Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
In 1969 and 1971 Jozef IJsewijn and Gilbert Tournoy published an admirable census of Lorenzo Valla's Elegantiae manuscripts and printed editions. In 2007 Marielisa Rossi published an excellent survey of all Valla's printed editions in the 15th and 16th century. Thanks to the digitization of library catalogues the present booklet can add eighty other editions to IJsewijn's et Tournoy's census of 154 printed issues.
Book history --- bibliographies --- manuscripts [documents] --- book history --- Valla, Laurentius --- Valla, Lorenzo, --- 094 VALLA, LORENZO --- 094 VALLA, LORENZO Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora--VALLA, LORENZO --- Oude en merkwaardige drukken. Kostbare en zeldzame boeken. Preciosa en rariora--VALLA, LORENZO
Choose an application
1. Weer een boek over verandermanagement - 2. Veranderen gaat moeizaam - 3. Beter kijken naar organisaties - 4. De gedragskant van verandering - 5. Tijd voor iets nieuws - 6. Casussen : veranderprincipes en interventies in de praktijk - Literatuur
Choose an application
Praktische handvatten om je complete organisatie écht te kunnen veranderen. Iedereen herkent de frustraties en het cynisme bij wéér een nieuw verandertraject. Bestaande verandermethodes realiseren niet het gewenste duurzame effect. Organisaties zijn een samenspel van systeem (structuur, afspraken en regels) en gedrag (acteren en communiceren van mensen), gezamenlijk gericht op de bedoeling van de organisatie. Traditionele verandermethodes falen omdat ze te weinig rekening houden met de gedragskant van verandering. Dat kan beter, en wel door rechtstreeks op gedrag in te grijpen met interventies die gebaseerd zijn op psychologische gedragsprincipes. Dit toegankelijke boek beschrijft de laatste inzichten in de werking van ons brein en ons gedrag, en past die toe in interventies die wél werken. ‘Janssen en Brouwer bieden met 50 veranderprincipes een mooi overzicht op vele bestaande inzichten rondom veranderen. In korte kernachtige portretjes, voorzien van veel praktische voorbeelden, komen tal van modellen en (psychologische) mechanismen langs. Daarmee is het boek een prettig geschreven snoepwinkel, met aan ons als lezer de vraag welk snoep we uitkiezen en of we bereid zijn er ook echt even op te sabbelen.’
Mass communications --- reflectie (psychologie) --- communicatie --- bedrijfskunde --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|