Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
"'Feedback, like rain, should be gentle enough to nourish a person's growth without destroying the roots.' This quote (modified from the original by Frank A. Clark) is a simple reminder that feedback can be helpful or not, assume a variety of forms, be provided at different times, and have diverse effects on different people. But what if there were a drought (no rain, no feedback)? Consider the following two questions: If a tree falls in the woods and nobody's around to hear it--does it make a noise? If a teacher instructs some content or skill and doesn't assess and support learning--can students deeply learn? In both cases, the answer is no. So feedback is really important--not just for learning new things, but pretty much across all of life. There are countless examples of feedback in nature--with both positive and negative functions. For example, our hypothalamus reacts to changes in temperature and responds appropriately. If the temperature drops, we shiver to bring up the temperature; and if it's too hot, we sweat to cool down via evaporation. Predator-prey relations in nature are also well-known examples of feedback loops, as is climate change. The key difference between positive and negative feedback is their response to change--positive feedback enlarges change while negative feedback reduces change"--
Choose an application
Feedback is een boodschap over het gedrag of de prestaties van een ander. Feedback is onmisbaar als je met anderen samenwerkt. Je moet zo u en dan kunnen zeggen dat het werk van de ander niet in orde is, of juist heel erg goed is. In deze waaier vind je tips en adviezen over het geven van feedback.
Feedback --- Communicatie --- Management --- Personeelsmanagement --- Communicatiepsychologie
Choose an application
De snelste manier om jezelf te ontwikkelen is door feedback te vragen. Wat kan ik meer/minder/beter/anders doen? Daar kunnen anderen jou in adviseren. Deel 2 helpt om dat op een laagdrempelige en aangename manier te doen. Het spel bevat individuele vragen (Stel dat ik een robot zou zijn. Ik moet terug naar mijn programmeur voor een update van mijn software. Wat is de grootste verbetering in de nieuwe versie?) en teamvragen (Stel, we mogen een aantal sessies doen met een teamcoach, om nog beter te gaan functioneren als team. Welke thema?s zouden op tafel moeten komen?) Het is daarmee zeer geschikt om te gebruiken in trainingen en voor teams. Met dit spel gaan de spelers/teamleden op een constructieve manier met elkaar in gesprek over aandachtsgebieden en ontwikkelpunten.Bron: https://www.thema.nl/spel-feedbackkaarten-deel-2/
Didactic strategies --- sociale psychologie --- feedback --- didactische werkvormen --- Feedback --- Teambuilding --- Communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Mondelinge communicatie --- Groepsdynamiek --- Training --- Advies --- Spellen --- Games --- Feedback. --- Gezelschapsspellen.
Choose an application
Deze activiteitengids is een aanvulling op het kinderboek Feedback is fantastisch. De afwisselende activiteiten en uitdagende werkbladen zullen kinderen vanaf 8 jaar zeker aanspreken en motiveren om stapsgewijs te leren omgaan met kritiek en complimenten. Alle activiteiten in deze gids zijn makkelijk in te passen in het lesprogramma en geschikt voor grote en kleine groepen. Daardoor zijn de oefeningen en werkbladen ook uitstekend te gebruiken binnen het gezin of in groepsverband. In de gids vindt u duidelijke instructies, handige tips, beloningskaarten en werkbladen. (Bron: covertekst)
Gevoelens --- Complimenten --- Feedback --- Kritiek --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Een verhaal om samen te lezen met kinderen over omgaan met complimenten en kritiek en hoe je die feedback kunt interpreteren en erop kunt reageren in relaties met vrienden, onaardige mensen, ouders of leerkrachten
feedback --- complimenten --- sociale vaardigheden --- 478.8 --- Gevoelens ; omgaan met --- Feedback --- Gevoelens --- Sociale vaardigheden --- Kritiek --- Diversiteit --- Identiteit --- Anders zijn --- Inclusie --- Maatwerk --- Didactics of social education --- Primary education
Choose an application
Om je beroep goed te kunnen beoefenen is een soepele interactie met de mensen om je heen van groot belang. Met Praktijkgerichte sociale vaardigheden kunnen studenten de sociale vaardigheden trainen die nodig zijn voor het werkveld. Het uitgangspunt is dat je de mensen in je omgeving net zo behandelt als je zelf behandeld zou willen worden: eerlijk, onbevooroordeeld, met respect, aandacht en waardering. Vaardigheden die onder meer aan bod komen zijn: reflecteren, interpreteren, empathie, gespreksvaardigheden, assertiviteit, evalueren en feedback geven. In de derde editie bestaat de rode draad uit de professionele relatie tussen de beroepsoefenaar en de ander. De uitgave start met de vaardigheid reflecteren, zodat studenten de andere vaardigheden bewust kunnen ontwikkelen. Praktijkgerichte sociale vaardigheden past goed binnen opleidingen als Social Work, Pedagogiek, Sociaal Juridische Dienstverlening, HBO Verpleegkunde, Fysiotherapie en Logopedie.(Bron: https://www.noordhoffuitgevers.nl/product/-/webshop/hoger-onderwijs/persoonlijke-professionele-ontwikkeling/praktijkgerichte-sociale-vaardigheden/9789001846268)
Didactics of social education --- reflectie (psychologie) --- communicatie --- feedback --- sociale vaardigheden --- assertiviteit --- professionaliteit --- Sociale vaardigheden --- Sociale psychologie --- Communicatie --- Perceptie --- Relatie --- Mondelinge communicatie --- Feedback --- 499.4 --- 37.03
Choose an application
Unterrichten bedeutet Wege zu finden, das Potenzial von jedem Einzelnen zum "Erblühen zu bringen". Feedback ist dazu ein zentraler Grundstein. Dieses praxisorientierte Buch gibt Impulse für den gezielten Einsatz von Feedback, bietet Werkzeuge, die den Transfer von der Theorie in die Praxis unterstützen und ist derzeit konkurrenzlos auf dem Markt.
