Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Klassenraad --- Onderzoek Arteveldehogeschool --- Leraar --- Schoolloopbaan --- Aansluiting onderwijsniveaus --- Redelijke aanpassing --- Zorgverbreding
Choose an application
De beste manier om te leren over de wereld om je heen is door te testen hoe alles werkt - en dat is precies waarmee dit boek jou helpt. Het maakt de Einstein in je wakker - en je beleeft er ook nog eens veel plezier aan! Van het testen van de onzichtbare kracht van lucht tot het uitvoeren van experimenten die je laten zien hoe je hersenen werken, je zult je handen vol hebben aan de zeven toffe projecten in dit boek.
Choose an application
Ben jij zo'n slimme whizzkid die nieuwsgierig is naar wat er zich afspeelt in computers, telefoons, tv's en andere elektronische apparaten? Misschien ben je wel een Edison in de dop - en wat is ne een betere manier om je fascinatie voor elektronica te stimuleren dan een boek vol projecten die je zelf kunt voltooien? In dit boek volg je eenvoudige stap-voor-stapinstructies om de coolste elektronicaprojecten te maken. Van het bouwen van een handige LED-zaklamp tot het afstemmen op een lokaal radiostation met een zelfgemaakte tuner, je zult er je handen vol aan hebben!
Didactics of technology --- Electronics --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- toegepaste wetenschappen --- geluidsweergevers --- radio (technologie)
Choose an application
Choose an application
Sinds in 2013 de eerste versie van dit boek verscheen, is er veel gebeurd. Niet alleen op het gebied van wet- en regelgeving, maar bijvoorbeeld ook qua digitale hulpmiddelen die beschikbaar zijn. Deze herziene editie is wederom een praktisch basisboek, waarmee leerkrachten stap voor stap leren hoe zij kunnen differentiëren voor de slimme leerling en voor de leerling die extra uitleg, oefenstof en feedback nodig heeft. Vertrekpunt is uiteraard de basisles. Het boek begint met het waarom. Hoofdstuk 1 gaat in op recente ontwikkelingen in het onderwijsbeleid die het belang van differentiatie onderstrepen. Hoofdstuk 2 beschrijft de visie op differentiëren. In hoofdstuk 3 staan de auteurs stil bij de voorwaarden om te kunnen differentiëren. Hoofdstuk 4 handelt over het clusteren van leerlingen en het opstellen van een groepsoverzicht en een groepsplan. In hoofdstuk 5 behandelen ze de differentiatie in doelen,leerstof en tijd, waarna hoofdstuk 6 dieper ingaat op instructie en organisatie. Vervolgens staat het differentiëren met jonge kinderen centraal. In hoofdstuk 8 sluiten ze af met een schoolbeleid voor differentiatie en het belang van professionalisering van leerkrachten op dit vlak.
Differentiatie ; onderwijs --- Differentiatie --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- School management --- Didactics --- talentmanagement --- basisonderwijs --- didactiek --- differentiële opvoeding
Choose an application
Activiteiten zoals bewegen, concentreren, spelen en samenwerken kunnen het leerproces op tal van vlakken positief beïnvloeden. Deze 5 minutenreeks beschrijft 5-minutenspelletjes om op een interactieve manier tekenactiviteiten aan te bieden. De handeling van het tekenen zelf maakt de activiteiten leuk om uit te voeren. Door te tekenen ontdekken leerlingen de wereld om hen heen: ze doen hun eigen belevenissen op, kunnen ervaringen uitdrukken en hun creativiteit ontwikkelen. De activiteiten zijn uitdagend en doelgericht en geven leerlingen de mogelijkheid gedachten om te zetten in beeldtaal. Een beeld zegt immers meer dan duizend woorden! Doel Leraren inspiratie en mogelijkheden aanreiken om waarneming en verbeelding bij leerlingen middels tekenvaardigheden, verschillende tekenmaterialen en interactieve werkvormen spelenderwijs te ontwikkelen en hun creativiteit te vergroten.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Barst je van de geniale ideeën? Maar geen idee hoe het verder moet? In dit boek lees je hoe je van jouw briljante idee een echte uitvinding maakt! Hoe teken je een eerste ontwerp? Hoe bouw je en test je een prototype? Hoe bescherm je je idee tegen na-apers? En hoe maak je jouw uitvinding in het echt? Volg het stappenplan en ontdek of er in jou een succesvolle uitvinder schuilt!
Choose an application
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|