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Book
New directions in elite studies
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9781315163796 9781138059191 9781351672207 Year: 2018 Publisher: London Routledge, Taylor & Francis Group

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Digital
Making sense of ‘intersectionality’ : a manual for lovers of people and forests
Authors: --- ---
ISBN: 9786023870691 Year: 2018 Publisher: Bogor Center for International Forestry Research (CIFOR)

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Book
Theorizing digital divides
Authors: ---
ISBN: 9781138210400 9781315455334 9781315455303 Year: 2018 Publisher: London Routledge, Taylor & Francis Group

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Abstract


Book
Global entangled inequalities : conceptual debates and evidence from Latin America
Authors: --- ---
ISBN: 9781138740600 9781315183350 9781138019263 Year: 2018 Publisher: London Routledge, Taylor & Francis Group

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Abstract


Book
Inequality in the 21st century : a reader
Authors: ---
ISBN: 9780813350646 9780813350653 Year: 2018 Publisher: Boulder, Colo. Westview Press

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Abstract


Digital
The decline of the caste question : Jogendranath Mandal and the defeat of Dalit politics in Bengal
Author:
ISBN: 9781108278348 Year: 2018 Publisher: Cambridge Cambridge University Press

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Abstract


Book
The predictive postcode : the geodemographic classification of British society
Authors: ---
ISBN: 9781526402332 9781526402349 Year: 2018 Publisher: Los Angeles, Calif. Sage

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Abstract


Book
Sociologie des inégalités
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Paris (21, rue du Montparnasse 75283) : Armand Colin,

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La question des inégalités (de classe, de statut économique, de genre, ethno raciales...), définies comme une différence d'accès à des biens sociaux jugée injustifiée, est au cœur de la sociologie.Ce manuel a pour ambition de proposer le bilan le plus complet possible des travaux et connaissances sociologiques sur le sujet, et d'ouvrir des pistes de réflexion sur le domaine : quelle est la genèse de la notion d'inégalité ? Pourquoi les inégalités se transmettent-elles et se reproduisent-elles ? Quels sont les rôles respectifs de la famille, du système éducatif, des pouvoirs publics ? Comment et dans quelle mesure l'État parvient-il à corriger les inégalités de départ entre les groupes sociaux ?L'ouvrage est illustré par de nombreux exemples internationaux et des figures originales.Des compléments sont disponibles dans la rubrique "ressources numériques". Ils permettent d'approfondir certains concepts présentés dans l'ouvrage et proposent plus de 500 références en grande partie internationales.


Book
Sociologie des inégalités
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Paris (21, rue du Montparnasse 75283) : Armand Colin,

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La question des inégalités (de classe, de statut économique, de genre, ethno raciales...), définies comme une différence d'accès à des biens sociaux jugée injustifiée, est au cœur de la sociologie.Ce manuel a pour ambition de proposer le bilan le plus complet possible des travaux et connaissances sociologiques sur le sujet, et d'ouvrir des pistes de réflexion sur le domaine : quelle est la genèse de la notion d'inégalité ? Pourquoi les inégalités se transmettent-elles et se reproduisent-elles ? Quels sont les rôles respectifs de la famille, du système éducatif, des pouvoirs publics ? Comment et dans quelle mesure l'État parvient-il à corriger les inégalités de départ entre les groupes sociaux ?L'ouvrage est illustré par de nombreux exemples internationaux et des figures originales.Des compléments sont disponibles dans la rubrique "ressources numériques". Ils permettent d'approfondir certains concepts présentés dans l'ouvrage et proposent plus de 500 références en grande partie internationales.


Digital
Media representations of the cultural other in Turkey
Author:
ISBN: 9783319783468 9783319783451 Year: 2018 Publisher: Cham Palgrave Macmillan

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Abstract

“A fresh study that confirms the existence of multiple peripheries (and its others) in Turkish society and how dominant centrist media represented these differences in film and television discourse. The use of Mardin’s center-periphery concept for the analyses of films, ads and cartoons is brilliant. This is a timely project as scholarly interest in Turkey has increased exponentially since 2013. This project is key to understanding the roots of a media politics in contemporary Turkey.” —Murat Akser, Ulster University, UK “Alparslan Nas' seminal work disrupts the notion of Turkish identities as fixed and stable. He challenges the center (secular, modern, Western)/ peripheral (conservative, religious) binary by critically examining how a cultural “other” is constructed and performed through the media in Turkey. Nas’ analysis offers a (much needed) new lens and approach to understanding Turkey’s complex social and political landscape.” —Kathleen Cavanaugh, National University of Ireland, Galway, Ireland This book is an important contribution to the scholarship on Turkey’s cultural and political dynamics, facilitating a discussion on the recent depictions of the cultural other in the media. Turkey’s modern history has been characterized by a particular tension between the social classes occupying the “center” of society: while the bureaucratic elite are represented as modern, secular and westernized, the “peripheral” communities are portrayed as conservative, religious or non-Turkish. This book facilitates a timely intervention to problematize this possible perception and to point at the complex dynamics of center-periphery relations through the representation of the cultural other in film, television, advertisements and cartoons, which have all been produced by different social classes. Ultimately, Media Representations of the Cultural Other in Turkey argues that the notions of the center and periphery do not signify stable positions; rather, each social agent imagines themselves at the center, the cultural other at their periphery providing a crucial tool for the realization of their own identity. .

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