Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Formule X : hoe zorg je voor extreme versnelling in je organisatie ?
Authors: ---
ISBN: 9789047012924 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

?Formule X? van Jurriaan Kamer en Rini van Solingen is een verhalend managementboek over snelheid, leiderschap en organisatieverandering. Veel organisaties worstelen met het feit dat de wereld sneller is geworden. Voor bedrijven en professionals voelt het leveren van werk vaak als een onmogelijke spagaat tussen kwaliteit en snelheid. Maar dat snelheid niet gelijk hoeft te staan aan slecht werk, bewijst de wereld van de Formule 1. Binnen de korte tijd tussen de races moet daar de enorme klus geklaard worden om alle data te analyseren en nieuwe onderdelen te ontwerpen, te produceren, te verschepen en in te bouwen. Hoe doen ze dat? En wat kun jij daarvan leren en direct toepassen in jouw werkomgeving? ?Formule X? vertelt het verhaal van Ronald Verhulst, directeur van een groot keukenbedrijf. Als het hem niet lukt de levertijd van de keukens drastisch te verkorten van twaalf tot twee weken, is hij zijn baan kwijt. Met vallen en opstaan versnelt hij stap voor stap zijn organisatie. Hij krijgt daarbij hulp uit onverwachte hoek in de vorm van advies van een F1-teambaas. Ronald voert de geleerde lessen uit de Formule 1 door, met een ware cultuuromslag tot gevolg. Maar net wanneer Ronald denkt er te zijn, slaat het noodlot dubbel en dwars toe. Hoe redt hij zich hieruit? Bron : http://www.businesscontact.nl


Book
Innovatie jij.nu : niet de robots, maar wij zijn aan zet
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462762664 946276266X Year: 2019 Publisher: Deventer Management IMPACT

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Theorie en praktijk van technologische en sociale innovatie binnen bedrijven en organisaties en de samenhang daartussen Dit boek gaat over het innoveren van bedrijven en organisaties. De auteurs beschouwen innoveren als belangrijke randvoorwaarde om te kunnen overleven in de vierde industriële revolutie. Innoveren biedt ook kansen voor verdere ontwikkeling van bedrijven en organisaties. In dit boek wordt niet alleen de technologische innovatie besproken, maar ook en met name de sociale innovatie en de samenhang tussen beide. Dit boek gaat ook over de ervaringen van een aantal bedrijven met innovatie, zoals DSM en Randstad. Daarnaast gebruiken de auteurs ook een denkbeeldig bedrijf om de theorie uit te leggen. De theorie en praktijk komen in dit boek op een krachtige manier samen, waardoor het boek zeer leesbaar is. Dit managementboek is een aanrader voor iedereen die veranderingen en innovaties in een organisatie wil doorvoeren. Het boek is in kleur uitgevoerd, met cartoonachtige illustraties, met een voorwoord en managementsamenvatting, inhoudsopgave en een zeer uitgebreide literatuurlijst.


Book
Duurzame businessmodellen
Authors: --- ---
ISBN: 9789024401222 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Boom Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Nederlandse overheid streeft er naar om de Nederlandse economie in 2050 circulair te laten zijn. Om circulair te kunnen handelen zijn nieuwe manieren van denken, gedrag én andere businessmodellen nodig. In "Duurzame businessmodellen' beschrijven de auteurs hoe bedrijven circulariteit en duurzaamheid kunnen vormgeven. In tien hoofdstukken komen onderwerpen als duurzame businessmodellen, verandering in denken, manieren van organiseren, bewegingsredenen en context aan bod.Het boek kijkt naar vragen zoals de gevolgen van duurzaamheid voor het businessmodel en de implementatie van duurzaamheid binnen organisaties.Studenten leren met een andere blik naar businessmodellen te kijken waarbij er rekening wordt gehouden met de dimensies People, Planet en Profit. Op de bijhorende website staan kennisvragen, cases met opdrachten, een begrippentrainer en handleidingen en oefententamens voor docenten.Dit boek is geschikt voor studenten Commerciële economie, Bedrijfskunde MER en Technische bedrijfskunde.Bron : http://www.bol.com


