Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Onder het dikke bladerdak haast de egel zich terug naar zijn knusse huis. Oh Oh! Hier komt de vos, op zoek naar zijn volgende maaltijd. De weg naar huis wordt een echt avontuur!In Egeltje Prikje wil je de pluizige egel over de bosbodem rollen om appels, bladeren en paddenstoelen te verzamelen waarmee je verder langs het pad kunt gaan. Speel ofwel met de competitieve modus om tegen elkaar te racen of met de coöperatieve modus om tegen de sluwe vos te racen!Het spel bevat geavanceerde regels die een uitdaging vormen voor oudere spelers die ook willen proberen de met klittenband bedekte egel over de bosbodem te rollen...Bron: https://www.spelhuis.be/gezelschapsspellen/kinderspellen/3-tot-5-jaar/egeltje-prikjeLeeftijd4+Aantal spelers1-4Speelduur<15 min.Taal: Nederlands Taalonafhankelijk Type spel Coöperatief-
Egel --- Vos --- Paddenstoel --- Appel --- Blad --- Herfst --- Coöperatief spel --- Gezelschapsspel --- Motoriek
Choose an application
easel paintings [paintings by form] --- Painting --- iconography --- liberal arts [cross-disciplinary studies] --- Iconography --- allegory [artistic device] --- Vos, de, Maarten --- 625.1 Schilderkunst --- 75.034 --- schilderkunst --- barok --- Maerten de Vos --- schilderkunst - barok, koloniale stijl, renaissance en rococo --- iconografie --- de Vos, Maerten --- 16de eeuw --- Symbolism in art --- Allegories --- De Vos, Maarten --- iconografie. --- de Vos, Maerten. --- 16de eeuw.
Choose an application
'Hallo kettingen. Hallo ringen. Hallo briljante glitterdingen.' Zo begroet de sluwe vos alle spullen in een prachtig huis waar hij naar binnenglipt.Via het raam sluipt een ondeugende vos een prachtig huis binnen. Hij eet wat in de keuken, jat wat kandelaars en vazen, slingert wat rond aan de kroonluchter. Hij springt op het bed, ontdekt een sieradendoosje en probeert de golfclubs uit. Met een gevulde tas gaat hij weer weg. Maar dan komen de bewoners thuis. Hallo beren!
Meertaligheid --- Engels --- Woning --- Stelen --- Dief --- Vos --- Beer (dier) --- Stout zijn --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
'Hallo kettingen. Hallo ringen. Hallo briljante glitterdingen.' Zo begroet de sluwe vos alle spullen in een prachtig huis waar hij naar binnenglipt.Via het raam sluipt een ondeugende vos een prachtig huis binnen. Hij eet wat in de keuken, jat wat kandelaars en vazen, slingert wat rond aan de kroonluchter. Hij springt op het bed, ontdekt een sieradendoosje en probeert de golfclubs uit. Met een gevulde tas gaat hij weer weg. Maar dan komen de bewoners thuis. Hallo beren!Dit boek is in Nederlandstalige, Engelstalige en Franstalige versies aanwezig in de collectie.
Meertaligheid --- Taleninitiatie --- Woning --- Stelen --- Dief --- Stout zijn --- Vos --- Beer (dier) --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar
Choose an application
Fotografie --- polaroids --- Vos, De, Carmen --- Photography --- diffusion transfer prints --- Photography [Erotic ] --- Photography [Artistic ] --- Photography of the nude
Choose an application
De dierenfabel Van den vos Reynaerde werd geschreven in de dertiende eeuw. De vos is er een antiheld: een lepe schurk – een moordenaar zelfs – die genadeloos de hypocrisie van het establishment aan de kaak stelt. De collectie van The Phoebus Foundation omvat een deelfonds met zowat vijfhonderd publicaties, her- en vertalingen van het oorspronkelijke Reynaertverhaal. Van zestiende-eeuwse uitgaven over Goethe tot Louis Paul Boon: de vos sterft nooit.
