Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
We typen meer dan we praten en we integreren selfies, filmpjes, gifjes en afkortingen moeiteloos in onze gesprekken. Er is in de afgelopen tien jaar een hoop veranderd, maar het meest van alles nog wel de manier waarop we met elkaar communiceren. Heb je er al eens bij stilgestaan dat emoji je in staat stellen om zonder tolk te praten met mensen over de hele wereld ?Hoog tijd dus voor een grondige verkenning van deze snelst groeiende (beeld)taal ooit. In Het zonder woorden boek onderzoekt emojiexpert Lilian Stolk dit fascinerende fenomeen. Want emoji zijn meer dan alleen lollige, boze of verdrietige gezichtjes: ze zijn inmiddels wereldwijd onmisbaar én hebben serieuze impact op onze communicatie, onze cultuur en ons taalbegrip.Hoe gingen we van hiërogliefen en spijkerschrift naar smileys en duimpjes ? Hoe werd deze van oorsprong Japanse uitvinding wereldwijd gemeengoed ? Wie bepaalt met welke symbolen we kunnen communiceren ? Is het nog wel logisch om in het digitale tijdperk het alfabet te gebruiken ? En wat betekent de populariteit van emoji voor de ontwikkeling van de mensheid ? Stolk schetst de opkomst van deze eerste universele taal, en werpt daarmee ook een blik op onze toekomst.Bron : http://www.managementboek.nl
Emoticons --- Non-verbale communicatie --- Communicatie --- Semiotics --- emoji --- Emoticon --- #SBIB:309H53 --- Niet-verbale communicatie
Choose an application
Chris Anderson, dé man achter het wereldberoemde ideeën-imperium TED, legt in dit boek uit hoe iedereen een impactvolle en inspirerende presentatie kan geven.De TED-methode legt uit hoe de beste presentaties tot stand komen én geeft je waardevolle tools om zelf het meeste uit je presentaties te halen. Maar let op: er is geen vaste formule. Of het nu gaat om de inhoud, het beeldmateriaal of je lichaamstaal: het doel is dat je de presentatie geeft die alleen jij kan geven. En maak je geen zorgen: met deze tips zal het je natuurlijker afgaan dan je denkt.Chris Anderson is directeur en curator van TED. Zijn mantra, ideas worth spreading, is inmiddels wereldberoemd en de TED-filmpjes zijn al meer dan een miljard keer bekeken. Anderson coachte de bekendste sprekers, en deelt exclusieve presentatie- inzichten van onder anderen Sir Ken Robinson, Elizabeth Gilbert, Monica Lewinsky en Matt Ridley. Bron : http://www.bol.com
Spreken --- Spreken in het openbaar --- Verbale communicatie --- Presentaties --- Presentatie
Choose an application
Dit eindwerk bestaat uit twee delen : 1/3 : eindwerk2/3 : bijlage 13/3 : bijlage 2
Engels --- Verbale communicatie --- Taalgericht vakonderwijs --- Secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Dit eindwerk bestaat uit twee delen : 1/3 : eindwerk2/3 : bijlage 13/3 : bijlage 2
Engels --- Verbale communicatie --- Taalgericht vakonderwijs --- Secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
Dit eindwerk bestaat uit twee delen : 1/3 : eindwerk2/3 : bijlage 13/3 : bijlage 2
Engels --- Verbale communicatie --- Taalgericht vakonderwijs --- Secundair onderwijs --- Bachelor in het onderwijs : secundair onderwijs --- h.o.
