Narrow your search

Library

UCLouvain (3)

ULiège (2)

KU Leuven (1)

Thomas More Kempen (1)

ULB (1)


Resource type

book (3)


Language

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
The joy of missing out : the art of self-restraint in an age of excess
Author:
ISBN: 9781509531561 9781509531578 9781509531592 1509531599 1509531572 1509531564 Year: 2019 Publisher: Cambridge: Polity press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Because you're worth it', proclaims the classic cosmetics ad. 'Just do it!' implores the global sports retailer. Everywhere we turn, we are constantly encouraged to experience as much as possible, for as long as possible, in as many ways as possible. FOMO - Fear of Missing Out - has become a central preoccupation in a world fixated on the never-ending pursuit of gratification and self-fulfilment. But this pursuit can become a treadmill leading nowhere. How can we break out of it? In this refreshing book, bestselling Danish philosopher and psychologist Svend Brinkmann reveals the many virtues of missing out on the constant choices and temptations that dominate our experience-obsessed consumer society. By cultivating self-restraint and celebrating moderation we can develop a more fulfilling way of living that enriches ourselves and our fellow humans and protects the planet we all share - in short, we can discover the joy of missing out.


Book
Sociologie de la consommation
Authors: ---
ISBN: 9782200616274 2200616279 Year: 2019 Publisher: Malakoff: Armand Colin,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Qu’est-ce que consommer ? Comment aborder, en sociologue, un phénomène si familier ? Le présent ouvrage apporte des réponses à partir d’un ensemble de recherches, toutes empiriquement fondées. Les différentes thématiques abordées – enjeux de définition, étude des budgets des ménages, rôle des marchés et des dispositifs marchands, liens entre consommation et hiérarchisation des groupes sociaux, rapports entre consommation et politique – permettent de comprendre comment la sociologie « bouscule » la notion de consommation et en redessine le contenu et les contours. En introduisant de nombreuses analyses, riches et stimulantes, ce livre interroge les frontières entre certaines catégories – comme celles qui séparent consommation et production ou consommation et culture. Il questionne également certaines habitudes de pensée : pourquoi la consommation est-elle rattachée à la sphère domestique ? Pourquoi est-elle si souvent considérée comme une activité féminine ou encore pourquoi fait-elle sans cesse l’objet de jugements moraux ?

Listing 1 - 3 of 3
Sort by