Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
3D-printen --- Multimediaproductie --- AVD
Choose an application
Voeding --- 3D-printen --- Grafimediabeleid --- Printmedia
Choose an application
Materials sciences --- Applied physical engineering --- Plant and equipment --- Production management --- materiaalkennis --- fabrieken --- 3D printen --- productie --- materialen (technologie) --- machines --- auto's
Choose an application
This book presents a selection of papers on advanced technologies for 3D printing and additive manufacturing, and demonstrates how these technologies have changed the face of direct, digital technologies for the rapid production of models, prototypes and patterns. Because of their wide range of applications, 3D printing and additive manufacturing technologies have sparked a powerful new industrial revolution in the field of manufacturing. The evolution of 3D printing and additive manufacturing technologies has changed design, engineering and manufacturing processes across such diverse industries as consumer products, aerospace, medical devices and automotive engineering. This book will help designers, R&D personnel, and practicing engineers grasp the latest developments in the field of 3D Printing and Additive Manufacturing. .
Materials sciences --- Applied physical engineering --- Plant and equipment --- Production management --- materiaalkennis --- fabrieken --- 3D printen --- productie --- materialen (technologie) --- machines --- auto's
Choose an application
Fully revised and with a new chapter and international case studies, this second edition of the best-selling book traces how artists and designers continue to adapt and incorporate 3D printing technology into their work and explains how the creative industries are directly interfacing with this new technology.Covering a broad range of applied art practice - from fine art and furniture-design to film-making - Stephen Hoskins introduces some of his groundbreaking research from the Centre for Fine Print Research along with an updated history of 3D print technology, a new chapter on fashion and animation, and new case studies featuring artists working with metal, plastic, ceramic and other materials.A fascinating investigation into how the applied arts continue to adapt to new technologies and a forecast of what developments we might expect in the future, this book is essential reading for students, researchers studying contemporary art and design and professionals involved in the creative industries.Bron: www.standaardboekhandel.be
Art --- Artists' tools. --- Three-dimensional printing. --- Technique. --- Animation Studies --- Film History --- Technology and Techniques (Design) --- 3D-printen --- Kunstwerk
Choose an application
Fascinerende inkijk in het oeuvre van Henry Moore en Nick ErvinckAan de basis van mijn werk liggen steeds de tegenstellingen tussen natuur en cultuur, tussen oud en nieuw. Ik ben een van de eerste kunstenaars die werkt met digitale technologie, maar ik maak tegelijk ook gebruik van traditionele methodes, zoals beeldhouwen, keramiek enzovoort. Je zou mijn werk kunnen omschrijven als een kruisbestuiving tussen de virtuele en de fysieke wereld.Nick ErvinckDit boek kwam tot stand naar aanleiding van het werk Cabinet of Curiosities, dat Nick Ervinck voor de bibliotheek van Waregem maakte. Daarmee bracht hij een hommage aan de iconische Britse beeldhouwer Henry Moore, aan wie veel hedendaagse kunstenaars, zoals hijzelf, schatplichtig zijn.Aan de hand van de elementen in Ervincks Cabinet of Curiosities (boeken, schelpen, schaalmodellen, speelgoed, kristallen) gaat deze publicatie op zoek naar de gedeelde fascinaties van beide kunstenaars en naar de gelijkenissen die over het generatieverschil heen te vinden zijn in hun werk.Naast een bijzondere interesse in organische vormen delen Ervinck en Moore ook de wens om artistieke grenzen te verleggen, elk binnen de mogelijkheden van hun eigen tijd. Ze willen een innovatieve vormentaal creëren met uiteenlopende, nieuwe materialen en technieken. Ze ambiëren steevast een kruisbestuiving tussen datgene wat door de mens gemaakt is en wat organisch gegroeid is. Het knippen en plakken van digitale beelden in 3D-software bij Ervinck doet conceptueel bijvoorbeeld denken aan de manier waarop Moore natuurlijke objecten integreerde in zijn maquettes.Verder hebben zowel Moore als Ervinck veel aandacht voor hoe een sculptuur zich tot de ruimte verhoudt. Ze creëren allebei biomorfe figuren die de wereld waarin ze geplaatst worden bevragen. Door gebruik te maken van zijn typische RAL 1003-geel maakt Ervinck van zijn sculpturen vreemde cesuren in ons door digitale en fysieke beelden overstelpte leven en slaagt hij erin de toeschouwer te laten stilstaan bij de betekenis van het beeld en bij zijn eigen positie in de wereld.Het boek wordt ingeleid door Sebatiano Barassi en bevat een essay van Jon Wood en een gesprek tussen Nick Ervinck en Sam Cornish.Bron: www.standaardboekhandel.be
Sculpture --- sculpture [visual works] --- 3-D printing --- human figures [visual works] --- Ervinck, Nick --- Moore, Henry --- 3D-printen --- Kunst --- Kunstwerken --- Kunstwerk --- Afrika --- Azië --- Nederland --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Historische kritiek --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Fotografie --- biomorphic abstraction
Choose an application
Fully revised and with a new chapter and international case studies, this second edition of the best-selling book traces how artists and designers continue to adapt and incorporate 3D printing technology into their work and explains how the creative industries are directly interfacing with this new technology.Covering a broad range of applied art practice - from fine art and furniture-design to film-making - Stephen Hoskins introduces some of his groundbreaking research from the Centre for Fine Print Research along with an updated history of 3D print technology, a new chapter on fashion and animation, and new case studies featuring artists working with metal, plastic, ceramic and other materials.A fascinating investigation into how the applied arts continue to adapt to new technologies and a forecast of what developments we might expect in the future, this book is essential reading for students, researchers studying contemporary art and design and professionals involved in the creative industries.Bron: www.standaardboekhandel.be
Three-dimensional printing --- Artists' tools --- Art --- Computer printers --- Computer art --- Art, Computer --- Computer craft --- Digital art --- New media art --- Printers, Computer --- Printers (Data processing systems) --- Computer input-output equipment --- Printing machinery and supplies --- Artists' materials --- Implements, utensils, etc. --- Tools --- 3-D printing --- 3D printing --- 3DP (Three-dimensional printing) --- Additive manufacturing --- Technique --- Equipment and supplies --- 3D-printen --- Kunstwerken --- Kunstwerk
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|