Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Beelden zijn visuele tekens. Gedachten vormen, vastleggen en communiceren is slechts mogelijk door het gebruik van tekens. 'Media' die daarvoor worden aangewend zijn gesproken of geschreven teksten, figuratief weergegeven taferelen en op specifieke dragers geregistreerde fotografische opnamen. Hoewel beelden alomtegenwoordig zijn en een schijnbaar evidente betekenis hebben, fungeren dus ook zij binnen een 'talig' tekensysteem.BEELD/TAAL reikt de lezer zowel een theorie van het beeld aan, gefundeerd op de semiotiek ontwikkeld door de Amerikaanse filosoof Charles Sanders Peirce, als een doordachte, praktijkgerichte analysemethode voor beelden. In het rijkelijk geïllustreerde boek ligt de klemtoon op het filmbeeld, dat zowel de fotografie als het bewegende beeld omvat, dat aan de basis ligt van televisie en ook in de digitale vorm voortleeft.De auteur behandelt onder meer de semiotische aspecten van het beeld, fotografische en filmische registratie, compositorische factoren, montage en decoupage, parameters zoals beeldgrootte en point of view, ocularisatie en identificatie.https://www.aspeditions.be/nl-be/book/beeldtaal/16339.htm
Semiotics --- visuele communicatie --- Audiovisuele media --- Beeldcultuur --- Communicatie --- Filmtheorie --- Film (cinematografie) --- Beeldmateriaal --- Visualisatie --- Beeldcommunicatie --- Image (Philosophy) --- Visual communication --- Arts --- Visuele communicatie.
Choose an application
Over screenagers, visual marketing teams en de visuele interactie tussen merk en klant'Gezocht M/V : Visual Marketeer' wil marketing- en communicatieprofessionals wijzen op de mogelijkheden van een visuele waardecreatie, inclusief een strategisch en operationeel denkkader. Tegelijk wil dit boek de screenagers in kaart brengen, de rol van de visual marketeer en het visual marketing team verduidelijken en het belang van een sterke visuele relatie tussen merk en klant onderstrepen. En dit binnen een tijdsgewricht waar digitalisering en visualisering intens met elkaar verweven zijn.Bron : http://www.diekeure.be
Marketing --- visuele communicatie --- Advertising. Public relations --- Mass communications --- Visual marketing --- Visuele marketing --- PXL-Business 2019 --- marketingcommunicatie --- klantgerichtheid --- Visuele communicatie --- Beeldcommunicatie --- Beeldcultuur --- Digitalisering --- Marketingcommunicatie --- Waardecreatie
Choose an application
After the success of 2017's Visual Thinking, the author noticed that people enjoy discovering how easy it is to use drawings in business communication. But they still have no guide to satisfy their desire to tell a visual story in a very simple way. That is why the author has now written Visual Doing. This book will fulfil this desire, not by drilling deeper into the advice in the first book, but by undeepening Chapters 3 and 4. These chapters, both about drawing in visual business settings, are now broken down into ready-to-implement skills and tools. Visual Doing will improve your visual craftsmanship and broaden your skillset. It's a practical and accessible handbook for incorporating visual thinking into your daily business and communication. The author leads you through a new range of exercises, techniques and subjects which will help you to tell your own visual story. It takes a look at these subjects from different perspectives: me as an individual, we as a team and us as a company. It helps you to clarify complex information, pitch innovative strategies and foster a visual culture within your organisation. Learn how to show and share your ideas in a fun, clear and compelling way so you can inspire, engage and activate yourself and others.https://www.standaardboekhandel.be/p/visual-doing-9789063694999
Visual communication --- Communication in management --- visualiseren --- schetsen --- 415.4 --- brainstormen --- mapping --- presentatietechnieken --- Creative ability in business --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Créativité Creativiteit --- Innovation Innovatie --- Business creativity --- Business --- Success in business --- Communication in industry --- Managerial communication --- Management --- Graphic communication --- Imaginal communication --- Pictorial communication --- Communication --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Graphics industry --- Mass communications --- illustratieve vormgeving --- visuele communicatie --- beeldtaal --- Visuele communicatie --- Interne communicatie --- Organisatie --- Coöperatief leren --- Tekenen --- Storytelling --- Typografie --- Teambuilding --- Klantgericht ondernemen
