Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Flynn contributes to the emerging field of childhood studies in the Hebrew Bible by isolating stages of a child's life, and through a comparative perspective, studies the place of children in the domestic cult and their relationship to the deity in that cult. The study gathers data relevant to different stages of a child's life from a plethora of Mesopotamian materials (prayers, myths, medical texts, rituals), and uses that data as an interpretive lens for Israelite texts about children at similar stages such as: pre-born children, the birth stage, breast feeding, adoption, slavery, children's death and burial rituals, childhood delinquency. This analysis presses the questions of value and violence, the importance of the domestic cult for expressing the child's value beyond economic value, and how children were valued in cultures with high infant mortality rates. From the earliest stages to the moments when children die, and to the children's responsibilities in the domestic cult later in life, this study demonstrates that a child is uniquely wrapped up in the domestic cult, and in particular, is connected with the deity. The domestic-cultic value of children forms the much broader understanding of children in the ancient world, through which other more problematic representations can be tested. Throughout the study, it becomes apparent that children's value in the domestic cult is an intentional catalyst for the social promotion of YHWHism.
Bible --- Enfants --- Naissance --- Conditions sociales -- Mésopotamie --- Conditions sociales
Choose an application
Architecture and society --- Excavations (Archaeology) --- Middle East --- Antiquities. --- Urbanisme --- Antiquité --- Architecture, Ancient --- Human settlements --- Cities and towns, Ancient --- Protohistory --- Antiquité. --- 7e millénaire av. J.-C.-4e millénaire av. J.-C. --- Architecture antique --- Architecture antique. --- Architecture --- Fouilles archéologiques. --- Urbanisme. --- Aspect social --- Moyen-Orient. --- Mésopotamie.
Choose an application
Van steen tot stad is een handig naslagwerk voor studenten in de lerarenopleiding en leerkrachten geschiedenis van het secundair onderwijs. Er wordt een overzicht geboden van de pre- en protohistorie en het Oude Nabije Oosten. De inhoud dekt de leerstof van het eerste jaar SO volledig.Bronnen vormen steeds het uitgangspunt en structuurbegrippen krijgen ruime aandacht. Historische begrippen worden beklemtoond en historische personages worden gekaderd. Elk hoofdstuk vertrekt vanuit een probleemstelling en wordt duidelijk gesitueerd in het referentiekader.Verder is er oog voor culturen elders in Europa en in de wereld. Ook voor een breder publiek dat in deze periode geïnteresseerd is, biedt dit boek een helder en beknopt historisch kader.Bron: https://www.pelckmanspro.be/van-steen-tot-stad.html
oudheid --- prehistorie --- History of Asia --- Prehistory --- Antiquity --- 922 --- landbouw --- Bronstijd --- Mycene --- Egypte --- Mesopotamië --- Metaaltijd --- Prehistorie --- Midden-Oosten ; Oudheid --- 922.9 --- geschiedenis - Ilion, Troje --- prehistoric --- Near Eastern [Early Western World] --- Midden-Oosten ; oudheid --- Egypte ; oudheid --- PXL-Education 2018 --- geschiedenisdidactiek --- secundair onderwijs --- Nabije Oosten --- Bronze age --- Egypt --- History --- Geschiedenis --- Oudheid --- geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Filosofie --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Dier --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Mesopotamië --- tijdperken --- geschiedenisonderwijs --- secundair onderwijs 1ste graad --- Assyria, Babylonia, Mesopotamia
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|