Choose an application
This book brings together leading scholars from around the world to provide their most influential thinking on instructional feedback. The chapters range from academic, in-depth reviews of the research on instructional feedback to a case study on how feedback altered the life-course of one author. Furthermore, it features critical subject areas - including mathematics, science, music, and even animal training - and focuses on working at various developmental levels of learners. The affective, non-cognitive aspects of feedback are also targeted; such as how learners react emotionally to receiving feedback. The exploration of the theoretical underpinnings of how feedback changes the course of instruction leads to practical advice on how to give such feedback effectively in a variety of diverse contexts. Anyone interested in researching instructional feedback, or providing it in their class or course, will discover why, when, and where instructional feedback is effective and how best to provide it.
Feedback (Psychology) --- Communication in education. --- Education --- Learning, Psychology of --- Reinforcement (Psychology)
Choose an application
Om je beroep goed te kunnen beoefenen is een soepele interactie met de mensen om je heen van groot belang. Met Praktijkgerichte sociale vaardigheden kunnen studenten de sociale vaardigheden trainen die nodig zijn voor het werkveld. Het uitgangspunt is dat je de mensen in je omgeving net zo behandelt als je zelf behandeld zou willen worden: eerlijk, onbevooroordeeld, met respect, aandacht en waardering. Vaardigheden die onder meer aan bod komen zijn: reflecteren, interpreteren, empathie, gespreksvaardigheden, assertiviteit, evalueren en feedback geven.
Didactics of social education --- reflectie (psychologie) --- communicatie --- feedback --- sociale vaardigheden --- assertiviteit --- professionaliteit
Choose an application
Een praktische en onmisbare gids voor progressiegerichte coaches over effectieve vragen, gespreksstructuren en theoretische achtergronden. Progressiegericht werken is een verzameling van principes en technieken die helpen om gewenste progressie en bereikte progressie zichtbaar te maken en om ideeën op te doen voor verdere progressie. De progressiegerichte aanpak ligt in het verlengde van praktische aanpakken zoals oplossingsgericht werken en wordt sterk gevoed vanuit wetenschappelijk onderzoek. Progressiegerichte coaches vervullen een waardevolle rol omdat ze hun cliënten helpen om betekenisvolle progressie te bereiken. Betekenisvolle progressie, vooruitkomen in wat interessant en belangrijk voor je is, is een van de meest motiverende dingen die we als mensen kunnen meemaken. Het handboek progressiegericht coachen is een uitgebreide, praktische en onmisbare gids voor zowel ervaren als beginnende coaches. Het boek bevat heldere uitleg over hoe je als coach je gesprekken kunt opbouwen en welke vraagstellingen je kunt gebruiken in welke situaties. Er wordt duidelijk uitgelegd hoe interventies werken, wanneer je ze kunt gebruiken en waarom ze werken. Technieken en principes die in het boek beschreven worden, zijn bijvoorbeeld de 7-stappen aanpak, de cirkeltechniek, schaalvragen, het 4PR-model, de plus achter de min zoeken, gedragsgericht doorvragen, autonomie-ondersteuning en groeimindset-ondersteuning. Daarnaast staan in het boek beschrijvingen van progressiegerichte technieken die toepasbaar zijn buiten de directe coachingscontext. Voorbeelden hiervan zijn het geven van feedback, conflictbemiddeling, teambegeleiding, stuurgesprekken en progressiegesprekken. Ten slotte bevat het boek uitgebreide praktijkcases, zoals uitgeschreven dialogen van coachingsgesprekken en voorbeelden van sessies met groepen. Bron: https://www.managementboek.nl/boek/9789079750078/handboek-progressiegericht-coachen-coert-visser
366.41 --- coachen --- HRM --- methodiek --- communicatie --- leidinggeven --- human resources management --- Coaching --- Progressiegericht werken --- Oplossingsgericht werken --- Teamwerk --- Feedback --- Conflicthantering
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|