Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Central Office 2020 --- spraakkunst --- Nederlands taalgebruik --- Nederlandse spraakkunst --- NT2
Choose an application
Met Beter in Nederlands frissen uw studenten hun kennis van de Nederlandse taalregels op. Het boek behandelt in acht hoofdstukken alle belangrijke taalkwesties. De korte, overzichtelijke teksten en vele oefeningen maken dit boek tot een echte praktijkhulp. Over de inhoudHet boek bespreekt belangrijke taalkwesties zoals hun/hen, dat/wat en zinnen als ‘50% van de mensen vindt/vinden’. Daarnaast leert uw student hoe zij duidelijke zinnen kunnen schrijven in eigentijds Nederlands. Elk hoofdstuk sluit af met een heldere, puntsgewijze samenvatting en afsluitende oefeningen.Dankzij de systematische en laagdrempelige opzet is het boek zeer geschikt voor gebruik tijdens de les én voor zelfstudie. Bijbehorende website Begintoets Extra oefeningenDe begintoets maakt duidelijk welke onderdelen uit het boek extra aandacht van de student behoeven. Na het doornemen van de hoofdstukken traint de student deze onderdelen met behulp van de extra oefeningen. Wat is er nieuw aan deze tweede druk? Geactualiseerd en uitgebreid. Toevoeging van combinatieoefeningen. Extra oefeningen op de website. Studentvolgsysteem voor docenten. DoelgroepHbo-studenten.
Schriftelijke communicatie --- Spelling --- Nederlands --- taalgebruik --- Zinsleer --- Taalvaardigheid --- Grammatica --- 800 --- PXL-Central Office 2019 --- Nederlands taalgebruik
Choose an application
PXL-Business 2019 --- juridische aspecten --- Nederlands taalgebruik --- zakelijk taalgebruik --- onderzoeksrapporten --- academisch schrijven
Choose an application
PXL-Healthcare 2019 --- Nederlands taalgebruik --- schriftelijke communicatie --- schriftelijke vaardigheden --- sociale wetenschappen
Choose an application
Woorden leren gaat niet vanzelf. Een nieuw woord moet ongeveer zeven keer voorbijkomen voordat een cursist het goed kan onthouden. Herhaling van nieuwe woorden is dus essentieel, maar schiet er tijdens de les vaak bij in. Woordenstroom bevat veertig gevarieerde werkvormen om woorden op een actieve en speelse manier terug te laten komen in de taalles. De werkvormen kunnen gebruikt worden door iedere taaldocent, ongeacht in welke taal, op welk taalniveau, in welk leerjaar en met behulp van welke leergang hij of zij lesgeeft. De werkvormen betrekken cursisten actief bij het herhalen van woorden, vergen weinig voorbereidingstijd van de docent en zijn gemakkelijk in elke taalles in te passen. Met het overzicht voorin het boek kan makkelijk de juiste werkvorm gezocht worden aan de hand van eigenschappen als de benodigde lestijd en voorbereidingstijd, het ERK-niveau, de fase waarin de werkvorm het beste kan worden ingezet en of de werkvorm receptieve of productieve beheersing bevordert. Woordenstroom is geschreven voor (toekomstige) docenten NT2 en Moderne Vreemde Talen die geïnspireerd willen worden om op een leuke, snelle en afwisselende manier aandacht te besteden aan woordenschat. Lotte Minnema is een ervaren NT2-docent en geeft les aan anderstaligen bij VU-NT2 in Amsterdam. Ook geeft ze workshops aan docenten en ontwikkelt ze lesmateriaal.