Choose an application
In today's multicultural and multireligious societies, humour and comedy often become the focus of controversy over alleged racist or offensive content, as shown, for instance, by the intense debate of Sacha Baron Cohen's characters Ali G and Borat, and the Prophet Muhammad cartoons published in the Danish newspaper Jyllands-Posten. Despite these intense debates, commentary on humour in the academy lacks a clear way of connecting the serious and the humorous, and a clear way of accounting for the serious impact of comic language. The absence of a developed 'serious' vocabulary with which to judge the humorous tends to encourage polarized debates, which fail to account for the paradoxes of humour. This book draws on the social theory of Zygmunt Baumann to examine the linguistic structure of humour, arguing that, as a form of language similar to metaphor, it is both unstable and unpredictable, and structurally prone to act rhetorically; that is, to be convincing. Deconstructing the dominant form of racism aimed at black people in the US, and that aimed at Asians in the UK, The Rhetoric of Racist Humour shows how racist humour expresses and supports racial stereotypes in the US and UK, while also exploring the forms of resistance presented by the humour of Black and Asian comedians to such stereotypes. An engaging exploration of modern, late modern and fluid or postmodern forms of humour, this book will be of interest to sociologists and scholars of cultural and media studies, as well as those working in the fields of race and ethnicity, humour and cultural theory
#SBIB:309H516 --- #SBIB:309H517 --- Verbale communicatie: retoriek --- Verbale communicatie: sociale psychologie van de taal en de interactie, psycholinguistiek --- Racism. --- Wit and humor --- Joking --- Racisme --- Humour --- Plaisanterie --- Social aspects. --- Social aspects --- Aspect social --- Sociology of culture --- Sociology of minorities --- Pragmatics
Choose an application
People communicate using not only words, but also tone of voice and body language. Many children, however, fail to notice these relatively subtle social cues. This game teaches children to pay attention to tone of voice, observe body language, and note how these cues affect the message.Children assume two roles during game play: Messenger and Listener. They learn by observing others and by getting immediate feedback about their own expressive abilities. They learn to adjust volume, expression, gestures, and other physical cues in order to communicate effectively and achieve greater self-control. Acquiring these skills helps children develop more appropriate and satisfying social relationships.Ideal for 2 to 8 players, this game can be easily used with larger groups or classrooms as well. Because it focuses on social interaction among players rather than on a game board, it can be played virtually anywhere. Clearly focused and easy to use, Too Much, Too Little, Just Right is an exceptional tool for those working with children who have autism spectrum disorders. Included with the game, and also available separately, is an Express-o-Meter, a sliding ruler that allows you to give students feedback about whether they are communicating appropriately.https://www.playtherapysupply.com/games/too-much-too-little-just-right
Communicatie --- Persoonlijke ontwikkeling --- Non-verbale communicatie --- Lichaamstaal --- Stemgebruik --- Expressie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Situatiekaart (casus) --- Communicatieve vaardigheden --- Groepstherapie
Choose an application
In de wereld van vandaag werken, studeren en leven veel mensen in internationale en multiculturele omgevingen. Om die reden is interculturele communicatie in veel studiegebieden en beroepsvelden een belangrijk thema geworden. Kennis over cultuur en cultuurverschillen is in de complexe, globaliserende wereld van vandaag echter lang niet altijd genoeg.In dit boek is het uitgangspunt dan ook interpersoonlijke communicatie in plaats van interculturele communicatie: de ontmoeting tussen mensen en niet die tussen culturen. Van daaruit brengen de auteurs in kaart wat diversiteitscompetentie inhoudt: welke processen, uitdagingen en vaardigheden van belang zijn in een ?superdiverse? wereld. Het TOPOI-model biedt vervolgens een inclusieve, communicatieve benadering om eventuele misverstanden op te sporen en te verhelpen.Het boek bespreekt veel relevante theorie uit verschillende vakgebieden als HRM, media en business, en biedt talloze praktijkvoorbeelden en praktische handvatten. Bij dit boek hoort een website met extra studiemateriaal, bestaande uit opdrachten, casuïstiek en TOPOI-kaarten om de stof eigen te maken.In aanloop naar de verschijning van dit boek hebben de auteurs in een aantal blogs hun ideeën over communiceren in onze superdiverse wereld uiteengezet. Klik hier voor de blogs:Blog 1: Ethnocentrism and essentialism - Blog 2: Globalization mattersBron: https://www.epo.be/nl/intercultureel-management/3566-diversiteitscompetentie-9789046906224.html
