Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
De psychologie van communicatie : van intentie naar effect
Authors: ---
ISBN: 9789082402414 Year: 2018 Publisher: Utrecht Academie voor Gedragsverandering

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën.Psychologie van Communicatie focust op de grondhouding van de zender, de leefwereld van de ander en de effect-bevorderende factoren voor het ontwikkelen van effectieve communicatiestrategieën. Voor effectieve communicatie is het van belang dat niet de intentie van de zender centraal staat, maar de leefwereld van de ontvanger. Wanneer je de leefwereld van de ontvanger centraal zet, is de kans op effectieve communicatie het grootst. 'De Psychologie van Communicatie'reikt handvatten aan om de psychologische opstelling van de zender (grondhouding) en de ontvanger (leefwereld) te analyseren. De effect-bevorderende factoren, die voortkomen uit onder andere filosofie, neurowetenschappen, psychologie en sociobiologie vergroten het raamwerk van de situatie en de interventiemogelijkheden. Dit leidt tot nieuwe uitgangspunten voor effectieve communicatiestrategieën. Inspirerend en praktisch tegelijk. Bron : http : www.bol.com


Book
De communicatieadviseur : naar een strategische positie in de organisatie
Author:
ISBN: 9789462762619 Year: 2018 Publisher: Deventer Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communicatie is een leuk, maar moeilijk vak en erover adviseren is nog uitdagender. De communicatieadviseur van nu moet die twee expertises weten te combineren. En dat in een steeds complexere context: waarin organisaties meer en meer vervlochten raken met hun omgeving, iedereen met iedereen communiceert en legitimatie en vertrouwen niet langer vanzelfsprekend zijn.Dit boek helpt je als communicatieadviseur naar een strategische positie in de organisatie. Het richt zich op communicatieprofessionals aan het begin van hun carrière of die al langer werkzaam zijn en de stap willen maken van uitvoerend naar meer strategisch en beleidsmatig. Het is ook bedoeld voor managers en leidinggevenden die communicatieadviseurs aansturen of een communicatieafdeling moeten inrichten.De Communicatieadviseur laat je ontdekken hoe je met jouw specifieke kennis, kunde en persoonlijkheid bij verschillende typen opdrachten bijdraagt aan het succes van organisaties.Deze derde druk van De communicatieadviseur is volledig herzien en geactualiseerd.Over de auteurKarel A. Winkelaar adviseert bestuurders, coacht communicatietalent en is docent en examinator bij opleidingsinstituut SRM. Hij schreef dit boek vanuit zijn tientallen jaren ervaring met de praktijk van communicatieadvies. Voor deze geheel geactualiseerde derde druk interviewde hij een reeks van toonaangevende vakgenoten en topbestuurders bij ondernemingen, overheid en non-profitorganisaties over hun visie op communicatieadvies en het bereiken van een strategische positie.Bron : http://www.vakmedianetshop.nl


Book
Meaningful marketing : het antwoord op het schisma tussen merk en consument
Author:
ISBN: 9789401456005 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

74 procent van de merken mag zomaar verdwijnen zonder dat de consument dat erg zou vinden.Reclamespots worden massaal doorgespoeld en meer dan 20 procent van ons heeft een adblocker.Is het dan game over voor merken? Gelukkig niet. Op voorwaarde dat ze zich op een andere manier gaan gedragen en consumenten meerwaarde bieden. Geven in plaats van te vragen. Meaningful Marketing is de enige manier om het vertrouwen te herstellen én een langetermijnrelatie op te bouwen.Dit boek gaat dieper in op de evolutie die tot de grote kloof tussen merken en consumenten geleid heeft, maar focust vooral op hoe de kloof kan gedicht worden. Talrijke voorbeelden maken de filosofie en de verschillende technieken achter Meaningful Marketing tastbaar. Bron : http://www.lannoocampus.be


Book
Marketing voor de mad men van morgen : sterke merken in een wereld van algoritmes
Author:
ISBN: 9789401447218 9401447217 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereld waarin marketeers werken, verandert steeds sneller. Een Tesla waarschuwt voor een ongeval dat nog moet gebeuren. Amazon levert pakjes met een drone. En intussen krijgen we te horen dat de consument klaar is voor VR, AR en Chatbots. Het voelt alsof marketeers altijd achterop hinken. En dat is ook zo.Er is een enorme kloof tussen de technoverslingerde consument en de naar adem happende marketeer. Om die kloof te overbruggen, kan die niet meer steunen op de oplossingen van gisteren.Dit boek biedt het nieuwe denkkader, aangepast aan die nieuwe realiteit. Het helpt om de broodnodige innovatie centraal te zetten in marketingplannen. Maar 'Marketing voor de mad men van morgen' kijkt ook achterom, naar de innovaties uit het verleden. Leren uit het verleden is immers nodig om vandaag en morgen beter te begrijpen. Zo krijgt innovatieve marketing van morgen de nodige roots om nog krachtigere resultaten neer te zetten.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Content marketing en community management
Authors: ---
ISBN: 9789043035743 Year: 2018 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Steeds meer merken en organisaties houden zich bezig met het ontwikkelen van content en het managen van community?s. Het aantal contentstrategen, contentmarketeers, socialmediamanagers en community managers neemt snel toe. Contentmarketing en community management leert studenten om met een praktische planmatige aanpak in te spelen op de marketing- en communicatie-uitdagingen van nu!Contentmarketing en community management is het eerste, complete studieboek waarin alle processen van contentmarketing en community management in een cyclus worden doorlopen. In deze ROEM-cyclus komen alle stappen in het proces aan bod, van het formuleren van contentdoelen tot en met het meten en optimaliseren van conversie. Aan iedere stap in deze cyclus is een apart hoofdstuk gewijd, waardoor het zeer overzichtelijk, toegankelijk en gebruiksvriendelijk is voor studenten.Aan de hand van vele praktijkvoorbeelden over aansprekende merken en organisaties, zoals Coca Cola, Ziggo, de Hartstichting, A.S.Adventure en Coolblue, wordt de theorie aan de praktijk gekoppeld. Studenten kunnen ook meteen zelf aan de slag door middel van het online materiaal op MyLab NL.DoelgroepDit boek is geschikt voor hbo- en universitaire opleidingen op het gebied van communicatie, marketing, media en journalistiek. Daarnaast is deze titel ook zeer geschikt voor studenten die een stageverslag of afstudeerscriptie moeten schrijven waarbij zij een content-, social media- of communityplan moeten schrijven. Ten slotte is deze titel geschikt voor iedereen die geïnteresseerd is of zich meer wil verdiepen in contentmarketing en community management.bron : http://www.pearson.nl


Book
Digital marketing like a pro
Author:
ISBN: 9789401453714 9401453713 Year: 2018 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Digital marketing like a PRO is een makkelijk te volgen stappenplan om je marketing via alle digitale kanalen te optimaliseren. Boordevol informatie en voorbeelden om tot succes te komen, vrij van inhoudsloze paginavulling, zodat je direct met het boek aan de slag kan.Zowel voor de minder ervaren marketeer als de professional die zijn skills wilt boosten en updaten: dit handboek digitale marketing helpt je jouw marketingdoelen te bereiken.Bron : http://www.lannoo.be

Listing 1 - 6 of 6
Sort by