Didactics of Dutch --- Teacher education. Teacher's profession --- taalverwerving --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Didactiek ; onderwijs --- Nederlandse woordenschat --- NT2 --- woordenschat --- werkvormen --- Nederlands voor anderstaligen --- Talenonderwijs ; didactiek --- Taal --- Woordenschat --- Nt2 --- Nederlandse taal voor anderstaligen --- Werkvormen --- Didactiek --- Nederlands taalgebruik --- PXL-Central Office 2019 --- Didactic strategies --- Didactics of languages --- * 838.5 --- didactiek --- Nederlands --- Nederlands als tweede taal --- talenonderwijs --- Adult education. Lifelong learning --- Dutch language
Choose an application
Hoe is het Nederlands en niet het Vlaams de cultuurtaal van Vlaanderen geworden? Met welke woordenboeken en taaladviesbronnen kun je achterhalen of woorden en uitdrukkingen tot de Nederlandse standaardtaal behoren? Hoe kun je leren schrijven zonder dt-fouten? Wanneer schrijf je jou en wanneer jouw? Waar moet je een komma schrijven? Welke typische uitspraakfouten maken West-Vlamingen, Oost-Vlamingen, Antwerpenaren, Vlaams-Brabanders en Limburgers en hoe kunnen ze gecorrigeerd worden? Hoe verwijs je correct met aanwijzende, persoonlijke, betrekkelijke, wederkerende en bezittelijke voornaamwoorden? In welke volgorde moeten de werkwoordsvormen op het einde van een zin staan? Is het je kan of je kunt, u hebt of u heeft, hij wilde of hij wou, ze klaagde of ze kloeg? Wanneer schrijf je beter geen passieve zinnen? Hoe vermijd je naamwoordelijke stijl? Op die en nog veel meer vragen geeft dit boek het antwoord. Nederlands, helder en correct: Praktische richtlijnen voor spreken en schrijven is een studieboek en naslagwerk over het Nederlands in Vlaanderen met online oefeningen, die beschikbaar zijn op het leerplatform Sofi a van uitgeverij Acco. Hoofdstuk 1 vertelt de geschiedenis van de Nederlandse standaardtaal in Vlaanderen. Het legt uit hoe verschillende woordenboeken en taaladviesbronnen gebruikt kunnen worden om er een norm voor de Nederlandse standaardtaal mee te bepalen. Hoofdstuk 2 beschrijft de belangrijkste regels van de spelling en de interpunctie. Hoofdstuk 3 behandelt de uitspraakregels. Hoofdstuk 4 bespreekt de belangrijkste grammaticale moeilijkheden. Hoofdstuk 5 gaat over registers en stijlen. Dit boek beschouwt alles wat overal én in Nederland én in Vlaanderen gezegd en geschreven wordt, als Standaardnederlands. Sommige typisch Belgische taalvormen worden als Belgisch-Nederlands gemarkeerd, andere als fout. Peter Debrabandere is docent Nederlands, Duits en copywriting aan het studiegebied onderwijs en het studiegebied handelswetenschappen en bedrijfskunde van Hogeschool VIVES (Brugge). Hij is sinds 1995 hoofdredacteur van het tijdschrift Nederlands van Nu en sinds 2009 van Neerlandia, waarin hij regelmatig publiceert. Hij is auteur van Taal in het onderwijs: Van academicus tot zittenblijver en samen met Siegfried Theissen van Woordenboek voor correct taalgebruik. Zijn specialisaties en interesses zijn Nederlands-Vlaamse cultuur, samenwerking en integratie; Belgisch-Nederlandse taalvarianten; Standaardnederlands; taalnormen, taalzorg, taaladvisering en taalpolitiek in Vlaanderen; copywriting.
Nederlands --- taalkunde --- grammatica --- uitspraak --- Standaardnederlands --- spelling --- 837.1 --- Taalkunde --- Spelling --- Spraakkunst ; algemeen --- Dutch language --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Spreekvaardigheid; Nederlands --- #KVHA:Schrijfvaardigheid; Nederlands --- Orthografie --- Stilistiek --- Nederlandse taalkunde --- Vlaanderen --- Communication (langue néerlandaise) Communicatie (Nederlandse taal) --- PXL-Central Office 2019 --- Nederlands taalgebruik --- Orthography --- Stilistics --- Flanders --- Néerlandais (langue) --- Orthographe. --- Stylistique. --- Nederland --- Schrijven --- Spreken --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Kust --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Emigratie --- Literatuur --- Nederlandse taal --- Didactics of Dutch --- Didactics of languages
Choose an application
Het werkboek Nederlands. Mondelinge en schriftelijke taalvaardigheid biedt in een eerste deel tientallen oefeningen op grammatica, spelling en taalzuivering aan die aansluiten bij de theorie uit het handboek. In het tweede deel focust dit werkboek uitgebreid op woordenschat.De afkortingen, termen en uitdrukkingen die aangereikt worden in de verschillende hoofdstukken zijn handig voor toekomstige journalisten en communicatieverantwoordelijken. Maar ook voor andere studenten hoger onderwijs kan de woordenschat nuttig zijn.Bron : http://www.standaardbeokhandel.be
lezen --- grammatica --- communicatievaardigheden --- schrijven --- moedertaalonderwijs --- spelling --- spreken --- Didactics of Dutch --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- taalvaardigheid --- Nederlands --- Nederlands taalgebruik --- PXL-Central Office 2016 --- PXL-Education 2018 --- Dutch language --- Written communication --- Oral communication --- Language, style --- Orthography and spelling --- Vocabulary --- Mondelinge taalvaardigheid --- Schriftelijke taalvaardigheid --- Communicatie --- Grammatica --- Spelling --- Woordenschat --- Stilistiek --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Cursus bachelor in de Journalistiek --- Taalvaardigheid --- Schrijven --- Communicatieve vaardigheden --- 803.931 --- 844.6 --- mondelinge taalvaardigheid --- schriftelijke taalvaardigheid --- Didactics of Dutch. --- mondelinge communicatie. --- Nederlands. --- taalvaardigheid. --- schriftelijke communicatie. --- Schriftelijke communicatie --- Geschreven taal --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Oefening --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in de journalistiek
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|