Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Si vous cherchez un manuel pour vous aider à écrire un bon scénario, vous venez de le trouver ! Mais attention ce manuel va vous entraîner un cran plus loin que prévu. Si ce n’est deux.Car il s’agit ici de transformer une expérience (la vôtre peut-être), un regard sur le monde, en une histoire vécue par un personnage. Mais comment transformer une expérience en histoire et cette histoire en récit ? Les Fondamentaux du Scénario est un outil indispensable pour qui veut écrire un scénario. Il vous fera gagner du temps.Les Fondamentaux du Scénario est un manuel concis, qui clarifie ce qui est simple à comprendre mais souvent difficile à expliquer (bizarrement). A commencer par ce qui fait la différence entre une histoire et un récit.Les Fondamentaux du Scénario rend visible la manière dont fonctionnent les films sans que vous ne le remarquiez.Que vous ayez l’intention d’écrire, de réaliser ou même de produire des films, Les Fondamentaux du Scénario vous aidera à mieux saisir ce que signifient « raconter une histoire » et « écrire un scénario »
Choose an application
This book includes key classics, public successes, rare or innovative films, each of which is summarized and followed by an analysis, where the context of their shooting, their themes, their aesthetics, their audience as well as their influence are discussed and illustrated. Discover or rediscover in a new light some of the works that have marked more than a century of French production, and register recent films in this prestigious genealogy.
Film criticism. --- Motion picture plays --- History and criticism.
Choose an application
Le 1er décembre 1944 au camp militaire de Thiaroye à proximité de Dakar a lieu le massacre de tirailleurs par l'armée française. Si l'expression « Thiaroye 44 » est ancrée dans la mémoire sénégalaise, on sait moins qu'elle provient du projet d'un film au début des années 1980. Le texte présenté ici est le scénario technique de ce projet. Écrit par Ben Diogaye Beye et Boris Boubacar Diop, l'édition de ce manuscrit permet de saisir la production de représentations artistiques sur ce massacre mais aussi de renseigner les modalités des luttes politiques au Sénégal au début des années 1980 ; des luttes finalement encore actuelles.
Massacres --- Motion picture plays --- History --- France. --- Thiaroye-sur-Mer (Senegal)
Choose an application
Praca zbiorowa pod redakcją Andrzeja Gwoździa, przy współpracy redakcyjnej Natalii Gruenpeter, opublikowana w ramach serii wydawniczej Biblioteka Kwartalnika Filmowego przygotowywanej przez Zakład Antropologii Kultury, Filmu i Sztuki Audiowizualnej Instytutu Sztuki PAN. Tom Widzialność wyzwolona jest pokłosiem II Zjazdu Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami, który odbył się w grudniu 2016 roku w Krakowie. Antologia gromadzi piętnaście artykułów naukowych (przygotowanych na podstawie wystąpień konferencyjnych ogłoszonych w ramach panelu "Widzialność wyzwolona" na tymże zjeździe), które poruszają takie zagadnienia z zakresu filmoznawstwa i medioznawstwa, jak m.in.: filozofia obrazu technicznego, apofatyczna techno-ontologia, dokument generatywny, wideomapowanie architektury, trailer filmowy, media mobilne, kino biologiczne i postludzkie, cybersztuka i wirtualna rzeczywistość. Publikacja ukazuje się w wersji elektronicznej, w otwartym dostępie.
Motion pictures --- Motion picture plays --- History. --- History and criticism.
Choose an application
Tracing the development of the Japanese cinema from 1896 (when the first Kinetoscope was imported) through the golden ages of film in Japan up to today, this work reveals the once flourishing film industry and the continuing unique art of the Japanese film. Now back in print with updated sections, major revaluations, a comprehensive international bibliography, and an exceptional collection of 168 stills ranging over eight decades, this book remains the unchallenged reference for all who seek a broad understanding of the aesthetic, historical, and economic elements of motion pictures from Japan.
Motion picture plays, Japanese --- Motion pictures --- J6839 --- Japanese drama --- Japanese motion picture plays --- History and criticism --- History --- Japan: Media arts and entertainment -- cinema
Choose an application
Des conseils pour initier, élaborer et concrétiser un scénario, adaptés aux débutants comme aux auteurs expérimentés. ©Electre 2018 On ne naît pas scénariste, on le devient ! D'après les statistiques, un Français sur trois fantasmerait de développer une histoire pour l'industrie du divertissement : roman, nouvelle, poésie, jeu vidéo, web-série, scénario, etc. Oui, mais combien d'entre eux franchissent réellement le cap ? Une quantité infinitésimale. La plupart des gens sont bloqués à l'étape de l'intention et leur projet ne verra jamais le jour. Entre le rêve et la réalité, il y aurait donc une frontière insurmontable… Pourtant, est-ce vraiment si difficile d'écrire un scénario ? Non, à condition de mettre en application quelques principes, méthodes et autres stratégies intrinsèques à tout bon récit. Alors, qu'on se le dise : “Si vous voulez être pris au sérieux dans votre projet scénaristique, vous devez prendre votre projet scénaristique au sérieux.” Le moment est venu d'exploiter l'immense potentiel qui sommeille en vous – et dont vous n'avez pas encore eu conscience jusqu'à maintenant. Car créer, c'est prendre le temps de voir les choses différemment. Sachez que les seules choses qui pourraient vous limiter sont vos obstacles internes et votre incapacité de vous engager à obtenir ce que vous voulez. N'ayez pas peur de sortir de votre zone de confort, l'aventure – scénaristique et humaine – ne commencera qu'à partir de là ! La vie moderne nous met constamment à l'épreuve ; notre volonté de nous engager et les plus grandes récompenses qu'elle apporte sont réservées à ceux qui sont fermement décidés à persévérer jusqu'à ce qu'ils atteignent leur but. Votre détermination, le temps et surtout votre savoir-faire vous mèneront sur la route de vos rêves les plus inaccessibles. Luc Fouliard est scénariste depuis une quinzaine d'années, formé entre autres au conservatoire européen d'écriture audiovisuel (CEEA), membre de la Guilde des scénaristes et de la SACD. Issu de l'audiovisuel, créateur de concepts de séries, formateur dans des écoles de cinéma, il évolue dans des répertoires aussi différents…
Choose an application
Tracing the development of the Japanese cinema from 1896 (when the first Kinetoscope was imported) through the golden ages of film in Japan up to today, this work reveals the once flourishing film industry and the continuing unique art of the Japanese film. Now back in print with updated sections, major revaluations, a comprehensive international bibliography, and an exceptional collection of 168 stills ranging over eight decades, this book remains the unchallenged reference for all who seek a broad understanding of the aesthetic, historical, and economic elements of motion pictures from Japan.
