Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Un guide pour découvrir trois villes de la région flamande belge : Bruges, Anvers et Gand. Il fournit une présentation culturelle et historique, des conseils pratiques et des suggestions pour organiser son voyage et profiter du séjour. Un code permet d'accéder à la version numérique gratuite. (c)Electre 2019
Choose an application
Un guide pour découvrir trois villes de la région flamande belge : Bruges, Anvers et Gand. Il fournit une présentation culturelle et historique, des conseils pratiques et des suggestions pour organiser son voyage et profiter du séjour. Un code permet d'accéder à la version numérique gratuite. (c)Electre 2019
Choose an application
Un guide pour découvrir trois villes de la région flamande belge : Bruges, Anvers et Gand. Il fournit une présentation culturelle et historique, des conseils pratiques et des suggestions pour organiser son voyage et profiter du séjour. Un code permet d'accéder à la version numérique gratuite. (c)Electre 2019
Choose an application
Dit boek biedt een architecturaal verslag van de metamorfose die kunstencentrum Vooruit gekend heeft gedurende de laatste tien jaar. Aangespoord door een groeiende noodzaak van het kunstencentrum om zich fysiek aan te passen en nieuwe verbindingen te leggen met zijn omgeving en zijn gebruikers, onderging het iconische monument een transformatie van historisch cultuurhuis naar stedelijk platform. Het boek gaat verder in op de visie van de architect en hoe hij op een unieke en uitdagende manier verder wil bouwen aan deze kunst- en architectuurschat uit het verleden. Het maatschappelijke belang en de verantwoordelijkheden van het kunstencentrum in de stad worden uitgediept in een debat, waarin ook duurzaamheid en vergroening een plaats krijgen. Daarnaast wordt kunst in de publieke ruimte een belangrijk thema in de publicatie. Via interviews geven drie kunstenaars hun reflectie weer op de nieuwe architectuur. Hun kunstwerken zijn een blijvende getuige. In het eerste deel gaat architectuur recensent Christoph Grafe dieper in op het maatschappelijke en architecturale belang van de transformatie. In een tweede deel gaat Egon Verleye de dialoog aan met architect Geert LM Pauwels. Ten slotte geven de kunstenaars Christophe Hefti, Strook en Bonom hun kijk op kunst in de publieke ruimte. De dialoog tussen oud en nieuw wordt mooi verbeeld door de krachtige fotografie van Karin Borghouts, Michiel Devijver, Stijn Bollaert en Reinhart Cosaert.
725.8 --- 72.07 --- 72.025.4 --- Architectuur ; Gent ; 1912 ; Vooruit ; Ferdinand Dierkens --- Gebouwen voor amusement, ontspanning ; België ; Gent ; Vooruit --- Restauratie ; renovatie ; cultuurcentra ; Gent ; Vooruit ; Callebaut Architecten --- Dial Architects --- Openbare gebouwen ; gebouwen voor cultuur en ontspanning --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z --- Architectuur ; renovatie, restauratie, vernieuwing --- Architectuur ; renovatie, restauratie, vernieuwing. --- Architecten. Stedenbouwkundigen A - Z. --- Openbare gebouwen ; gebouwen voor cultuur en ontspanning. --- Salle de spectacle --- Rénovation architecturale --- Bâtiment culturel --- Bâtiment d'exposition --- Art déco --- Patrimoine architectural --- Vooruit Gent --- Gand --- 720254 --- 7207 --- 7258 --- Architecten Stedenbouwkundigen A - Z. --- installations [visual works] --- painting [image-making] --- sculpting --- Brey, Ricardo --- Public buildings --- public buildings [governmental buildings] --- Arts Centre Vooruit [Ghent] --- Ghent --- Art --- sculpture [visual works] --- easel paintings [paintings by form] --- Centres d'art --- Architecture publique --- Pauwels, Geert LM, --- Gand (Belgique) --- Constructions. --- Rodríguez Brey, Ricardo, --- architectuur --- Kunstencentrum Vooruit --- Gent --- Dierkens, Ferdinand --- Kunstencentrum Vooruit. --- Gent. --- paintings [visual works]
Choose an application
The limited oeuvre of the Ghent architect Gaston Eysselinck is one of the most fascinating testimonies of an innovative architecture in Belgium. During his studies at the Ghent Academy, he comes into contact with publications from the European avant-garde, Russian architecture and the work of Le Corbusier. After a study trip to the Netherlands in 1927 and 1929, he built his first homes in which he managed to assimilate the experience gained in a creative way. In November 1930 he participates in the CIAM congress in Brussels and is on the legendary group photo in the presence of Mies van der Rohe, Walter Gropius and Le Corbusier. Also in 1930 he makes a trip to Stuttgart, marries and designs his home with studio. This property is a built manifest of the “Nieuwe Bouwen”. Together with the Peeters home in Deurne, they are examples of the avant-garde architecture in Europe. He designs the furniture for his home, including various tubular furniture. The FRATSTA collection is unique in European furniture design. Huib Hoste, architect and publicist, emphasized in an interview (1935): cherchent à s’exprimer sans nulle concession, je citerai surtout Eysselinck, de Gand. Under the influence of the work of Adolf Loos, the plan becomes increasingly important and the facades are the result of the internal order. Eysselinck did not have a single major assignment in the 1930s. He commemorates the traditional urban terraced house whereby he consistently places the kitchen on the street side. In 1937, at the age of thirty, Eysselinck receives the Van de Ven architecture prize, the most important architecture prize in Belgium. Eysselinck believes in the feasibility of a better future and that the new architecture must have an international dimension. The control of chaos through a rational order is one of the great ambitions that the architect pursues. After 1945, all energy goes to the design and construction of the Post and Telegraphy Building in Ostend, a magnificent masterpiece and one of the highlights of Belgian architecture. A search for a new power of expression and a distinct materiality, a building that repositioned the architecture. In December 1953 he stepped out of life, marked by the setbacks of both professional and tragedy in his private life. A rediscovery of a powerful and intense oeuvre.
Architects --- Mouvement moderne --- Fonctionnalisme --- Eysselinck, Gaston, --- Le Corbusier, --- Eysselinck, Gaston --- Le Corbusier, Charles-Edouard Jeanneret, --- Influence --- Gand --- Architectes --- Décorateurs d'intérieurs --- Fonctionnalisme (architecture) --- Mouvement moderne (architecture) --- 72.07 --- 72.037(493) --- Eysselinck, Gaston 1907-1953 (°Tienen, België) --- Architectuur ; 1ste helft 20ste eeuw ; G. Eysselinck --- Woningbouw; architectenwoning --- PTT/RTT-gebouw ; Postgebouw Oostende --- Mu.Zee (gebouw) --- Funeraire architectuur ; grafmonumenten --- Meubelontwerp ; design --- Buismeubelen --- Architecten. Stedenbouwkundigen --- Architectuurgeschiedenis ; 1900 - 1950 ; België --- Architecture --- History --- Histoire --- Influence. --- architectuur --- Le Corbusier (pseud.) --- 20ste eeuw --- Architects - Belgium --- Eysselinck, Gaston, - 1907-1953 --- Le Corbusier, - 1887-1965 - Influence --- Le Corbusier, Charles-Edouard Jeanneret, 1887-1965 --- Décorateurs d'intérieurs --- architectuur. --- Eysselinck, Gaston. --- Le Corbusier (pseud.). --- 20ste eeuw. --- Le Corbusier, - 1887-1965
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|