Choose an application
Les fondamentaux de la création graphique (points, lignes, formes, lumière, couleurs, équilibre, contraste, proportions…) constituent les outils du concepteur grâce auxquels toute œuvre graphique existe et trouve sa signification. Négliger ces valeurs fondamentales rend une œuvre inefficace, inexpressive et impuissante à toucher un quelconque public. A la fois recueil d’idées et livre didactique, cet ouvrage s’adresse à tous les professionnels et étudiants du graphisme, mais aussi des métiers de la communication et de la création (architectes, marketeurs, éditeurs…). Il présente les 26 principes fondamentaux de la création graphique à travers autant de chapitres dans lesquels l’auteur répond à différentes questions : ce qu’ils sont, pourquoi ils sont importants et comment les employer efficacement. De nombreuses réalisations, choisies à travers le monde et analysées avec soin, ainsi que le portrait d'un créateur qui a marqué l’histoire du graphisme, illustrent chaque chapitre. Un glossaire conclut l’ouvrage
Choose an application
Quand les mots et chiffres ne suffisent plus à communiquer, les dessins prennent le relais ! Cet ouvrage répond à un besoin croissant au sein des organisations, d'utiliser dessins, schémas, brouillons... pour manager, c'est-à-dire innover, produire, vendre, négocier, communiquer... Il réunit 50 outils utilisés dans des entreprises performantes (Décathlon, Orange, la SNCF) et plusieurs universités (en situation de fusion). Le nombre croissant de logiciels basés sur des tableaux blancs virtuels en ligne nécessite l'apprentissage d'une nouvelle forme de management plus visuel. L'ouvrage s'appuie sur les expériences terrain de l'auteur et la nécessité de réfléchir collectivement en présentiel ou à distance, en utilisant le post it, le Kanban, les mots, images, croquis et contenus multimédias. La capacité à partager des prototypes visuels facilite le développement de nouveaux produits et services. Il permet au manager de gagner du temps et de booster sa créativité.
Méthodes de travail Werkwijzen. --- Communication visuelle Visuele communicatie. --- Mindmapping. Mindmapping --- Créativité Creativiteit. --- Communication visuelle --- Efficacité de l'organisation --- Groupes de travail --- Guides pratiques. --- Efficacité de l'organisation --- Méthodes de travail Werkwijzen --- Communication visuelle Visuele communicatie --- Créativité Creativiteit --- Efficacité organisationnelle --- Personnel --- Direction --- Communication visuelle - Guides, manuels, etc. --- Efficacité organisationnelle - Guides, manuels, etc. --- Personnel - Direction - Guides, manuels, etc.
Choose an application
Een empirische blik op de artistieke visuele trukendoosHoe verwerken we de beelden om ons heen, zowel van onze omgeving als van de beeldcultuur ?Welke evolutionaire voordelen heeft de kunst en esthetiek opgeleverd ?Beeld en visuele waarneming biedt een toegankelijke inleiding in de visuele perceptie van zowel natuurlijke als artificiële beelden (foto's, schilderijen, films, strips ...). Het bundelt het actuele wetenschappelijke onderzoek rond het thema vanuit een interdisciplinaire benadering.Dit boek presenteert de biologische en psychologische onderbouw van de perceptie, zonder cultuur, emotie en context van het beeld uit het oog te verliezen. Ook het vertellen met beelden en het waarheidsgehalte van documentaires komt aan bod.Aan de hand van een verklarende woordenlijst, diverse bijlagen, huidige wetenschappelijke discussies en tal van voorbeelden van beelden uit verschillende culturen en tijden vormt Beeld en visuele waarneming een handige handleiding voor iedereen die in visuele waarneming geïnteresseerd is of zelf met beelden aan de slag gaat.Bron : http://www.lannoocampus.be