Art --- Motion picture plays, Japanese --- Motion pictures --- History and criticism --- History
Choose an application
Ecrire un film de fiction, ce n'est pas seulement en rédiger le scénario : la mise en scène, le montage sont aussi des formes d'écriture. C'est tout l'enjeu de ce recueil d'entretiens, issu de rencontres sur plusieurs années. L'ambition était grande de ne négliger aucun aspect du métier, ni aucun pan du cinéma français, du film d'auteur le plus singulier aux productions les plus commerciales, en passant par les séries et par les films du milieu naguère définis par Pascale Ferran — proposant une vision personnelle, tout en étant accessibles à un large public. Toutes les générations, tous les genres sont ici représentés — et tous les cas de figure, des cinéastes qui écrivent aux scénaristes professionnels qui se définissent parfois comme des mercenaires. Ce qui en émerge est autre chose qu'un livre de plus sur le scénario : un véritable portrait du cinéma français actuel, dans sa diversité et ses paradoxes.
Choose an application
"A fresh study that confirms the existence of multiple peripheries (and its others) in Turkish society and how dominant centrist media represented these differences in film and television discourse. The use of Mardin's center-periphery concept for the analyses of films, ads and cartoons is brilliant. This is a timely project as scholarly interest in Turkey has increased exponentially since 2013. This project is key to understanding the roots of a media politics in contemporary Turkey." -Murat Akser, Ulster University, UK "Alparslan Nas' seminal work disrupts the notion of Turkish identities as fixed and stable. He challenges the center (secular, modern, Western)/ peripheral (conservative, religious) binary by critically examining how a cultural "other" is constructed and performed through the media in Turkey. Nas' analysis offers a (much needed) new lens and approach to understanding Turkey's complex social and political landscape." -Kathleen Cavanaugh, National University of Ireland, Galway, Ireland This book is an important contribution to the scholarship on Turkey's cultural and political dynamics, facilitating a discussion on the recent depictions of the cultural other in the media. Turkey's modern history has been characterized by a particular tension between the social classes occupying the "center" of society: while the bureaucratic elite are represented as modern, secular and westernized, the "peripheral" communities are portrayed as conservative, religious or non-Turkish. This book facilitates a timely intervention to problematize this possible perception and to point at the complex dynamics of center-periphery relations through the representation of the cultural other in film, television, advertisements and cartoons, which have all been produced by different social classes. Ultimately, Media Representations of the Cultural Other in Turkey argues that the notions of the center and periphery do notsignify stable positions; rather, each social agent imagines themselves at the center, the cultural other at their periphery providing a crucial tool for the realization of their own identity. .
Social stratification --- Sociology of culture --- beeldverhalen --- Turkey --- Ethnology --- Culture. --- Motion picture plays, European. --- European Culture. --- European Film and TV.
Choose an application
This book is the first to focus on the role of European television crime drama on the international market. As a genre, the television crime drama has enjoyed a long and successful career, routinely serving as a prism from which to observe the local, national and even transnational issues that are prevalent in society. This extensive volume explores a wide range of countries, from the US to European countries such as Spain, Italy, the Scandinavian countries, Germany, England and Wales, in order to reveal the very currencies that are at work in the global production and circulation of the TV crime drama. The chapters, all written by leading television and crime fiction scholars, provide readings of crime dramas such as the Swedish-Danish The Bridge, the Welsh Hinterland, the Spanish Under Suspicion, the Italian Gomorrah, the German Tatort and the Turkish Cinayet. By examining both European texts and the 'European-ness' of various international dramas, this book ultimately demonstrates that transnationalism is at the very core of TV crime drama in Europe and beyond. .
Ethnology. Cultural anthropology --- Telecommunication services --- Film --- History of civilization --- etnologie --- TV (televisie) --- film --- Europese cultuur --- Europe --- Ethnology --- Culture. --- Motion picture plays, European. --- European Culture. --- European Film and TV.
Listing 1 - 10 of 42 | << page >> |
Sort by
|