Sociology of culture --- International economic relations --- interculturaliteit --- interculturele communicatie --- culturele diversiteit --- diversiteit --- Interculturele communicatie --- Multiculturele samenleving --- Interpersoonlijke communicatie --- Diversiteit --- Cultuur --- Competenties --- Macht --- Ethiek --- TOPOI-model --- Verbale communicatie --- Non-verbale communicatie --- Identiteit --- Competentie --- Toerisme --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Inclusie --- Maatwerk --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene
Choose an application
KLIN© is een programma ontwikkeld voor kinderen met communicatief meervoudige beperkingen (CMB) van 3 tot 12 jaar en hun ouders, behandelaars en leerkrachten. Het KLIN©-programma biedt een aangepaste speel- en leeromgeving die voor elk kind passend kan worden ingevuld. Centraal staat de toepassing van communicatie ondersteunende systemen, zoals aangepaste of vereenvoudigde gebaren, pictogrammen, verwijzers en spraakcomputers. KLIN© is geen vastomlijnde methode, maar een werkwijze die bestaande onderwijs- en behandelingsprogramma’s communicatief toegankelijk maakt. Uitgangspunt is het bevorderen van het ontwikkelings- en leerper¬spectief van het kind. De daartoe benodigde aanpassingen en communicatieondersteuning betreffen zowel het kind met CMB als de directe omgeving, inclusief het taalaanbod. KLIN© is als interventie- en ondersteuningsprogramma uitgewerkt door Stichting Milo. De basis-ingrediënten van waaruit Milo de pijlers en werkwijze voor KLIN© heeft ontwikkeld, zijn ontleend aan de gepubliceerde resultaten van een tweetal Europese onderzoeksprojecten, uitgevoerd door Radboud Universiteit Nijmegen, Koninklijke Kentalis in Sint-Michielsgestel, Stichting Radar in Maastricht, het Koninklijke Instituut voor Doven en Spraakgestoorden (KIDS) in Hasselt en het Koninklijke Orthopedagogisch Centrum (KOCA) in Antwerpen tussen 2004 en 2009. Dit handboek is bedoeld als verantwoording, gids of handleiding voor kennis- en praktijkwerkers bij het opzetten en uitvoeren van interventie- en ondersteuningstrajecten voor peuters, kleuters en school¬gaande kinderen met CMB en hun ouders. Er zijn verschillende praktijkgidsen en prentenboeken die handvatten bieden voor uitwerking in de praktijk.
Gehandicapte kinderen ; opvoeding --- Meervoudig gehandicapte kinderen --- Primary education --- Secondary education --- Orthopedagogics --- logopedie --- ergotherapie --- communicatie --- kinderen met meervoudige beperkingen --- kinderen met een mentale beperking --- personen met een meervoudige beperking --- geletterdheid --- non-verbale communicatie
Choose an application
""La bave du crapaud n'atteint pas la blanche colombe", disent certains... et d'autres répondent que "les mots peuvent blesser"! Voici à quoi ressemblent les débats sur la liberté d'expression, à laquelle nos sociétés accordent tant d'importance : à des querelles de cour de récréation. Or il y a urgence à réfléchir pour de bon à la liberté d'expression et à ses limites. Depuis quelques années, celle-ci est embrigadée dans une croisade conservatrice : conquise autrefois contre les empiètements de ['État, des institutions et de la morale dominante sur les droits individuels, elle est désormais systématiquement brandie contre les minorités sexuelles et raciales : en somme, contre tout ce que l'on a coutume d'appeler le "politiquement correct". La liberté d'expression est devenue l'argument favori des plus privilégiés. On ne doit pas s'y résoudre : à travers des exemples variés (blasphème, humour, négationnisme, discours racistes, pornographie...), Denis Ramond prouve dans cet ouvrage ambitieux que l'on peut défendre une conception large et exigeante de la liberté d'expression qui ne se réduise pas au droit d'écraser les plus vulnérables."--Page 4 of cover.
Freedom of expression --- Liberté d'expression --- Blasphemy --- Political correctness --- History --- Correctness, Political --- PC (Political correctness) --- P.C. (Political correctness) --- Ideology --- Freedom of speech --- Libel and slander --- Offenses against religion --- Expression, Freedom of --- Free expression --- Liberty of expression --- Civil rights --- #SBIB:309H511 --- #SBIB:309H270 --- #SBIB:17H3 --- Verbale communicatie: algemene pragmatiek, stilistiek en teksttheorie, discoursanalyse --- Politieke communicatie: algemene werken --- Politieke wijsbegeerte
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|