Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Op je werk vervelende en lastige taken voor je uitschuiven, of te laat beginnen zodat je deadlines mist: wie maakt zich niet schuldig aan uitstelgedrag? Het goede nieuws is dat het beheersbaar is, voor wie zijn eigen uitstelprofiel kent en weet welke concrete maatregelen er mogelijk zijn. In dit praktische boek maak je op een overzichtelijke manier kennis met het fenomeen uitstelgedrag, de achtergronden en de remedies. Je krijgt handvatten om te zorgen dat je je uitstelgedrag blijvend aanpakt, waardoor je echt verschil gaat merken in je manier van werken. Het actieplan in het boek geeft je een krachtig middel in handen om je uitstelgedrag beheersbaar te krijgen en te houden.Centrale stellingen in het boek1. Uitstelgedrag is in elk persoon aanwezig, maar de uitingsvorm en gradatie verschilt. Het is een combinatie van persoonlijke eigenschappen en een gedragspatroon (een gewoonte). Hoe die mix is wordt samengevat in een persoonlijk uitstelprofiel.2. De mate waarin iemand uitstelgedrag laat zien wordt beïnvloed door interne factoren (van binnenuit, zoals karakter, competenties, biologische aanleg, overtuigingen) en door externe factoren (in de werkomgeving, zoals collega’s, werklast, omgevingsprikkels, digitale drukte, actuele ontwikkelingen).3. De verantwoordelijkheid voor het beheersbaar krijgen van uitstelgedrag ligt primair bij de medewerker, maar ook de organisatie beïnvloedt uitstelgedrag. Organisaties hebben er baat bij om te weten welke medewerker welk uitstelprofiel heeft, omdat de consequenties van uitstelgedrag in organisatorische en financiële zin groot kunnen zijn.4. Uitstelgedrag heeft niet alleen negatieve effecten; mensen kunnen het ook bewust inzetten, bijvoorbeeld omdat ze graag onder druk werken. Hoe succesvol dat is hangt af van de mate waarin ze hun uitstelgedrag onder controle hebben.
studiemethode --- 371.21 --- uitstellen --- persoonlijkheidsleer --- Psychology
Choose an application
Consultatieve leerlingbegeleiding: meer dan leerlingbesprekingen.Hoe kunnen leraren en begeleiders samenwerken om de kwaliteit van de onderwijspraktijk te verbeteren? Wat kan gedaan worden om leerlingen zoveel mogelijk het onderwijs te bieden dat bij hen past, zonder dat leraren worden overbelast? Hoe kunnen schoolleiders en begeleiders leraren in hun directe werkomgeving ondersteuning bieden? Dit boek presenteert consultatieve leerlingbegeleiding als methodiek, waarbij de vragen van leraren over leerlingen consequent worden benaderd vanuit een onderwijsgezichtspunt. Consultatieve leerlingbegeleiding is ook een denkwijze over zorg en onderwijs, waarbij preventie voorop staat: de wens dat zoveel mogelijk leerlingen profiteren van het geboden onderwijs. Preventief werken vraagt om een gericht zorgbeleid van iedere school. Deze publicatie is geschreven voor begeleiders, leraren en schooldirecties in het basis- en het secundair onderwijs. Ze bestaat uit vier delen. Het eerste deel schetst de kenmerken van consultatieve leerlingbegeleiding, de plaats ervan in het zorgcontinuüm en de wijze waarop leraar en begeleider kunnen samenwerken. In het tweede deel ligt de nadruk op de betekenis van consultatieve leerlingbegeleiding voor leraren. In het derde deel wordt de methodiek onderbouwd en uitgewerkt als handreiking voor begeleiders. Deel vier staat in het teken van een preventieve zienswijze op zorg en onderwijs. Wat betekent dit voor scholen die consultatieve leerlingbegeleiding duurzaam willen invoeren?Bron: https://gompel-svacina.eu/product/consultatieve-leerlingbegeleiding-professionalisering-en-onderwijsverbetering/
leerlingbegeleiding --- 371.21 --- onderwijsverbetering --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- basisonderwijs --- leerlingenbegeleiding --- leraren-leerling relatie --- Apprenticeship programs --- Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Preventie --- Samenwerkingsverbanden --- Consultaties --- Professionalisering --- Samenwerkingsverband --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
