Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Nieuwsgierigheid is de motor van het leren, zo weten we uit hersenonderzoek. Leerlingen die nieuwsgierig zijn, stellen graag vragen. Door het inzetten van beeld voelen ze zich meer betrokken bij de les en onthouden daardoor de gegeven informatie beter. Dat helpt enorm bij het aanleren van een nieuwe taal.
Taalonderwijs ; didactiek --- NT2 ; didactiek --- Vreemdetalenonderwijs --- NT2 --- Nederlands --- Didactische werkvormen --- Nederlands als tweede taal --- Beeldcommunicatie --- Werkvormen --- Nt2 --- taalonderwijs --- vreemdetalenonderwijs --- Werkvorm
Choose an application
In dit boek zijn 45 eigentijdse, frisse oefeningen opgenomen die NT2-leerkrachten en leerkrachten vreemdetalenonderwijs in hun lessen kunnen gebruiken om leerlingen met beelden te prikkelen, nieuwsgierig te maken en taal uit te lokken. Het boek begint met een uitleg over de ontwikkeling van het brein en hoe verbeelding bij kan dragen aan het leren van een taal. Vervolgens komen de verschillende werkvormen aan bod. Deze zijn logisch gerangschikt zodat de je eenvoudig de werkvorm kunt kiezen die bij het leerdoel past. Per werkvorm is een helder stappenplan opgenomen dat je eenvoudig kan doorlopen. Daarbij is uitgegaan van een bepaald ERK niveau, maar met een paar kleine aanpassingen zijn de oefeningen ook geschikt voor groepen met een hoger of lager niveau. Bij het boek hoort een website met links naar beeldmateriaal. Voor sommige oefeningen hebben de leerlingen een eigen device nodig.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|