Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Sinds we het huidige onderwijssysteem hebben bedacht is de wereld ontzettend snel veranderd terwijl het onderwijs in grote mate hetzelfde is gebleven.Het Nederlandse onderwijssysteem biedt echter veel ruimte om onderwijs op een andere manier vorm te geven maar waar en hoe begin je?Hey teacher, find your inner designer inspireert de lezer om op een ontwerpende en iteratieve manier het onderwijs in te richten.Op deze manier is het mogelijk om op kleine schaal dingen te veranderen die een grote impact hebben.Er schuilt een ontwerper in iedere docent, je hoeft hem alleen maar te vinden. Innoveer het onderwijs door kleine iteraties te maken, streef naar het beste maar durf fouten te maken. Deze fouten zijn de sleutel tot succesvolle onderwijsinnovatie. - Manon Mostert-van der Sar Dit Engelstalige boek is gebaseerd op een onderzoek dat auteur Manon Mostert-van der Sar deed tijdens haar Masteropleiding Design aan de Willem de Kooning Academie. Zij onderzocht de rol van het interatief ontwerpen van onderwijs. In negen inspirerende hoofdstukken ontdekt de lezer meer over o.a. de rol van fouten en het design en interatie proces. Ieder hoofdstuk sluit af met leuke oefeningen om de stof direct in de praktijk te brengen.(Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8489_Hey-teacher-find-your-inner-designer)
450.7 --- lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Leeromgeving --- onderwijs --- Lesgeven --- casestudies (gevallenstudie) --- 371.21 --- Leraar --- Directie --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; praktijk --- Architectuuronderwijs --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; modellen --- 373.67.02 --- 37.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode
Choose an application
Welches sind die drängenden Fragen der Architektur, in Lehre, Forschung und Praxis? Aus ihrer langjährigen Erfahrung gehen die Hochschullehrer Inès Lamunière und Laurent Stalder in fünf Gesprächen gemeinsam auf die Suche nach Antworten. Sie entwerfen eine Architektur, die sowohl auf Intellekt als auch Intuition beruht, die zugleich streng und pragmatisch ist. Und sie skizzieren dabei kreative Prozesse, die bei der Entwicklung von Projekten mit all ihren Zwängen unabdingbar sind, um die Herausforderungen der Zukunft zu meistern, die sich der Baukunst stellen. What are the pressing questions in architecture - in teaching, research and practice? Based on their many years of experience, professors Inès Lamunière and Laurent Stalder come together in five meetings to search for answers. They describe an approach to architecture that is based on intellect as well as intuition and is both strict and pragmatic. And they sketch out creative processes that are indispensable in the development of projects with all their constraints in order to master the future challenges faced by the art of building.
Architecture --- 72.02 --- 72.01 --- 72.011 --- 373.67 --- Architectuur ; creatief proces --- Creatieproces --- Architecture, Western (Western countries) --- Building design --- Buildings --- Construction --- Western architecture (Western countries) --- Art --- Building --- Schools of architecture --- Study and teaching --- Research --- Architectuur ; techniek, werkmethoden, behoud --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Architectuur ; vormgeving, ontwerp, compositie --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs --- Design and construction --- Study and teaching. --- Research. --- Recherches. --- Étude et enseignement --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; methoden --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- 72:37 --- Architecture, Primitive --- Étude et enseignement
Choose an application
Art is a form of thinking and dialoguing, and an usual source of knowledge. This publication introduces art-based learning, a method that enables the spectator to explore these dialogues and 'converse' with works of art. Art and culture analyst and educational designer Jeroen Lutters uses three triptychs to demonstrate how relevant questions can produce a different perception and understanding. The book is intended for students and educators of art, art history, drama and cinema, literature, anthropology, theology, philosophy, and interdisciplinary studies. The developed method is also highly suited to artistic research at academies of art, music, film, and dance.
Arts --- Learning --- Study and teaching --- Philosophy --- 7.01 --- 7.073 --- 373.67.01 --- 37(036) --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Iconografie ; verschillende onderwerpen --- Kunst ; onderzoek in de kunsten, ontwerpproblemen --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- Onderwijs ; gidsen en praktische informatie --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- en architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Didactics of the arts --- Art --- art appreciation --- art theory --- kunstonderwijs --- kunstopvoeding
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|