mythical or legendary beings --- History of civilization --- Medieval [European] --- Epical, mythological and fictitious figures --- Reinaert de vos --- Reinaert --- Cultuurgeschiedenis --- mythische of legendarische wezens --- middeleeuws --- Epische, mythologische en fictieve figuren --- legendary beings --- 625.1 Schilderkunst --- Reinaert de Vos --- dieren --- fabels --- literatuur --- middeleeuwen --- middeleeuwen, middeleeuwse geschiedenis (historisch tijdvak) --- Reynard the Fox (Legendary character) --- Animals in literature --- Reinaert de Vos. --- middeleeuwen, middeleeuwse geschiedenis (historisch tijdvak). --- dieren. --- literatuur. --- fabels. --- cultuurgeschiedenis
Choose an application
Bespreking door de literair redacteur van Vrij Nederland van het werk van twintig door hem bewonderde tekenaars uit heden en verleden
Graphics industry --- illustrations [layout features] --- Swarte, Joost --- Busch, Wilhelm --- Bruna, Dick --- Vos, Peter --- Straaten, van, Peter --- Henneman, Jeroen --- Steinberg, Saul --- Trier, Walter --- Shepard, Ernest Howard --- Innis, van, Benoit --- Meulen, Ever --- Sempé, Jean Jacques --- Woldhek, Siegfried --- Darger, Henri --- Darger, Henry
Choose an application
Not everything is subject to publication. Or is it? In "Not everything is a publication", Troebel Neyntje & Pink House collaborate in the search of what may and may not be an edition. Expect everything and nothing, but especially much less in this exhibition about all that is too big, too gross or too unheard of to publish.
Art --- Vos, de, Werner --- Galach, Adam --- Waterschoot, Gijs --- Varveri, Ersi --- Sevenans, Idris --- Block, Van den, Zena --- Blondbaard, Robby --- Claes, Senne --- Krissis, J. --- Baeckelandt, Nienke --- Vanluffelen, Amber --- Syn, Mia --- Meervelde, Van, Bram
Choose an application
This book celebrates the reunion― for the first time in twenty-four years and only the second time in their history―of two masterpieces of early Netherlandish painting commissioned by the Carthusian monk Jan Vos during his tenure as prior of the Charterhouse of Bruges in the 1440s: The Frick Collection’s Virgin and Child with St. Barbara, St. Elizabeth, and Jan Vos, commissioned from Jan van Eyck and completed by his workshop; and the Gemäldegalerie’s Virgin and Child with St. Barbara and Jan Vos, painted by Petrus Christus. These panels are examined with a selection of objects that place them for the first time in the rich Carthusian context for which they were created. Drawing on recent technical examination and new archival research, this volume explores the panels’ creation, patronage, and function in their rich Carthusian context. The Carthusian order was one of the most austere strands of late medieval monasticism. In apparent contradiction to this asceticism, Carthusian monasteries became remarkable repositories of art, a material accumulation often attributed to lay patronage. However this explanation overlooks the ways in which the Carthusians themselves commissioned and used images for their daily devotions and liturgy, as well as their commemoration. The story of Jan Vos and his patronage of Jan van Eyck and Petrus Christus fundamentally informs our understanding of the role played by images in shaping monastic life and funerary strategies in late medieval Europe.
Brugge, Kartuizerklooster --- patronage --- Eyck, van, Jan --- Christus, Petrus I --- Vos, Jan --- Bruges --- Art patronage --- Painting, Flemish --- Christian art and symbolism --- Art, Christian --- Art, Ecclesiastical --- Arts in the church --- Christian symbolism --- Ecclesiastical art --- Symbolism and Christian art --- Religious art --- Symbolism --- Church decoration and ornament --- Flemish painting --- Arts patronage --- Business patronage of the arts --- Corporations --- Maecenatism --- Patronage of art --- Art and industry --- History --- Eyck, Jan van, --- Christus, Petrus, --- Vos, Jan, --- Symbolism in art --- Exhibitions --- Vlaamse Primitieven --- geschiedenis --- mecenaat --- verzamelingen --- Christus, Petrus --- Eyck, Jan van --- 15de eeuw --- Brugge --- Nederlanden --- Vlaamse primitieven --- verzamelingen. --- mecenaat. --- geschiedenis. --- Vlaamse primitieven. --- van Eyck, Jan. --- Vos, Jan. --- Christus, Petrus. --- 15de eeuw. --- Brugge. --- Nederlanden. --- Christelijke kunst --- Vlaamse school --- van Eyck, Jan --- Cézanne, Paul. --- Zola, Émile.
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|