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En France, les rave-parties - ces fêtes techno souvent clandestines qui ont défrayé la chronique au long des années 2000 - sont dans le collimateur des autorités. De fait, si les raves ont longtemps constitué un espace de liberté, les institutions ont vite tenté de les réprimer et/ou de les encadrer, et plutôt avec succès. Cette musique et ces regroupements a priori apolitiques ont été considérés essentiellement sous l’angle de l’ordre public ; autrement dit, les fêtes techno « non commerciales », qui auraient pu relever des compétences du ministère de la Culture, sont aujourd’hui principalement gérées par le ministère de l’Intérieur. Pourtant, les conflits de normes demeurent nombreux parmi les acteurs publics qui encadrent les raves. Ils hésitent entre une gestion policière et une gestion sanitaire de ces manifestations avant tout festives, mais où la présence de drogues constitue un élément de cristallisation des inquiétudes. Tout l’enjeu de cet ouvrage, tiré d’une enquête de terrain, est de comprendre les mécanismes de transformation de la fête techno en problème public et d’en analyser la gestion par les autorités politiques.
Raves (Parties) --- Rave culture --- Political aspects --- Social aspects --- History. --- Sociology of rave-parties --- France --- Acid House culture --- Subculture --- Rave-ups (Parties) --- Parties
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Madchester may have been born at the Hacienda in the summer of 1988, but the city had been in creative ferment for almost a decade prior to the rise of acid house. The end-of-the-century party is the definitive account of a generational shift in popular music and youth culture, what it meant and what it led to. First published right after the Second Summer of Love, it tells the story of the transition from new pop to the political pop of the mid-1980s and its deviant offspring, post-political pop. Resisting contemporary proclamations about the end of youth culture and the rise of a new, right-leaning conformism, the book draws on interviews with DJs, record company bosses, musicians, producers and fans to outline a clear transition in pop thinking, a move from an obsession with style, packaging and synthetic sounds to content, socially conscious lyrics and a new authenticity. This edition is framed by a prologue by Tara Brabazon, asking how we can reclaim the spirit, energy and authenticity of Madchester for a post-youth, post-pop generation. It is illustrated with iconic photographs by Kevin Cummins. --.
Popular music --- Music, Popular --- Music, Popular (Songs, etc.) --- Pop music --- Popular songs --- Popular vocal music --- Songs, Popular --- Vocal music, Popular --- Music --- Cover versions --- History and criticism. --- Social aspects. --- 1980s. --- Acid House. --- Cultural Studies. --- Haçienda. --- Jean Baudrillard. --- Madchester. --- Manchester. --- Pop music. --- Post-pop. --- Youth culture.
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