Beeldcultuur --- Visuele communicatie --- neurowetenschappen --- visualisatie --- visuele communicatie --- zintuigelijke indrukken --- waarneming --- Psychology --- #SBIB:309H526 --- kunst --- kunsttheorie --- 7.01 --- psychologie --- esthetica --- strips --- beeldverhaal --- film --- fotografie --- perceptie --- 700.6 --- waarnemingspsychologie --- 415.2 --- Psychologie van de audiovisuele boodschap --- beeldende kunst, filosofie, esthetiek en kritiek der beeldende kunst --- algemene psychologie, zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Physiology of nerves and sense organs --- Affective and dynamic functions --- visuele waarneming --- beelden --- Visual perception --- PXL-Central Office 2018 --- zintuiglijke waarnemingen --- cultuur --- wetenschappelijke inzichten --- visual perception --- beeldcultuur --- Kunst ; psychologie --- Zien --- Waarnemingspsychologie --- Esthetica
Choose an application
Since its inception, the field of graphic design -whose primary aim is visual communication- has struggled between two contradictory poles: design resulting from a rigorous, fixed set of rules, and design that expresses the hand of the artist. But what if designers focused on process and critical analysis over visual outcome? Through a carefully selected collection of more than seventy-five seminal texts spanning centuries and bridging the disciplines of art, architecture, design history, philosophy, and cultural theory, this illuminating anthology establishes a new paradigm for graphic design methodologies for the twenty-first century. Aristotle / Herbert Bayer / Roland Barthes / André Bazin / Walter Benjamin / Umberto Boccioni / Alexey Brodovitch / Pierre Bourdieu / Billy Childish / Le Corbusier / Wim Crouwel / Régis Debray / René Descartes / Theo van Doesburg / Experimental Jetset / Michel Foucault / Naoto Fukasawa / Naum Gabo / Ken Garland / Milton Glaser / Walter Gropius / Jürgen Habermas / Kenya Hara / Georg Wilhelm Friedrich Hegel / Immanuel Kant / Henry Hongmin Kim / El Lissitzky / Adolf Loos / Katherine McCoy / Marshall McLuhan / F. T. Marinetti / Hannes Meyer / László Moholy-Nagy Jasper Morrison / Josef Müller- Brockmann / Hermann Muthesius / Victor Papanek / Karl R. Popper / Rick Poynor / Dieter Rams / Paul Rand / Alexander Rodchenko / Ludwig Mies van der Rohe / Michael Rock / Emil Ruder / Antonio Sant'Elia / Andrew Sarris / Situationist International / Varvara Stepanova / Louis H. Sullivan / Charles Thomson / Jan van Toorn / Jan Tschichold / Tristan Tzara / Henry van de Velde / Robert Venturi / Massimo Vignelli / Beatrice Warde / Alfred North Whitehead
Design graphique --- Communication visuelle --- Publicité --- Art graphique --- Philosophie de l'art --- Kunstfilosofie ; esthetica ; 20ste eeuw --- Visuele communicatie ; teksten over --- Cultuurfilosofie ; mediacultuur --- Grafische vormgeving ; theorie --- Kunsttheorie ; over media, cultuur en technologie --- Kunsttheorie ; 20ste eeuw ; denken in het informatietijdperk --- 766.01 --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica
Choose an application
For festivals and fairs, identity design is an integral aspect and a starting point of organisation. Be it tackling a different theme each year for a recurring event or starting something new, attractiveness, energy and distinctive designs are sought out, while freshness for long-running festivals and fairs is a must. A process that juggles a vast variety of aspects including logo, souvenirs, custom application design, environment setting, type design and more, Graphic Fest shines the light on the comprehensive and systematic approach festivals and fairs take.
Logos (Symbols) --- Graphic arts --- Commercial art --- Branding (Marketing) --- Festivals --- 766.049 --- 766.039 --- Grafische vormgeving ; visuele communicatie ; 21ste eeuw --- Brand name products --- Marketing --- Advertising --- Advertising, Art in --- Advertising, Pictorial --- Advertising art --- Art, Commercial --- Art in advertising --- Commercial design --- Art --- Art and industry --- Posters --- Visual communication --- Motion picture billboards --- Days --- Manners and customs --- Anniversaries --- Fasts and feasts --- Pageants --- Processions --- Art, Graphic --- Arts, Graphic --- Graphic design (Graphic arts) --- Graphics --- Design --- Gebruiksgrafiek ; verschillende onderwerpen --- Gebruiksgrafiek ; 2000 - 2050 --- Grafische vormgeving en design ; voor festivals ; evenementen ; feesten --- Branding --- Reclame --- Grafische vormgeving --- grafische vormgeving --- Festival --- 766.31.04 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; reclame ; thema's
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|