Book
Innovatiemanagement
Author:
ISBN: 9789043036382 9043036382 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Innovatie is hot. Mediadiscussies benadrukken de noodzaak van innoveren. Tegelijkertijd wordt vaak gezegd dat "het' niet goed gaat met innoveren. Om onze welvaart en welzijn in stand te houden is innoveren noodzaak. Elke organisatie voelt de druk om meer, sneller en beter te innoveren!Innovatie: proces en vermogenInnovatiemanagement toont dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je succesvolle vernieuwing realiseert. De focus ligt allereerst op het innovatieproces. Het boek besteedt daarnaast veel aandacht aan het vergroten van het innovatievermogen van een organisatie. Theorie en praktijkvoorbeeldenDe theorie in dit boek is gebaseerd op de nieuwste inzichten in de wetenschappelijke en vakliteratuur. Praktische cases uit de Nederlandse en Europese context illustreren de methoden en modellen. De cases zijn geactualiseerd en breed georiënteerd: bij grote en kleine bedrijven, in consumenten- en zakelijke markten, uit de dienstverlening en industrie, en op het gebied van zowel producten, markten als processen. Nieuw in deze editieDe hoofdlijn volgt de driedeling Basis, Ingrediënten van innoveren en Uitvoering van innovatiemanagement.Deze editie besteedt uitgebreid aandacht aan de factoren die een organisatie innovatief maken, bedrijfsmodellen, sociale innovatie, klantgerichtheid en de invloed van nieuwe technologie. Daarnaast zijn er nieuwe paragrafen over de circulaire economie, de Job to be done, Technology Readiness Level en waarom innovaties falen. Het boek is voorzien van een uitgebreide begrippenlijst.Eelko Huizingh is hoofddocent Innovatiemanagement en directeur van het innovatie expertisecentrum Vinci aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij doet onderzoek naar innovaties, waarover hij regelmatig publiceert in binnen- en buitenlandse vaktijdschriften.In MyLab hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal: - eText- Toetsen- Begrippentrainer- Figuren en tabellen- CasesBron : http://www.bol.com


Book
Customer innovation : waarom de klant centraal staat in bedrijfsinnovatie
Authors: ---
ISBN: 9789401458795 Year: 2019 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Voor succesvolle organisaties van de toekomst zijn klantgerichtheid en innovatie geen tegenpolen. Om hun strategie te bepalen starten ze vanuit de markt. Succesvolle organisaties scannen voortdurend hun omgeving, alert voor signalen van de klant. Bovendien zien ze innovatie als de enige manier om te overleven op de lange termijn.Customer innovation is het referentiewerk naar een marktgedreven organisatie. Voor managers, ondernemers en iedereen die wil groeien vanuit de noden van klanten. Bron : http://www.bol.com


Book
Innoshock : slim werken, creatief denken met resultaat
Author:
ISBN: 9789401463669 9401463662 Year: 2019 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leer slimmer werken, word een creatieve organisatie. Hoe zorg je voor een innovatieve mindset? Hoe bedenk je samen met je collega's meer en creatievere ideeën? 60 do's and don'ts om je organisatie toekomstbestendig te makenOm in een snelveranderende wereld te kunnen overleven, moet iedereen in je organisatie creatief en innovatief leren denken. Vandaag zit die creatieve energie nog te vaak vast. Vele organisaties hebben een innovatieschok nodig, zowel op individueel als op collectief niveau. Maar hoe begin je daaraan?Innoshock toont je hoe jouw bedrijf vanuit een hiërarchische werkstructuur transformeert naar een organisatie waar iedereen weer eigenaar wordt van zijn werk. Door in te zetten op de acht domeinen die je werk bepalen, leer je slimmer werken, nieuwe ideeën aanboren en radicaal innoveren.https://www.lannoo.be/nl/innoshock

Listing 1 - 6 of 6
Sort by