?Ga studeren, en doe je best? zei moeder.Een mantra dat nu misschien zelfs actueler is dan ooit. Op de vraag: ?Hoe doe je dat?, volgde doorgaans een onoverzichtelijk gevarieerd advies. Goedbedoeld, helaas niet steeds praktisch bruikbaar. Vandaag kunnen we gelukkig veel beter!Met 40 jaar academische expertise in leren en geheugen, helemaal toegespitst op onze schoolgaande jeugd, met neuropsychologie in de achtergrond, werd een eenvoudige, efficiënte methode ontwikkeld. En omdat eenvoud de ware aard der dingen is, willen we je graag deze sleutel tot succes meegeven.Geen filosofie of wishful thinking, geen tijdrovend verhaal. Wel concreet, bijna tastbaar, en uitgetest tot in universitaire cursussen toe. In de achtergrond draait de wetenschappelijk onderbouwde ERT of Expanded Rehearsal Technique, maar ditmaal verfijnd als een Zwitsers horloge.Kostbaar.Met het aanleren van deze methode start je best op jonge leeftijd: vijfde, zesde leerjaar, eerste graad secundair onderwijs. Net zoals bij het voetbal heb je een trainer of coach. Leerkrachten en ouders bezitten deze capaciteiten. Leren wordt hiermee tot een sport. Niet zonder inspanning, maar wel met resultaat. Heerlijk dat Je dit kan, met een diploma als trofee.Een joint venture!Ludo Cuyvers als docent en therapeut.40 jaar begeleidt hij kinderen met dyslexie, dysorthografie, dyscalculie en leerstoornissen. In talrijke graduaatsopleidingen, postgraduaatsopleidingen, boeken, lezingen, en publicaties geeft hij collega?s en leerkrachten honderden handvaten om hun hulp te optimaliseren.In het boek Leren een spel, studeren een sport komt het vuurwerk tot een apotheose. Met een juiste methode train je je geheugen. Je wordt sterker, net als bij fitness. Je gaat gemakkelijker leren, het kost minder inspanning en toch is de opbrengst vele malen groter!Bron: http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?id=9789044136616
studiebegeleiding --- 371.21 --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Study methods --- Didactics --- leerpsychologie --- motivatie --- studeren --- leren --- studiemotivatie --- Studiemethoden --- PXL-Education 2020 --- leerlingenbegeleiding --- leren leren --- Studiebegeleiding --- Studiemotivatie --- Studievaardigheden --- Leren --- Motivatie ; onderwijs --- Studiemethode
Choose an application
Sinds we het huidige onderwijssysteem hebben bedacht is de wereld ontzettend snel veranderd terwijl het onderwijs in grote mate hetzelfde is gebleven.Het Nederlandse onderwijssysteem biedt echter veel ruimte om onderwijs op een andere manier vorm te geven maar waar en hoe begin je?Hey teacher, find your inner designer inspireert de lezer om op een ontwerpende en iteratieve manier het onderwijs in te richten.Op deze manier is het mogelijk om op kleine schaal dingen te veranderen die een grote impact hebben.Er schuilt een ontwerper in iedere docent, je hoeft hem alleen maar te vinden. Innoveer het onderwijs door kleine iteraties te maken, streef naar het beste maar durf fouten te maken. Deze fouten zijn de sleutel tot succesvolle onderwijsinnovatie. - Manon Mostert-van der Sar Dit Engelstalige boek is gebaseerd op een onderzoek dat auteur Manon Mostert-van der Sar deed tijdens haar Masteropleiding Design aan de Willem de Kooning Academie. Zij onderzocht de rol van het interatief ontwerpen van onderwijs. In negen inspirerende hoofdstukken ontdekt de lezer meer over o.a. de rol van fouten en het design en interatie proces. Ieder hoofdstuk sluit af met leuke oefeningen om de stof direct in de praktijk te brengen.(Bron: https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8489_Hey-teacher-find-your-inner-designer)
450.7 --- lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Leeromgeving --- onderwijs --- Lesgeven --- casestudies (gevallenstudie) --- 371.21 --- Leraar --- Directie --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; praktijk --- Architectuuronderwijs --- Kunstonderwijs ; didactiek ; methoden --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; modellen --- 373.67.02 --- 37.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|