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This book represents a series of incursions from the region of Byzantine thought into territory long claimed by Western philosophy and theology. But at the same time, it is a project of attempting, beginning with thoughts inevitably rooted in the West, to penetrate as deeply as possible into the Byzantine philosophical and spiritual landscape. These are incursions that move back and forth between the visible and the invisible. This book shows that the problem of the relation between transcendence and immanence has found its answer in the philosophical and theological legacy of Byzantine thought, which has always sought to bring together strands tenaciously held separate in the West. This book transports contemporary readers to an ancient conceptual landscape as it expertly handles the Byzantine ideas with a familiarity unavailable to most contemporary scholars. It is an essential read for any scholar interested in recapturing the heart of Byzantine thought and using the lessons therein to address the problems which plague Western philosophy and society. .
Philosophy (General). --- Theology. --- Religion and sociology. --- Philosophy, classical. --- Philosophy, Asian. --- History of Philosophy. --- Christian Theology. --- Religion and Society. --- Classical Philosophy. --- Non-Western Philosophy. --- Asian philosophy --- Oriental philosophy --- Philosophy, Oriental --- Religion and society --- Religious sociology --- Society and religion --- Sociology, Religious --- Sociology and religion --- Sociology of religion --- Sociology --- Christian theology --- Theology --- Theology, Christian --- Christianity --- Religion --- Philosophy. --- Philosophy, Ancient. --- Ancient philosophy --- Greek philosophy --- Philosophy, Greek --- Philosophy, Roman --- Roman philosophy --- Mental philosophy --- Humanities --- Philosophy --- Philosophy, Modern. --- Sociology of Religion. --- Ancient Philosophy / Classical Philosophy. --- Philosophical Traditions. --- Modern philosophy --- History.
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"In this comprehensive and up to date history, from prehistoric proto-Indo-Iranian times to the post-Soviet period, Richard Foltz traces the complex linguistic, cultural and political history of the Tajiks, a Persian-speaking Iranian ethnic group from the modern-day Central Asian states of Tajikistan, Afghanistan, and Uzbekistan. In eight chapters, the author explores the revitalisation of Persian culture under the Samanid Empire in the Tajik heartlands of historical Khorasan and Transoxiana; analyses the evolution of the politics of Tajik identity; and traces the history of the ethnic Tajik diaspora today."--Bloomsbury Publishing.
Tajiks --- History. --- Middle East --- Population.
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L'empoisonneuse, sinistre et redoutable, femme de l'ombre, sournoise et habile, hante l'imaginaire des sociétés depuis l'Antiquité. Chaque époque invente des personnages dont les gestes sèment l'effroi et prennent place dans la mémoire collective. Mais la figure de l'empoisonneuse, à la croisée des récits historiques et littéraires, des documents judiciaires et de la fiction, du passé et du présent, apparaît à la fois immobile et différente et surtout beaucoup plus complexe que ce que l'on pouvait supposer. Pour en dresser le portrait et saisir la place qu'elle occupe, comprendre la production des images et leur circulation, il convenait, dans le présent ouvrage, de mobiliser des études portant sur le corps, la criminalité, le genre et leurs représentations. Les empoisonneuses nécessitent de faire appel à des disciplines diverses dans le temps long, de l'Antiquité à nos jours, afin de se demander comment et pourquoi des stéréotypes, qui tendent à faire du poison une arme du féminin et de l'empoisonneuse un poncif de l'imaginaire de la femme coupable, ont été construits, transmis, adaptés et amplifiés jusqu'au XXIe siècle. Les portraits anonymes ont souvent été rejetés dans la pénombre par quelques figures illustres qui ont retenu toute l'attention. Pourtant Circé ou Cléopâtre, les reines ou les sorcières médiévales, les élégantes et les domestiques de l'époque moderne, ont bien plus en commun qu'on ne l'imagine avec les empoisonneuses des campagnes ou les grandes criminelles contemporaines que la chronique judiciaire a régulièrement présentées aux lecteurs puis aux spectateurs. Mais la vénéneuse, si elle renseigne sur la criminalité des femmes et la logique des gestes, informe aussi sur la peur ou le mal-être d'une société d'hommes qui se complait à rejeter les empoisonneuses du côté du féminin hors norme et de l'éternelle femme coupable.
History --- Women's Studies --- empoisonneuse --- représentation --- criminalité
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