowie Modellfotos nachgebauter Interieurs von Ikonen der Architekturgeschichte verweisen auf eine Wohnbaukultur, die den gesamtgesellschaftlichen Kontext wie auch die Lebenshaltung der Bewohnerschaft widerspiegelt.
72.07 --- Architectuurtheorie ; wonen --- Collectieve woningbouw ; 21ste eeuw ; typologie --- Studentenwerk ; architectuuronderwijs --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Architectuur ; 1ste helft 21e eeuw ; 2000-2019 ; Pool Architekten --- Module --- Modèle en architecture --- Logement individuel groupé --- pool Architekten --- Construction modulaire
Choose an application
kunst --- kunsttheorie --- design --- onderzoek in de kunsten --- designtheorie --- Trojan Horse Collective --- 373.67 --- eenentwintigste eeuw --- Finland --- stedenbouw --- architectuur en theater --- rollenspellen --- theater --- designonderwijs --- architectuuronderwijs --- 72.01 --- 745.01 --- 7.01 --- architectuurtheorie --- architectuur --- kunstonderwijs --- LARP (Live Action RolePlay) --- Architectuuronderzoek --- Onderzoek (design)
Choose an application
CARTHA est un projet éditorial fondé en 2014 et conçu comme un terrain d'échange et de réflexion autour de l'architecture et de la société. Chaque année différentes recherches sont publiées dans le magazine en ligne avant d'être rassemblées dans un livre. En 2016 CARTHA a été invité à participer à la triennale d'architecture de Lisbonne. Composé de trois numéros différents et complémentaires, ce volume reprend la thématique de la triennale, à savoir la notion de forme, et en explore les différentes facettes théoriques et pratiques : collages, essais, photos, dessins,...
Critique architecturale --- Architectural criticism --- Architecture and society --- Architecture --- 711.4(A) --- 72.01 --- 373.67 --- Architectuurtheorie ; architectuuronderwijs en ontwerppraktijk --- Architectuurtheorie ; 2de h. 20ste eeuw ; Aldo Rossi --- Stedenbouw ; denken over ; 21ste eeuw --- Lissabon --- Architecture and sociology --- Society and architecture --- Sociology and architecture --- Philosophy --- Stedenbouw. Ruimtelijke ordening ; denken over de stedenbouw --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Social aspects --- Human factors --- Critique architecturale. --- Morphologie urbaine --- Enseignement de l'architecture --- Lisbonne
Choose an application
The terms "analogue architecture" and "oldnew architecture" are key aspects of the teaching of Miroslav Šik at the ETH Zurich. During his first period there (1983-1991), Šik worked as Senior Assistant at the Chair of Fabio Reinhart and was in effect the spokesman of an architectural movement that became renowned far beyond the borders of Switzerland and is still influential today. In 1986/1991, the compact movement presented itself to the public with a touring exhibition and an accompanying large-scale "Swiss Box", including chalk perspective drawings of its projects. Miroslav Šik worked as a Full Professor at the ETH Zurich between 1999 and 2018 during his second period there. Since the 1990s, Šik's theory and teaching have formed an important pillar of Swiss and international architectural history. This extensive volume contains the best 90/120 works respectively by students from both periods of Miroslav Šik's teaching, including plans, project descriptions and perspective diagrams. Some of the presented students went on to become renowned contemporary Swiss architects. This volume also includes the most important manifesto-like texts by Miroslav Šik and enlightening essays on the movement of analogous and old-new architecture.
Architecture --- Šik, Miroslav --- Influence --- Influence. --- Study and teaching --- History. --- Etude et enseignement --- Histoire --- Šik, Miroslav --- Architecture, Modern --- 72.07 --- 373.67 --- Architectuur; Zwitserland; Miroslav Sik --- Studentenwerk ; architectuur ; Zurich ETH --- Sik, Miroslav °1953 (°Praag, Tsjechië) --- Architectuurprojecten ; Zwitserland ; o.l.v. M. Sik --- 72.01 --- History --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Architectuuronderwijs --- Architectuuronderzoek --- Onderwijs (architectuur) --- Onderzoek (architectuur) --- Architectuur (theorie) --- Architectuurtheorie --- Architectuurkritiek --- Architectuur (kritiek) --- Higher education --- architecture [discipline] --- architectural education --- influence --- Zürich
Choose an application
Art is a form of thinking and dialoguing, and an usual source of knowledge. This publication introduces art-based learning, a method that enables the spectator to explore these dialogues and 'converse' with works of art. Art and culture analyst and educational designer Jeroen Lutters uses three triptychs to demonstrate how relevant questions can produce a different perception and understanding. The book is intended for students and educators of art, art history, drama and cinema, literature, anthropology, theology, philosophy, and interdisciplinary studies. The developed method is also highly suited to artistic research at academies of art, music, film, and dance.
Arts --- Learning --- Study and teaching --- Philosophy --- 7.01 --- 7.073 --- 373.67.01 --- 37(036) --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Iconografie ; verschillende onderwerpen --- Kunst ; onderzoek in de kunsten, ontwerpproblemen --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Onderwijs ; gidsen en praktische informatie --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Didactics of the arts --- Art --- art appreciation --- art theory --- kunstonderwijs --- kunstopvoeding
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|