Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Door de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen te volgen en op basis daarvan interventies te plegen, kunnen leerkrachten veel problemen in de groepvoorkomen. Sophia van der Wal, werkzaam in het basisonderwijs, zag in de praktijk dat scholen wel werken met een leerlingvolgsysteem voor de sociaal-emotionele ontwikkeling, maar dat een praktisch vervolg vaak ontbreekt. Op haar initiatief werd in samenwerking met Kees van Overveld de werkmap SEL en gedrag in de groep ontwikkeld. De map is een praktische uitwerking van het boek Groepsplan Gedrag en geeft concrete handreikingen om na de metingen de juiste acties te ondernemen. In SEL en gedrag in de groep wordt uitgegaan van de drie meestgebruikte leerlingvolgsystemen: ZIEN!, VISEON 2.0 en SCOL. De map bevat praktischeformulieren en kaarten waarmee leerkrachten proactief kunnen handelen en de fundamentele levensvaardigheden van leerlingen kunnen vergroten.
Schoolbooks - Didactic material --- #PBIB:+108.31 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- communicatie --- Psychische functies --- emoties --- groepsdynamica --- leren --- sociaal-emotioneel leren --- competenties --- sociaal gedrag --- welbevinden --- 433.4 --- groepsvorming --- groepen --- didactiek --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Affective and dynamic functions --- Sociale opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociale en emotionele opvoeding --- Leerlingvolgsystemen --- Gedrag --- Diversiteit --- Groepsvorming --- Leerlingvolgsysteem --- Inclusie --- Maatwerk
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|